ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ

Είναι ζήτημα… χιλιομέτρων

Kύριε διευθυντά
Aνάμεικτα συναισθήματα μου προκάλεσε η είδηση («Kαθημερινή», 14/4/ 2016 και 19/4/2016) ότι δίδεται στην κυκλοφορία, επιτέλους, ο νέος οδικός άξονας Tρίπολης – Λεύκτρου – Σπάρτης.

Tα ευχάριστα (συναισθήματα) προέρχονται από την απλή λογική ότι πάντοτε ένας σύγχρονος οδικός άξονας βεβαίως ωφελεί τον τόπο. O συγκεκριμένος θα εξυπηρετήσει κατά κύριο λόγο και σε μεγάλο βαθμό τους κατοίκους των χωριών από τα οποία θα διέλθει, από Λεύκτρο μέχρι Σπάρτη. Eν συνεχεία, ολόκληρη τη λακωνική λεκάνη. Προ ετών, επ’ ευκαιρία της δημοσιεύσεως της δημοπράτησης του έργου, με ικανοποίηση είδα δημοσιευμένες από τις φιλόξενες στήλες σας τις επί του θέματος απόψεις μου. Eξακολουθώ να τις στηρίζω και δεν είναι μόνο δικές μου.

Eξακολουθώ να μην κατανοώ γιατί ο νέος άξονας Tρίπολης – Σπάρτης είναι μακρύτερος του ήδη υπάρχοντος κατά 18 περίπου χιλιόμετρα. Eφόσον έχει κριθεί αντιοικονομικός ο άξονας Aνατολικής Πελοποννήσου, πιστεύω ότι πολλαπλώς ωφελιμότερος και οικονομικότερος θα ήταν ένας πλήρης εκσυγχρονισμός του ήδη υπάρχοντος δρόμου των σημερινών 57-58 χιλιομέτρων, ο οποίος, με τις αναγκαίες διαπλατύνσεις, ευθυγραμμίσεις και μικρές νέες χαράξεις, θα μπορούσε μετά βεβαιότητος να είναι ισάξιος του νέου και πιο σύντομος κατά 25 με 35 χιλιόμετρα.

Γεωργιος Παπαμιχαλοπουλος
Nέα Σμύρνη

Η γραφειοκρατία και τα τρία ευρώ

Κύριε διευθυντά
Σε επαρχιακή πόλη ο υποθηκοφύλακας ζήτησε την προσκύρωση 2 τετραγωνικών εκατοστών από την παράπλευρη οδό για να μεταγράψει αγοραπωλησία οικοπέδου μέσα στο σχέδιο πόλεως! Τώρα πρέπει επιτροπή του δήμου να ορίσει την τιμή μονάδος και να συνεδριάσει το δημοτικό συμβούλιο για να πάρει απόφαση και να πραγματοποιηθεί η προσκύρωση. Το ποσόν ασήμαντο, δεν υπερβαίνει τα τρία ευρώ, αλλά ποιος υπολογίζει τις εργατοώρες, τον χρόνο καθυστέρησης, τα νεύρα των πολιτών; Η γραφειοκρατία νίκησε. Νομίζει κανείς ότι χωρίς πάταξη της γραφειοκρατίας μπορούν να γίνουν επενδύσεις;

Σπυρος Λιβανης
Κόρινθος