Οι (ποιες;) επενδύσεις και τα «ναρκοπέδια»

Οι (ποιες;) επενδύσεις και τα «ναρκοπέδια»

Κύριε διευθυντά

Ενόσω ο κ. Τσίπρας προωθούσε επενδύσεις στα Σκόπια, οι δικοί του στην Αθήνα τις ματαίωναν. Ακόμη μία απόδειξη ότι με το σημερινό καθεστώς και παρά την πρόσφατα διατυμπανιζόμενη δήθεν πρόθεση του κ. Τσίπρα  προσέλκυσης επενδύσεων, τίποτε δεν πρόκειται να γίνει. Δεν έχουμε αντιληφθεί ότι μετά τα τέσσερα χρόνια που μας κυβερνά, έχουν, σε όλο το Δημόσιο, δημιουργηθεί ανεξέλεγκτοι πλέον θύλακοι αντιστάσεως σε κάθε προσπάθεια οικονομικής αναπτύξεως του τόπου. Συνεχίζουν την αρχέγονη «διαπάλη με το κεφάλαιο και την επιχειρηματικότητα» της «πρώτης φοράς Αριστερά». Χαρακτηριστική περίπτωση τέτοιου θυλάκου είναι το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ). Ερμαιο μεγάλου αριθμού ακραίων αριστερών, κυρίως συνδικαλιστριών, υπαλλήλων του ΥΠΠΟΑ, έχει σταματήσει κατ’ εξακολούθησιν (όπως στο πολύπαθο Ελληνικό) παραγωγικές επενδύσεις. Κυριολεκτικά «ναρκοπέδιο», όπως το αποκάλεσε πρόσφατα ο συνεργάτης σας Ηλίας Μπέλλος στο εμπεριστατωμένο, λεπτομερέστατο και εξαίρετο πρόσφατο άρθρο από τις στήλες σας. Ματαίωσε επενδύσεις 600 εκατ. ευρώ τόσο της Cosco, ιδιοκτήτριας της πλειονότητας των μετοχών του ΟΛΠ, όσο και του ίδιου του Δήμου Πειραιώς, σε οικόπεδά του στην ακτογραμμή της πόλης χαρακτηρίζοντας τα αρχαιολογικού ενδιαφέροντας. Πρέπει εδώ να σημειωθεί κάτι που ελάχιστοι γνωρίζουν. Το έδαφος του λιμένος Πειραιώς δεν πωλήθηκε. Ιδιοκτήτης του είναι και θα είναι πάντα το ελληνικό Δημόσιο και για αρχαιολογικές ανασκαφές. Πωλήθηκαν στην Cosco μετοχές του αρχικού παραχωρησιούχου του, του ΟΛΠ, διαχειριστή των  λιμενικών  υποδομών του, αποκρατικοποιημένου από το 2003 και εισηγμένου από τότε στο Χ.Α. Η παραχώρηση αυτή λήγει το 2052 και το τι θα αποφασιστεί αφορά τους τότε κυβερνώντες.

Στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας (ΥΕΝ) λειτουργεί εδώ και χρόνια η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ). Στους έμπειρους λιμενικούς αξιωματικούς  στελέχη της οφείλεται κατά μεγάλο μέρος η κατάρτιση της σύμβασης με την Cosco, καθώς και η μέριμνα για την περαιτέρω  ανάπτυξη του λιμανιού. Το ενδιαφέρον της για την ανάπτυξη του τουριστικού προβλήτα της Cosco για τα υπερμεγέθη κρουαζιερόπλοια είναι αυτονόητο. Δεν μπορεί να αγνοηθεί ότι μία από τις σημερινές μεγάλες πύλες υποδοχής μαζικού θαλασσίου τουρισμού πρέπει να διαθέτει όλες τις υποδομές που απαιτούνται και τις υπηρεσίες που παρέχονται και στα σύγχρονα αεροδρόμια, όπως στο «Ελ. Βενιζέλος».

Είμαι της απόψεως ότι, με επέμβαση της κυβερνήσεως για λόγο εξυπηρέτησης σκοπού δημοσίου συμφέροντος, όπως αποφάνθηκε το ΣτΕ σε ανάλογη εμπλοκή στα έργα της επένδυσης στο Ελληνικό, η απόφαση του ΚΑΣ μπορεί να αγνοηθεί.

Είναι αδιανόητο η οικονομική ανάπτυξη της χώρας να παρακωλύεται από κατάσπαρτα μικροσυμφέροντα ή και τοπικούς πολιτικούς παράγοντες για τη διατήρηση της εκλογικής τους πελατείας.

Στρατης Στρατηγης, Επ. Δικηγόρος Δ.Ν., τ. Βουλευτής Επικρατείας, Αθήνα                          

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή