Άλλο η θνησιμότητα κι άλλο η θνητότητα

Άλλο η θνησιμότητα κι άλλο η θνητότητα

Κύριε διευθυντά
Σε πρόσφατη τηλεοπτική συνέντευξή του ο κύριος Ευάγγελος Βενιζέλος προέτρεψε τους γιατρούς να μην πολιτικολογούν σχετικά με την COVID-19, τους δε πολιτικούς να μην παριστάνουν τους γιατρούς. Πράγματι, ο ιατρικός κόσμος οφείλει να παρέχει ασφαλή εικόνα των εκάστοτε και εκασταχού δεδομένων της εξελίξεως της πανδημίας, ώστε η πολιτεία να είναι σε θέση να χαράσσει τη δέουσα πολιτική. Ο κόσμος, όμως, βλέπει και ακούει καθηγητές πανεπιστημίων, διευθυντές κλινικών νοσοκομείων, οργανισμών κ.λπ. να αγνοούν στοιχειωδώς την ελληνική γλώσσα και αμφιβάλλει για την επιστημονική τους κατάρτιση. «Αυξήθηκε η θνητότητα», μας ξαναθυμίζουν διάφοροι τηλεοπτικοί αστέρες της ιατρικής, ενώ έπρεπε να γνωρίζουν ότι η θνητότης είναι το ουσιαστικό του θνητού και τίποτα άλλο. Επομένως, η θνητότης ούτε τάσεις έχει ούτε στατιστικό ενδιαφέρον παρουσιάζει, διότι απλούστατα όποιος γεννιέται πεθαίνει. Η δημοκρατική θνητότης ή, επί το δημοκρατικότερον, θνητότητα είναι η μοιραία κατάληξη, η ιδιότης του θνητού. Αντιθέτως, «η αναλογία ή και συχνότητα των θανάτων εν σχέσει προς τους κατοίκους» λέγεται θνησιμότης. Εχουμε θνησιμότητα παιδικής ηλικίας, συγκεκριμένης φυλής, συγκεκριμένης περιοχής, όπως και χρονική θνησιμότητα, ετησία, εποχιακή και ούτω καθεξής. Με τη θνησιμότητα ασχολείται η επιστήμη στο σύνολό της. Με τη θνητότητα ασχολείται μόνο η θρησκεία και η φιλοσοφία. 

Παρά τις εν λόγω διακριτές έννοιες, το πολυσυζητημένο λεξικό του κ. Μπαμπινιώτη καταχωρίζει ακρίτως τον αδόκιμον ιατρικό όρο «θνητότητα», που θέλει τη λέξη να σημαίνει και το ποσοστό των θανατηφόρων κρουσμάτων νόσου σε σχέση με τον αριθμό των κρουσμάτων από την νόσον αυτή, καταργώντας έτσι την ειωθυίαν αξίωση μιάς λέξεως χιλιάδων ετών. Οταν, όμως, μια λέξη αποκτά και τη σημασία μιας άλλης, καταφανώς διακριτής, τότε έχουμε το φαινόμενο της νεογλώσσας που παραπέμπει σε οργουελικές προφητείες και κεμπελικές πρακτικές. 

Εξεμάνη, και όχι αναίτια, ο μειλίχιος και πάντα χαμηλών τόνων καθ. Τσιόδρας από τις ασυναρτησίες των διαφόρων επιδημιολόγων, τις οποίες χαρακτήρισε συλλήβδην επιστημονικές ανοησίες. Αγανάκτησε ο κόσμος και δεν εμβολιάζεται. Αυτό είναι όλο. Ούτε ψεκασμένοι είναι οι άνθρωποι ούτε ακροδεξιοί. Δεν μπορεί να διακυβεύεται η υγεία όλων αυτών των ανθρώπων, που ευλόγως ανησυχούν, αλλά και αμφιβάλλουν με τα όσα αντιφατικά ακούν από το πρωί μέχρι το βράδυ, για να χτίζονται καριέρες από τα διάφορα τηλεοπτικά παράθυρα. 
Βριλήσσια

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή