Πού να κρυφτούν οι αγεωγράφητοι;

Πού να κρυφτούν οι αγεωγράφητοι;

Κύριε διευθυντά
Διάβασα με ενδιαφέρον την παρουσίαση του εκλεκτού συνεργάτη σας κ. Αποστόλου Λακασά για τους συντελεστές βαρύτητας των μαθημάτων στα εξεταζόμενα μαθήματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων («Καθημερινή», 14 Νοεμ. 2021). 

Είναι λυπηρό πως και από αυτή την εκπαιδευτική αναδιάρθρωση απουσιάζει η επιστήμη της Γεωγραφίας με τις γενικές διαρθρώσεις της ως Φυσική Γεωγραφία και Ανθρωπογεωγραφία και με τη Γεωλογία. 

Με τον αποκλεισμό της γεωγραφικής καλλιέργειας και σκέψης από την εξεταζόμενη ύλη χάνεται μια σημαντική εκπαιδευτική και κοινωνική ευκαιρία να αναδειχθούν στο σχολείο ζητήματα διαχείρισης του περιβάλλοντος, των φυσικών πόρων και των πόλεων και τόσα άλλα που αντικατοπτρίζονται στην παγκόσμια αγωνία σχετικά με την κλιματική αλλαγή. 

Αλλωστε και από καθαρά παιδαγωγική πλευρά, με τα ποικίλα διδακτέα γεωγραφικά ζητήματα που εκτείνονται π.χ. από τη γλωσσογεωγραφία και τους λιμναίους οικισμούς έως τη γεωπολιτική και την εκλογική γεωγραφία, προσφέρονται εξαιρετικές παιδαγωγικές ευκαιρίες για διεπιστημονικές προσεγγίσεις και διαθεματικές διδασκαλίες που ανανεώνουν το σχολείο. 

Προσωπικά θα δυσκολευόμουν να αναφέρω επιστημονικούς κλάδους, σχολές ή τμήματα που η Γεωγραφία δεν θα τους ήταν χρήσιμη ως προαπαιτούμενο μάθημα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή