Τα πιστοποιητικά και οι Πανελλαδικές 

Τα πιστοποιητικά και οι Πανελλαδικές 

Κύριε διευθυντά
Εδώ και μερικές δεκαετίες παρατηρείται το φαινόμενο, πριν από τις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις στα γυμνάσια και στα λύκεια και κυρίως λίγο πριν ξεκινήσουν οι Πανελλαδικές Εξετάσεις, να αυξάνεται ο αριθμός των λεγομένων φυσικώς αδυνάτων μαθητών, που απαλλάσσονται από τις γραπτές δοκιμασίες και προάγονται, απολύονται ή συμμετέχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις κατόπιν προφορικών εξετάσεων.

Προς ενημέρωση των αναγνωστών σας, οι συγκεκριμένοι μαθητές δεν έχουν κάποια αναπηρία ή ασθένεια, που θα δικαιολογούσε την προφορική τους εξέταση, αλλά έχουν μαθησιακές δυσκολίες, τύπου δυσορθογραφίας, δυσγραφίας κ.λπ. Κάποιοι από αυτούς βέβαια ξεκινούν με πιστοποιητικό μαθησιακών δυσκολιών από την Α΄ Γυμνασίου και πορεύονται με αυτό μέχρι το τέλος της σχολικής τους ζωής. 

Προ των πυλών των εξετάσεων και δη των Πανελλαδικών, όμως, τα πιστοποιητικά αυτά πολλαπλασιάζονται. Ετσι ο μαθητής γλιτώνει από τον κόπο να επιμεληθεί το γραπτό του, να φροντίσει τη δομή του, να οργανώσει τη σκέψη του. Επιπλέον, έχει περισσότερο χρόνο, γιατί, αφού δεν εξετάζεται γραπτώς, μπορεί, περιμένοντας τη σειρά του να εξετασθεί, να αναθεωρήσει μέρος ή και το σύνολο της απάντησής του. 

Αντιθέτως ο έρμος ο συνυποψήφιός του αγωνίζεται μέσα στο τρίωρο να παρουσιάσει τον κόπο του, χωρίς να έχει τη δυνατότητα μετά την παράδοση του γραπτού του να αλλάξει τη σκέψη του.

Καλό θα ήταν, λοιπόν, οι αρμόδιες δημόσιες υπηρεσίες που εκδίδουν τα εν λόγω πιστοποιητικά να είναι ιδιαίτερα φειδωλές στην έκδοσή τους πριν από τις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Μάλιστα, δεν θα έπρεπε καν να δίνεται πιστοποιητικό απαλλαγής στην Γ΄ Λυκείου. Τώρα ξαφνικά καταλάβαμε ότι δυσκολεύεται ο μαθητής; 

Μια άλλη πρόταση που θα έκανα στους καλούς γονείς είναι, εάν δεν υπάρχει κάποια πολύ σοβαρή δυσκολία στο παιδί, να μην προβαίνουν στην ενεργοποίηση αυτών των πιστοποιητικών, γιατί «συχνά παρατηρούμε ότι οι χρονίως προφορικά εξεταζόμενοι μαθητές, επειδή γνωρίζουν ότι δεν εξετάζονται γραπτά, δεν εξελίσσονται και, δυστυχώς, δεν βελτιώνονται στον λόγο, γιατί δεν καλλιεργούν τη δεξιότητα της γραφής. 

Στο σημείο αυτό, αξίζει να επισημάνουμε ότι στους φοιτητές δεν υπάρχει η δυνατότητα απαλλαγής από γραπτές εξετάσεις. Το ίδιο ισχύει και στη φοίτηση και στις εξετάσεις για το διεθνές απολυτήριο IB. 

Επομένως, οι εκδίδοντες τα αντίστοιχα πιστοποιητικά και όλοι οι υπόλοιποι, γονείς και εκπαιδευτικοί που συναινούμε και πορευόμαστε με αυτά, εκτός από την αδικία την οποία ανεχόμαστε εις βάρος των γραπτώς εξεταζομένων, αφήνουμε και τους φυσικώς αδυνάτους ανοχύρωτους απέναντι στις προκλήσεις του μέλλοντος.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή