Ψευδείς ειδήσεις και ορθολογισμός

Ψευδείς ειδήσεις και ορθολογισμός

Κύριε διευθυντά
Μια πρωτοσέλιδη είδηση στην «Καθημερινή» της 12/1/2023 ανήγγειλε τη διδασκαλία πρωτότυπων μαθημάτων στη Φινλανδία, στο πλαίσιο σχετικού εκπαιδευτικού προγράμματος. Στόχος του ο εντοπισμός από μαθητές των ψευδών ειδήσεων που –σκόπιμα– τους προβάλλονται ως αληθείς σε ειδησεογραφικά άρθρα. 

Στο ερώτημα για την ύπαρξη αντίστοιχης πρωτοβουλίας στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας, σας ενημερώνω ότι με τα νέα Προγράμματα Σπουδών Φυσικών Επιστημών προβλέπεται διαρκής ανιχνευτική και διορθωτική μεθοδολογική διαδικασία σε όλες τις τάξεις της ύστερης Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας (γυμνασιακής και λυκειακής) Εκπαίδευσης.

Πρόκειται για την «επιστημονική – εκπαιδευτική μέθοδο με διερεύνηση», που αποτελεί προέκταση της επιστημονικής μεθόδου της έρευνας (και) στην εκπαιδευτική διαδικασία, η οποία καθοδηγεί και εφαρμόζει κατά την εκπαιδευτική διαδικασία κάθε θεματικής την εξής αλληλουχία: έναυσμα ενδιαφέροντος, διατύπωση υποθέσεων, πειραματισμοί / αποδεικτικές διαδικασίες, επιβεβαίωση ή διάψευση κάποιας υπόθεσης, αποδοχή ή απόρριψη θεωρίας.

Αυτή η μέθοδος ενσωματώνει τον υποχρεωτικό πειραματισμό και αποδεικτικές διαδικασίες στο εκπαιδευτικό σύστημα (και) της χώρας μας, με στόχους την εκπαίδευση σε αυτές τις διαδικασίες, την εξοικείωση με αυτές ή και την απαίτηση χρήσης τους από τους μαθητές / μελλοντικούς πολίτες σε όλη τους τη ζωή. Κύριος στόχος είναι η ανάπτυξη και εφαρμογή από αυτούς ορθής σκέψης και κρίσης, του ορθολογισμού.

Γιατί κάθε είδηση (όπως και υπόθεση) που φαίνεται καλή ή έγκυρη ή και αληθοφανής δεν αποδεικνύεται πάντα λογική και αληθής (…)

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή