Οι τροχονόμοι μπορούν, αλλά…

Οι τροχονόμοι μπορούν, αλλά…

Κύριε διευθυντά

Με αφορμή το άρθρο του κ. Τάκη Θεοδωρόπουλου «Τροχονόμοι παντού» («Καθημερινή» 7.6.2023), θυμήθηκα την πρώτη μου μέρα στην Αθήνα το καλοκαίρι του 1954, όταν με συνοδεία του μέντορά μου βάδιζα από το Σύνταγμα προς την Ομόνοια για να με πάει σε ένα φροντιστήριο για τις εισαγωγικές. Κάποια στιγμή θέλησα να περάσω απέναντι στη Σταδίου αγνοώντας το κόκκινο για τους πεζούς ενός υποτυπώδους σηματοδότη. «Πρόσεξε», μου είπε, «διότι για αυτό που πας να κάνεις μπορεί να φας πρόστιμο». Η αλήθεια είναι ότι τότε έβρισκες παντού αστυφύλακες. Είχαν μάλιστα μαζί τους και ένα βιβλιαράκι για να σου δώσουν πληροφορίες για τον δρόμο που έψαχνες. Νοσταλγώ εκείνη την εποχή; Οχι. Αυτό όμως που επιθυμώ στη σημερινή εποχή της τεχνητής νοημοσύνης είναι λιγότερα ατυχήματα και η καταστολή να έχει σαν στόχο εκτός από τους οδηγούς και τους πεζούς. ∆εν περνάει μέρα που οδηγώντας στην οδό Βουλιαγμένης από τη Βούλα προς το Ελληνικό, να μη δω πεζούς να καβαλούν τις διαχωριστικές μπάρες για να περάσουν απέναντι, αντί να βαδίσουν ακόμη 150 μέτρα και να περάσουν από τις διαβάσεις. Από την άλλη πλευρά, παρά τα προβλεπόμενα πρόστιμα, η χρήση του κινητού τηλεφώνου την ώρα της οδήγησης καλά κρατεί. Το ίδιο και η παραβίαση του κόκκινου ή του ορίου ταχύτητας.

Η τοποθέτηση τροχονόμων παντού είναι κι αυτή ένα πρόβλημα. Ο προϋπολογισμός του κράτους έχει ορισμένα περιθώρια. Τα κουκιά είναι μετρημένα και πρέπει οι υπεύθυνοι να τα μοιράσουν με κάποια ισορροπία μεταξύ των δαπανών για τροχονόμους για να προλάβουν τα ατυχήματα και δαπανών για την πρόσληψη προσωπικού ΕΚΑΒ για την έγκαιρη μεταφορά των τραυματιών (όρα το περιστατικό της Κω). Πριν από κάποιον καιρό σκέφτηκα μια λύση πολύ ριζοσπαστική για την κάλυψη της δαπάνης για περισσότερους τροχονόμους. Να δημιουργηθεί ένα σύστημα εθελοντών από όργανα της τάξεως όλων των ειδικοτήτων οι οποίοι στον ελεύθερο χρόνο τους ανά ζεύγη θα μπορούσαν να παρεμβαίνουν και να διαπιστώνουν παραβάσεις που θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή, όπως υπερβολική ταχύτητα, χρήση κινητού τηλεφώνου, παραβίαση κόκκινου, όχι παράνομη στάθμευση (γι’ αυτήν να είναι υπεύθυνη η δημοτική αστυνομία). Η αμοιβή τους; Ενα μικρό ποσοστό από τα πρόστιμα. Το έθεσα υπόψιν φίλου μου συνταγματολόγου πριν από μήνες. Η απάντησή του: «Ασε καλύτερα!». Το επαναφέρω για… δημόσια διαβούλευση.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή