Οι νέοι, οι ειδήσεις, και η ανάγνωση

Κύριε διευθυντά

Ως αναγνώστης της «Κ» και άλλων ελληνικών εφημερίδων από τα 15 μου, δεν κρύβω την ανησυχία μου αναφορικά με τη σχέση που έχουμε πλέον εμείς οι νέοι με τα ΜΜΕ.

Εδώ και αρκετά χρόνια, όλοι/ες εμείς που είμαστε από 18 έως 24 ετών καταφέραμε να γίνουμε γνωστοί ως οι «αποφεύγοντες των ειδήσεων», όπως αναφέρεται στο βιβλίο του Στέλιου Παπαθανασόπουλου με τίτλο «Ανάμεσα σε 4 οθόνες» (2020). Οπως διαβάζουμε σε αυτό το βιβλίο, μελετητές αναφέρουν ότι ο λόγος της αποφυγής των ειδήσεων στα νεαρά άτομα είναι ότι έχουν κάτι πιο ενδιαφέρον να κάνουν.

Την ίδια στιγμή, μια χαραμάδα ελπίδας ώστε η σχέση μεταξύ της «Γενιάς Ζ» και των ΜΜΕ να γίνει καλύτερη βρίσκεται στον ορίζοντα, καθώς η 23χρονη TikToker Kelsey Russell, με τα βίντεο που δημοσιεύει, στα οποία ξεφυλλίζει μεγάλες αμερικανικές εφημερίδες, στοχεύει στο να πετύχει αυτό που τα ίδια τα ΜΜΕ αγωνίζονται για να πετύχουν: να πείσουν τους νέους να διαβάζουν εφημερίδες («Η Gen Z ανακάλυψε μια εντελώς νέα πηγή ειδήσεων», neolaia.gr, 18/12/2023). Ωστόσο, το ερώτημα παραμένει: Τι θα πρέπει να γίνει ώστε τα παραδοσιακά ΜΜΕ να ξανακερδίσουν την εμπιστοσύνη του νεανικού κοινού;

Ελπίζω αυτή η επιστολή να αποτελέσει «τροφή για σκέψη» για τους αναγνώστες και το επίκεντρο για μια συζήτηση αναφορικά με τη στάση των νέων απέναντι στην ενημέρωση, έναν τομέα που αφορά εντέλει τη ζωή και την καθημερινότητά μας.

*Φοιτητής του Τμήματος Επικοινωνίας & Ψηφιακών Μέσων στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT