Το έτος «μηδέν» και η αιωνιότητά μας…

Το έτος «μηδέν» και η αιωνιότητά μας…

Κύριε διευθυντά

Είναι άξιον απορίας πώς, έχοντας ήδη περάσει προ αρκετών ετών το κατώφλι της τρίτης μετά Χριστόν χιλιετίας, διαφωνούμε ακόμη για το αν αυτή άρχισε με το 2000 ή με το 2001. Σε κάθε περίπτωση, η χρονολογία εκείνη πέρασε και δεν θα την ξαναγιορτάσουμε (όπως σίγουρα δεν θα γιορτάσουμε και την είσοδο της επόμενης χιλιετίας…). Οι διαφωνούντες αναγνώστες σας κ. Μαράτος (8/6/16) και Σεραϊδάρης (22/6/16) φαίνεται να λησμονούν ότι οι χαρακτηρισμοί «προ Χριστού» και «μετά Χριστόν» εισήχθησαν πολύ αργότερα από την έλευση του Χριστού και έχουν συμβατικό χαρακτήρα. Με όλο τον οφειλόμενο σεβασμό προς τη μεγάλη χριστιανική εορτή και την ιστορική και θεολογική της σημασία, κανείς δεν γνώριζε κατά τη γέννηση του Χριστού ότι επρόκειτο αυτή η χρονική στιγμή να αποτελέσει σημείο καμπής της Ιστορίας: αν υποτεθεί ότι κάτι τέτοιο ήταν γνωστό, τότε η ημέρα εκείνη θα χαρακτηριζόταν ως πρώτη του πρώτου έτους [και δεν θα τοποθετούνταν, συμβατικά και αυθαίρετα και πάλι, την 25η Δεκεμβρίου (τίνος έτους άραγε;), τέσσερις αιώνες αργότερα]. Συνεπώς, ας δεχθούμε ότι αυτό που άλλαξε το έτος 2000 ήταν το πρώτο ψηφίο του έτους, και αυτό ήταν τόσο ορατό και αναγνωρίσιμο, ώστε να εννοηθεί ως αλλαγή χιλιετίας. Αυτό και μόνο και τίποτε άλλο. Εξάλλου, τι αντιπροσωπεύει μια χιλιετία μπροστά στην αιωνιότητα;

Αντωνης Παπαγιαννης – Ιατρός , Θεσσαλονίκη

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή