Το γεφύρι της Πλάκας

Κύριε διευθυντά

Φεβρουάριος 2015. Μετά τις σφοδρές καταιγίδες και τις ισχυρές βροχοπτώσεις στην περιοχή της Ηπείρου, την πρώτη ημέρα του μήνα το ιστορικό πέτρινο γεφύρι της Πλάκας παρασύρθηκε από τα ορμητικά νερά του Αραχθου ποταμού και κατάρρευσε.

Κατασκευάστηκε το 1866 από τον πρωτομάστορα Κωνσταντίνο Μπέκα αποκλειστικά από τοπικά υλικά, γράφοντας μια λαμπρή σελίδα στην αρχιτεκτονική ιστορία της Πατρίδας μας. Ηταν ένα από τα σημαντικότερα μνημεία του λαϊκού πολιτισμού της Ηπείρου. Ενωσε τους ορεινούς και δύσβατους χώρους των Τζουμέρκων με τα αστικά κέντρα των Ιωαννίνων και της Αρτας.

Γεφύρωσε τον Αραχθο ποταμό, το σύνορο της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας με το Βασίλειο της Ελλάδας, για περισσότερα από τριάντα χρόνια (1881-1913).

Δίπλα του κτίστηκε και λειτούργησε για όλα αυτά τα χρόνια τελωνείο. Αποτέλεσε σύμβολο ενότητας και ομοψυχίας των δυνάμεων της εθνικής αντίστασης, με την υπογραφή στις 29-02-1944, στο κτίριο του τελωνείου, του Συμφώνου Πλάκας – Μυρόφυλλου για την κοινή δράση αυτών εναντίον των γερμανικών στρατευμάτων κατοχής της Πατρίδας μας.

Σήμερα, ενάμιση χρόνο μετά, παρά το άμεσο ενδιαφέρον της Πολιτείας και συνεργείων για την επιτάχυνση της αποκατάστασης του γεφυριού και την εκπόνηση των σχετικών αρχιτεκτονικών μελετών, οι προσπάθειες και οι ενέργειες των υπευθύνων έχουν βαλτώσει στα λασπόνερα της γραφειοκρατίας. Τα παρουσιαζόμενα σύνθετα και σύγχρονα προβλήματα δεν θεωρούνται ανυπέρβλητα, αλλά με σοβαρή προετοιμασία, συστηματική οργάνωση, επιστημονική μεθοδολογία και υπεύθυνη δουλειά μπορούν εύκολα να ξεπεραστούν, και σύντομα να δούμε στη θέση του το ιστορικό γεφύρι της Πλάκας.

Αυτό το παλαιό λαϊκό πέτρινο κόσμημα, που αφηγείται την ιστορία του, επιθυμούμε να δούμε σύντομα να στέκει υπερήφανο στη θέση του, πάνω από τον Αραχθο ποταμό, να του γεφυρώνει τις όχθες.

Νικολαος Ζαρκαδας – Υποστράτηγος ε.α.

Oι «χορτοφάγοι» και η σήμανση

Κύριε διευθυντά

Στις βεβηλώσεις αγαλμάτων και μνημείων καθώς και στις ρυπαρές «παρεμβάσεις» σε ιστορικά και ιδιωτικά κτίρια προστέθηκαν τελευταία και οι ζημιές στις οδωνυμικές πινακίδες και στα σήματα της Τροχαίας. Πολλές φορές όμως από τα σήματα αυτά μπορεί εύκολα να ταυτοποιηθεί ο δράστης. Στο πίσω μέρος των πινακίδων, μάλιστα, αναφέρεται πως η καταστροφή τους τιμωρείται με έναν χρόνο φυλάκιση!  Επειδή οι υπεύθυνες αρχές ως συνήθως αδιαφορούν, ο πρωτοπόρος Δήμος Ηλιούπολης κάλεσε τους κατοίκους του να οργανωθούν και εθελοντικά να αναλάβουν τον καθαρισμό της οδικής σήμανσης! Σημειώνεται πως αυτές τις μέρες «κάποιοι» στα σήματα των STOP και κάτω ακριβώς από το STOP κολλάνε ένα αυτοκόλλητο, στο ίδιο χρώμα με την πινακίδα, με τη φράση: «Eating Animals». Δηλαδή «Σταματήστε να τρώτε ζώα»! Πρόκειται, άραγε, για κάποια οργάνωση χορτοφάγων;

Φριξος Δημου – Πλοίαρχος Ε.Ν.

Πότε θα λάβεις αυτό το γράμμα;

Kύριε διευθυντά

Παρά την κάθετη μείωση του όγκου της αλληλογραφίας, φαίνεται ότι τον τελευταίο καιρό τα EΛTA έχουν γυρίσει σε εποχή πριν από το B΄ Παγκόσμιο! Oι καθυστερήσεις είναι τέτοιες που πρέπει να προβληματίσουν τους πάντες, και ειδικά τους διοικούντες. Για παράδειγμα, ταχυδρόμησα στις 22 Aπριλίου στην Aθήνα δύο φακέλους με παραλήπτες στα Kύθηρα και στο Aιγάλεω. O πρώτος παρεδόθη στον παραλήπτη στις 16 Mαΐου(!) και ο δεύτερος επεστράφη ανεπίδοτος στις 25 Mαΐου(!). Mήπως αν τους πήγαινα εγώ με τα… πόδια θα έφθαναν ενωρίτερα; Γιατί αυτή η άθλια μεταχείριση στην αλληλογραφία; Aν δεν κάνω λάθος, υπάρχει και σχετική υποχρέωση από ευρωπαϊκές οδηγίες, ή τις έχουμε γράψει και αυτές εκεί που έγραψε το κράτος μας και όλους τους Eλληνες όσον αφορά στις υποχρεώσεις του προς αυτούς;

I. Kασιματης

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή