ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ

Αγχος και των γονέων στις Πανελλαδικές

agchos-kai-ton-goneon-amp-nbsp-stis-panelladikes-2316060

Κύριε διευθυντά
Καθώς οι Πανελλαδικές Εξετάσεις για την εισαγωγή στα  ΑΕΙ πλησιάζουν, η αγωνία και το άγχος των υποψηφίων για την επιτυχία τους κορυφώνεται. Δεν είναι μόνο οι τεράστιες προσπάθειες που έχουν καταβάλει για την προετοιμασία τους όλο το προηγούμενο χρονικό διάστημα του ενός ή δύο ετών και οι οδυνηρές για τα φροντιστήρια δαπάνες των γονιών τους, είναι και ο παράγων κάποιας κακής συγκυρίας κατά τις ημέρες των εξετάσεων (ασθένεια, σύγχυση, τρακ κ.λπ.) που μπορεί να οδηγήσει σε αποτυχία ακόμη και κάποιους άριστα καταρτισμένους υποψηφίους. Τέτοιες απαισιόδοξες σκέψεις που ταλανίζουν τους καταπονημένους ψυχοσωματικά από τις ατέλειωτες ώρες διαβάσματος μαθητές επαυξάνουν τη νευρικότητα και το άγχος τους, όσο πλησιάζουν οι ημέρες της δοκιμασίας τους.

Κοντά στους προαναφερόμενους προβληματισμούς τους, τους οποίους επιτείνει η δύσκολη περίοδος της εφηβείας που διανύουν, έρχεται να προστεθεί και η φιλοδοξία των γονιών για την επιτυχία των παιδιών τους στο πανεπιστήμιο, πιστεύοντας ότι είναι ο μοναδικός τρόπος για τη μελλοντική επαγγελματική τους αποκατάσταση. Η εγωιστική, και λανθασμένη εν πολλοίς, αυτή αντίληψη των γονιών, που υποβάλλεται τεχνηέντως στα παιδιά  δημιουργεί πρόσθετο άγχος προκειμένου να ικανοποιήσουν τις φιλοδοξίες και τα όνειρα των γεννητόρων τους.

Αυτό το διάστημα, ως γνωστόν, η χώρα μας έχει εισέλθει σε έντονη προεκλογική περίοδο, που ατυχώς συμπίπτει με την πιο ιερή και κρίσιμη για τους νέους περίοδο των Πανελλαδικών Εξετάσεων.

Τα ΜΜΕ, οι κομματικές συγκεντρώσεις και γενικώς η περιρρέουσα ατμόσφαιρα είναι παράγοντες αρνητικοί για τους υποψηφίους, που απαιτούν, ιδίως τις ημέρες αυτές, ήρεμο και γαλήνιο οικογενειακό περιβάλλον, μακριά από τηλεμαχίες και συζητήσεις, εκνευρισμούς και αντιπαραθέσεις στο σπίτι, κατανόηση και συμπαράσταση στις δύσκολες στιγμές που διέρχονται.

Αυτοσυγκράτηση, εκούσια στέρηση ωρών ψυχαγωγίας και αφοσίωση με αυταπάρνηση στα καταπονημένα αυτά παιδιά θα τα βοηθήσουν να προετοιμασθούν αρτιότερα για τη βάσανο των εξετάσεων.

Είναι αυτονόητο, από την άλλη μεριά, ότι απαιτείται και η ψυχολογική προετοιμασία των παιδιών από τους γονείς,  ώστε να αντιμετωπίσουν ψύχραιμα την περίπτωση αποτυχίας στις εξετάσεις, τονίζοντάς τους ότι η εισαγωγή τους σε κάποιο ΑΕΙ δεν αποτελεί το άπαν για τη ζωή τους, αλλά υπάρχουν πολλοί άλλοι δρόμοι αποκατάστασής τους, ακόμη δε και χρόνος για να ξαναδοκιμάσουν εάν το επιθυμούν. Αλλως, η μη έγκαιρη προετοιμασία τους μπορεί να τα οδηγήσει σε απογοήτευση με απρόβλεπτες συνέπειες.

Για τους λόγους αυτούς, γονείς και κηδεμόνες, γρηγορείτε!

Δημητριος Δημηνας, Δικηγόρος, Κατερίνη