ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ

Τηλεφωνική οδύσσεια και Δημοτική Αστυνομία

tilefoniki-odysseia-amp-nbsp-kai-dimotiki-astynomia-2389783

Κύριε διευθυντά
Με μεγάλη ικανοποίηση διαβάζω τις προόδους που κάνει η χώρα μας ως προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό της δημόσιας διοίκησης (αν και λόγω ηλικίας το θέμα δεν με αφορά πολύ). Μέχρις ότου όμως επιτευχθεί αυτός ο μετασχηματισμός ή έστω ένα μεγάλο μέρος αυτού, δεν θα ήταν άσκοπο να γίνουν προσπάθειες βελτιώσεως της υφισταμένης καταστάσεως.

Παραθέτω πρόσφατη μικρή μου «οδύσσεια» για να γίνει κατανοητό ότι υπάρχουν δυνατότητες βελτιώσεως της εξυπηρετήσεως του πολίτη και με τις σημερινές δομές, αρκεί να λειτουργούν σωστά: Χρειαζόμουν μια πληροφορία από τη Δημοτική Αστυνομία του Δήμου Αθηναίων και σκέφθηκα να τη ζητήσω τηλεφωνικώς. Το θέμα ήταν τόσο απλό ώστε η απάντηση θα μπορούσε να μου δοθεί σε χρόνο μικρότερο και του ενός λεπτού. Αρχίζω, λοιπόν, τις προσπάθειες:

1. Την 3/7/20 τηλεφωνώ στο 11888 για να μάθω τον αριθμό τηλεφώνου της Δημοτικής Αστυνομίας. Μου δίδουν δύο αριθμούς (πιθανώς τηλ. κέντρου) και έναν αριθμό της γραμματείας. Αρχίζω να καλώ αλληλοδιαδόχως τους αριθμούς αυτούς από τις 15.30 της 8/7, χωρίς να απαντά κανείς. Υπέθεσα ότι μετά τις 15.00 τα γραφεία δεν λειτουργούν και το όποιο προσωπικό, φυλακτικό ή άλλο, δεν απαντά στις τηλεφωνικές κλήσεις. Εγκατέλειψα τις προσπάθειες για να επανέλθω την επομένη.

2. Την επομένη 9/7 αρχίζω να καλώ τα ίδια τηλέφωνα από τις 07.15 μέχρι τις 08.30, και πάλι χωρίς ανταπόκριση.

3. Στις 08.30 καλώ εκ νέου το 11888 για να επιβεβαιώσω τους αριθμούς τηλεφώνου που μου είχαν δώσει την προηγούμενη. Πράγματι, μου τους επιβεβαίωσαν και, με σύμφωνη γνώμη μου, με συνέδεσαν με έναν από αυτούς. Ανταπόκριση καμία.

4. Πιεζόμενος χρονικά καλώ πάλι το 11888 και ζητώ το τηλέφωνο του γραφείου του δημάρχου, το οποίο και εκάλεσα εν συνεχεία και παρεκάλεσα να μου πουν κάποιο τηλέφωνο της Δημοτικής Αστυνομίας, στο οποίο να απαντούν. Αντ’ αυτού μου έδωσαν το τηλέφωνο του αρμόδιου για τη Δημοτική Αστυνομία αντιδημάρχου.

6. Τηλεφωνώ στο γραφείο του αντιδημάρχου, όπου απήντησε μια ευγενεστάτη και προθυμοτάτη κυρία (την οποία και ευχαριστώ), στην οποία είπα την αδυναμία επικοινωνίας μου με τη Δημοτική Αστυνομία, καθώς και τον λόγο για τον οποίον ήθελα να επικοινωνήσω. Η εν λόγω κυρία προθυμοποιήθηκε να ζητήσει η ίδια την πληροφορία την οποία ήθελα και να μου τη μεταβιβάσει. Ετσι, μετά 5 λεπτά που την ξανακάλεσα, πήρα την πολυπόθητο πληροφορία.

Τελικός απολογισμός:

Δύο ώρες προσωπικής μου ταλαιπωρίας, 3 κλήσεις στο 11888, 1 κλήση στο γραφείο δημάρχου, 2 κλήσεις στο γραφείο αντιδημάρχου, φυσικά με τις αντίστοιχες δαπάνες.

Διερωτώμαι: Μήπως πρέπει κάτι να γίνει και για την παρούσα (προ ψηφιακού μετασχηματισμού) ζωή;

Γεώργιος Παπαδόπουλος, Αθήνα