Απλές οι ερωτήσεις, δύσκολες οι απαντήσεις

Απλές οι ερωτήσεις, δύσκολες οι απαντήσεις

Κύριε διευθυντά

Οπως κάθε χρόνο, γινόμαστε μάρτυρες του έργου «αποτελέσματα εισαγωγικών». Θα μου επιτρέψετε να θέσω ορισμένα ερωτήματα σε φορείς, όπως υπουργείο Παιδείας, ΟΛΜΕ, Μαθηματική Εταιρεία, Ενωση Φυσικών κ.λπ.

Τι προτίθενται να πράξουν μπροστά στο φαινόμενο της αποτυχίας τού περίπου 25% των διαγωνισθέντων;

α. Θα αναζητήσουν τα αίτια της παταγώδους αποτυχίας ερευνώντας, π.χ., τη βαθμολογία αριθμού μαθητών με επίδοση η οποία τείνει στο μηδέν με εκείνη των ιδίων μαθητών στη Α΄, Β΄ και Γ΄ Λυκείου στο σχολείο τους;

β. Οι καθηγητές κραυγαλέων ανισοτήτων θα κληθούν, όχι προς τιμωρίαν, αλλά προς αιτιολόγηση των διαφορών και λήψη διορθωτικών μέτρων για το μέλλον;

γ. Υπάρχουν περιπτώσεις τάξεων με συνολικά ποσοστά αποτυχίας υψηλά; Γιατί;

δ. Μήπως πρέπει να αναθεωρηθεί η έννοια της εξεταστέας ύλης, η οποία σήμερα περιορίζεται στα της Γ΄ Λυκείου; Απ’ όσο γνωρίζω, τα Μαθηματικά είναι ένα ενιαίο πεδίο γνώσης. Δικαιούται ο μαθητής να μη γνωρίζει τα αξιώματα της Ευκλείδειας Γεωμετρίας διότι τη διδάχθηκε στην Α΄ Λυκείου;

ε. Κάτι τελευταίο: Μπορεί φοιτητής να παρακολουθήσει μαθήματα στα ΑΕΙ με τέτοιες αδυναμίες; Aν η απάντηση είναι όχι, τότε γιατί εισάγεται;

Γνωρίζω ότι ξύνω χαίνουσες και κακοφορμισμένες πληγές, όμως με παιδευτική πολιτική αυτής της στάθμης δημιουργούμε στρατιά ημιμαθών και λειτουργικά αναλφάβητων πολιτών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την πατρίδα μας.

Γιωργος Τσωχος, Ομότ. καθ. ΑΠΘ

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή