ΔΡΟΜΟΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ - ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΓΕΡΜΑΝΙΑ

Fraport Greece: Eπενδυτικό πρόγραμμα 440 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση 14 αεροδρομίων της χώρας

fraport-greece-ependytiko-programma-440-ekat-eyro-gia-tin-anavathmisi-14-aerodromion-tis-choras0

Η Fraport Greece ανέλαβε τον Απρίλιο του 2017 την επέκταση, τoν εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας. Παράλληλα δεσμεύτηκε ότι θα βελτιώσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες και όλα αυτά χωρίς να επηρεαστεί η εύρυθμη λειτουργία των αερολιμένων. Στην αρχή η εταιρεία είχε εκτιμήσει ότι τα έργα αναβάθμισης θα στοίχιζαν 330 εκατ. ευρώ, στη συνέχεια και όσο προχωρούσαν οι εργασίες το ποσό επανεκτιμήθηκε στα 415 εκατ. ευρώ, ενώ σήμερα οι υπεύθυνοι δηλώνουν ότι το τελικό ποσό που θα χρειαστεί για την ολοκλήρωση του επενδυτικού προγράμματος θα ανέλθει σε 440 εκατ. ευρώ. Το συνολικό άμεσο έσοδο σε βάθος 40 ετών (διάρκεια της παραχώρησης) για το ελληνικό Δημόσιο, σύμφωνα με τα σχετικά μοντέλα που έχουν τρέξει από την εταιρεία, θα ανέρθει σε περίπου 10 δισ. ευρώ.

Εμμέσως, όσο καλύτερες, πιο άνετες, πιο ασφαλείς και πιο φιλικές είναι οι υποδομές μιας τουριστικής χώρας για τους ταξιδιώτες, τόσο πιο ελκυστικοί γίνονται και οι προορισμοί της, τόσο πιο εύκολα θα γεμίζουν τα ξενοδοχεία, η εστίαση, τα μουσεία και οι παραλίες της.

Από την Κέρκυρα, λοιπόν, μέχρι τη Ρόδο και από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τα Χανιά ο εργοταξιακός «πυρετός» δεν άφησε μέρα να πάει χαμένη με αποτέλεσμα ήδη οι εργασίες στα 11 από τα 14 αεροδρόμια να έχουν ολοκληρωθεί.

ΤΑ 11 ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ ΕΤΟΙΜΑ ΓΙΑ «ΑΠΟΓΕΙΩΣΗ»

Στη Ζάκυνθο, υλοποιήθηκε η ανακαίνιση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού οπότε τα check in αυξήθηκαν κατά 35% και τα σημεία ασφαλείας κατά 150%. Στο «Ιωάννης Δασκαλογιάννης» των Χανίων αναδιοργανώθηκε πλήρως ο αεροσταθμός, οι πύλες αυξήθηκαν κατά 25% και τα σημεία ασφαλείας και ελέγχου διπλασιάστηκαν. Ανάλογες εργασίες ανακαίνισης πραγματοποιήθηκαν και στον διάδρομο αποπροσγείωσης όπως άλλωστε και στην Καβάλα όπου πλέον εφαρμόζεται ο «pushback» τρόπος στάθμευσης των αεροσκαφών και άρα επιτυγχάνεται η πλήρης αξιοποίηση της χωρητικότητας των αεροδρομίων. Στο «Μέγας Αλέξανδρος» της Καβάλας, επεκτάθηκε ο τερματικός σταθμός κατά 2.029τ.μ. Στην ηπειρωτική χώρα, ένα ακόμα αεροδρόμιο που άλλαξε εντελώς είναι αυτό του Ακτίου το οποίο επεκτάθηκε κατά 2.381τ.μ, αναμορφώθηκε και έχει πλέον 14 check-in, 8 πύλες αναχώρησης και διπλάσια σημεία ασφαλείας. Στη Σάμο έχουν προκύψει αύξηση του αριθμού των checkin, των πυλών αναχώρησης και των σημείων ασφαλείας από την επέκταση κατά 1.550 τ.μ., όπως επίσης και στο αεροδρόμιο της Σκιάθου όπου πραγματοποιήθηκαν εργασίες επέκτασης κατά 2.185 τ.μ. και ανακαίνισης του υπάρχοντος αεροσταθμού που είχε ως αποτέλεσμα, μεταξύ άλλων, τον διπλασιασμό των ιμάντων παραλαβής αποσκευών.

Η Μυτιλήνη έχει ένα εκ βάθρων ολοκαίνουργιο σύγχρονο και άνετο αεροδρόμιο συνολικής έκτασης 7.185 τ.μ, ενώ τα έργα που ολοκληρώθηκαν και στο αεροδρόμιο «Αννα Πολλάτου» της Κεφαλονιάς έχουν δώσει έναν νέο αεροσταθμό επιφάνειας 10.700 τ.μ γεγονός που σημαίνει αυξημένα check-in κατά 70%, με διπλάσια σημεία ασφαλείας και διπλάσιες πύλες αναχωρήσεων. Το ολοκαίνουργιο και κατά 3.450 τ.μ. μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Μυκόνου, ένα στολίδι για το νησί, συνδυάζει την κυκλαδίτικη αρχιτεκτονική σε ένα σύγχρονο αεροδρομικό περιβάλλον με μοντέρνα συστήματα.

Το αεροδρόμιο της Ρόδου, το δεύτερο μεγαλύτερο που διαχειρίζεται η Fraport Greece μετά και το «Μακεδονία» έχει πλέον μια εντελώς διαφορετική εικόνα. Πρόκειται για ένα σύγχρονο αεροδρόμιο διεθνών προδιαγραφών, άνετο και φιλικό προς το επιβατικό κοινό. Το ίδιο ισχύει και για το «Ιωάννης Καποδίστριας της Κέρκυρας που παραδόθηκε μόλις πριν από λίγες ημέρες. Ο νέος τερματικός σταθμός επιφάνειας 10.350 τ.μ. ως επέκταση του υφιστάμενου φιλοξενεί 28 check-in, 8 σημεία ελέγχου και 12 πύλες αναχώρησης. Τα τρία αεροδρόμια στα οποία οι εργασίες βρίσκονται σε εξέλιξη και αναμένεται να ολοκληρωθούν τους επόμενους μήνες είναι εκείνα της Κω, της Σαντορίνης και το «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης. 

ΤΟ «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» ΚΛΕΒΕΙ ΤΙΣ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ 

fraport-greece-ependytiko-programma-440-ekat-eyro-gia-tin-anavathmisi-14-aerodromion-tis-choras0

Τον Σεπτέμβριο του 2018 βρεθήκαμε στην τελετή θεμελίωσης του αεροδρομίου Θεσσαλονίκης «Μακεδονία» όπου παρουσιάστηκαν τα σχέδια επέκτασης και αναβάθμισης του δεύτερου μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας. Βίντεο 3D, φωτορεαλιστικές εικόνες και ιλλιγειώδης αριθμοί προοικονομούσαν ένα έργο τομής για την Κεντρική Μακεδονία, για τη βόρεια Ελλάδα, για τα Βαλκάνια συνολικά. Δυο ακριβώς χρόνια αργότερα, το νέο αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης «Μακεδονία» είναι γεγονός. Τα σχέδια έγιναν πραγματικότητα και κλέβουν τις εντυπώσεις. Ο νέος τερματικός σταθμός 34.033 τ.μ. συνδέεται με τον προϋπάρχοντα (ο οποίος αυτή τη στιγμή ανακαινίζεται) με αερογέφυρα, νέοι χώροι check-in, διπλάσιες πύλες αναχώρησης, μοντέρνο σύστημα ελέγχου και διαχείρισης αποσκευών, νέα καταστήματα εστίασης και αγορών συνθέτουν ένα αεροδρομικό περιβάλλον που θυμίζει τα κομβικά αεροδρόμια της Ευρώπης.

Επενδύθηκαν 222.900 ανθρωποημέρες και περί τα 100 εκατ. ευρώ από τα 440 εκατ. ευρώ του προγράμματος εκσυγχρονισμού των 14 αεροδρομίων που «τρέχει» η Fraport Greece και το «Μακεδονία» θα είναι σε λίγες εβδομάδες πλήρως έτοιμο να υποδεχτεί το επιβατικό κοινό. fraport-greece-ependytiko-programma-440-ekat-eyro-gia-tin-anavathmisi-14-aerodromion-tis-choras0