ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μητσοτάκης: Τέσσερις νάρκες στα θεμέλια της εκπαίδευσης

Μητσοτάκης: Τέσσερις νάρκες στα θεμέλια της εκπαίδευσης

«Εκτρωματικό» χαρακτήρισε το νομοσχέδιο Γαβρόγλου , ο πρόεδρος της ΝΔ Κυριάκος Μητσοτάκης, λέγοντας ότι δίνει τη χαριστική βολή στην πολύπαθη δημόσια τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Ο κ. Μητσοτάκης δεν εκφώνησε τελικά την ομιλία του επί του νομοσχεδίου, καθώς προανήγγειλε την πρόταση μομφής κατά του Π. Πολάκη.

Στην κατατεθείσα ομιλία, ο αρχηγός της Νέας Δημοκρατίας περιγράφει τις «τέσσερις νάρκες που βάζει στα θεμέλια της εκπαίδευσης» το νομοσχέδιο της κυβέρνησης.

Συγκεκριμένα αναφέρεται:

Νάρκη πρώτη. Ο ΣΥΡΙΖΑ καταργεί την Τεχνολογική Εκπαίδευση, διαλύοντας τα Τ.Ε.Ι της χώρας, αλλά υπονομεύοντας -ταυτόχρονα- τον τεχνολογικό τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης. Με απύθμενο λαϊκισμό, επιχειρεί να παραπλανήσει, υποστηρίζοντας δημαγωγικά ότι δήθεν συγχωνεύει τα ΤΕΙ με τα πανεπιστήμια. Αποκρύπτει, όμως, ότι οι επιλογές δεν στηρίζονται ούτε σε μελέτες με ακαδημαϊκά κριτήρια ούτε και σε αξιολογήσεις των ιδρυμάτων. Είναι επόμενο, λοιπόν, οι μεθοδεύσεις αυτές να βρίσκουν απέναντί τους πανεπιστήμια και καθηγητές. Αλλά και το πλέον αρμόδιο, το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας. Γιατί αμφισβητούν τα προσόντα των ήδη πτυχιούχων, αφήνοντας μετέωρα και τα επαγγελματικά δικαιώματα των αυριανών αποφοίτων, καθώς δεν εδράζονται σε καμία έκθεση σκοπιμότητας και βιωσιμότητας.

Νάρκη δεύτερη. Πανεπιστημιακές σχολές «ταξιδεύουν» από πόλη σε πόλη και από νομό σε νομό, ανάλογα με τα παζάρια της κυβέρνησης για λίγες τοπικές ψήφους. Σχολές ιδρύονται ακόμα με βουλευτικές τροπολογίες της τελευταίας στιγμής. Έτσι αίφνης ιδρύεται και τέταρτη Νομική όταν χιλιάδες νέοι δικηγόροι παλεύουν ήδη με την ανεργία. Και με μία απλή υπουργική απόφαση θα «πολυτεχνειοποιούνται», στο εξής, όλα τα τμήματα Μηχανικών της χώρας. Είναι φυσική, συνεπώς, η αντίδραση όχι μόνο των δικηγορικών συλλόγων, αλλά και των ίδιων των φοιτητών Νομικής. Όπως και του τεχνικού κόσμου, που βλέπει να «παράγονται» ετησίως κάπου 16.000 μηχανικοί χωρίς ακόμη να έχουν αποκρυσταλλωθεί οι γνώσεις τους, ούτε τα επαγγελματικά τους δικαιώματα.

Νάρκη τρίτη. Συνιστά πολιτική ύβρη, ο πρωθυπουργός που προ διετίας ανακοίνωνε την ελεύθερη είσοδο στα Πανεπιστήμια και ο υπουργός Παιδείας που εξήγγειλε την αναβάθμιση του Λυκείου,  να παρουσιάζουν, σήμερα, εδώ – τι; Την επιστροφή στο παλαιό σύστημα με τις Δέσμες και την καθήλωση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Δηλαδή, «στροφή 360 μοιρών» που θα έλεγε και ο κ. Τσίπρας! Οι ίδιοι οι καθηγητές έχουν καταγγείλει αυτές τις ρυθμίσεις. Οι σχολές χωρίζονται σε αυτές που έχουν κύρος και στις άλλες που είναι απαξιωμένες. Παρόλα αυτά, οι απαξιωμένες σχολές διατηρούνται και προβάλλονται από την κυβέρνηση ως «καταφύγια» όσων δεν θέλουν να αντικρύσουν την πραγματικότητα. Δημιουργούνται απολυτήρια δύο ταχυτήτων, καθώς καταργείται η ενιαία τράπεζα θεμάτων για όλες τις εξετάσεις. Αλλά και η κλασική παιδεία δέχεται πλήγμα με την κατάργηση των Λατινικών από τα εξεταζόμενα μαθήματα.

Η τέταρτη νάρκη, επιβεβαιώνει αυτό που ήδη ξέραμε. Ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έχει κηρύξει πόλεμο στους καλούς μαθητές. Ότι προσπαθεί να ξεριζώσει με κάθε τρόπο την αξιοκρατία και την αριστεία από τα θρανία της εκπαίδευσης. Αναφέρομαι στη νέα επίθεση του κ.Τσίπρα στα δημόσια πρότυπα σχολεία της χώρας μας.