Περιβάλλων χώρος με… εκπτώσεις

Περιβάλλων χώρος με… εκπτώσεις

3' 10" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με τρεις επιθετικές επιστολές, η FINA (η παγκόσμια ομοσπονδία αθλημάτων του υγρού στίβου) διαμαρτύρεται για τη μεγάλη καθυστέρηση στα έργα του Ολυμπιακού Κολυμβητηρίου στο OAKA. Τα κυβερνητικά στελέχη είχαν υποσχεθεί σε όλους τους τόνους ότι θα είναι έτοιμα τον Μάρτιο, αλλά τώρα το χρονοδιάγραμμα δεν προβλέπει ολοκλήρωση των έργων πριν από τον Μάιο. H FINA έχει κάθε λόγο να διαμαρτύρεται καθώς αυτήν την εβδομάδα πραγματοποιείται στο συγκεκριμένο κολυμβητήριο το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Καταδύσεων, στο πλαίσιο των δοκιμαστικών διοργανώσεων. Το γεγονός ότι, εκτός από τα μεγάλα ονόματα του αθλήματος, θα δουν από κοντά τη σημερινή κατάσταση του OAKA, και ειδικότερα του κολυμβητηρίου, περίπου 40 ξένοι δημοσιογράφοι προκαλεί πονοκέφαλο στα κυβερνητικά στελέχη.

Μόνο 9.000 δέντρα

Η κατάσταση στον ευρύτερο χώρο του OAKA θυμίζει λατομείο… Παρά τις υποσχέσεις και τις δεσμεύσεις των αρμοδίων, τα έργα διαμόρφωσης του περιβάλλοντος χώρου βρίσκονται ακόμα στην αρχή. Μάλιστα, επειδή ο χρόνος πιέζει, έχουν αρχίσει οι «εκπτώσεις». Ετσι, στα τέλη της εβδομάδας έγινε γνωστό ότι αντί για 17.000 δέντρα που θα τοποθετούνταν στο συγκρότημα με βάση το σχέδιο Καλατράβα για την «αισθητική ενοποίηση» του OAKA, πρόκειται να φυτευθούν μόλις 9.000. H κοινοπραξία που έχει αναλάβει τα έργα δεν πρόκειται να υποστεί μείωση εσόδων αφού, κατά τις ίδιες πληροφορίες, τα δέντρα θα αντικατασταθούν με άλλες παρεμβάσεις (πλακάκια, κ.λπ.).

Τα ποταμάκια και οι άλλες εικαστικές ανησυχίες του Ισπανού αρχιτέκτονα δεν μπορούν να γίνουν πραγματικότητα αν δεν ολοκληρωθούν τα έργα στα διάφορα στάδια που περιλαμβάνει το συγκρότημα. Εκτός από το Ολυμπιακό Στάδιο και το κολυμβητήριο, απαιτούνται εκτεταμένες εργασίες (π.χ. για τη δημιουργία υπογείων αγωγών μέσω των οποίων θα κυκλοφορούν οι αθλητές, κ.λπ.). Με βάση τη μέχρι σήμερα πρόοδο του έργου, θα χρειαστούν και άλλες περικοπές στο σχεδιασμό του κ. Καλατράβα.

Ο Σαντιάγο Καλατράβα είδε να καταργείται ο θόλος που είχε σχεδιάσει για το σταθμό της Νεραντζιώτισσας στον οποίο θα συνδέονται ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος και ο προαστιακός. Δεν γνωρίζουμε αν στην κυβέρνηση ζήτησαν πίσω τα χρήματα για τη μελέτη, αλλά οι εργολάβοι υποστηρίζουν ότι ο θόλος δεν κατασκευάστηκε με ευθύνη του αρχιτέκτονα. Οπως λένε, θεωρούσε ότι έπρεπε να κλείσει για μήνες η Αττική Οδός (η οποία περνά ακριβώς κάτω από τον σταθμό) προκειμένου να τοποθετηθούν οι γερανοί μέσω των οποίων θα «στήνονταν» το σκέπαστρο στη Νεραντζιώτισσα. Δεν πρέπει να αποκλειστεί και το ενδεχόμενο κακοσχεδιασμού από πλευράς κυβέρνησης.

Πάντως, μαζί με το σκέπαστρο της Νεραντζιώτισσας καταργήθηκε και ένας πεζόδρομος που θα ξεκινούσε από το συγκεκριμένο σταθμό και θα διέσχιζε το OAKA. Οι χιλιάδες Αθηναίοι που χρησιμοποιούν καθημερινά τον ηλεκτρικό δεν έχουν παρατηρήσει καμία πρόοδο στη Νεραντζιώτισσα, όπου προσωρινά υπάρχουν δύο τσιμεντένιες αποβάθρες επί των οποίων έχουν τοποθετηθεί κάποια μπάζα.

Μια παλαιότερη δήλωση

Για την ιστορία, παραθέτουμε δήλωση του υπουργού Πολιτισμού Ευ. Βενιζέλου κατά την επίσημη παρουσίαση της μελέτης Καλατράβα, τον Ιανουάριο του 2002. Τότε ο κ. Βενιζέλος είχε δηλώσει ότι τα έργα θα ολοκληρωθούν τον Απρίλιο του 2004. Σύμφωνα με τον κ. Βενιζέλο, «στόχος μας είναι η αισθητική ενοποίηση και η απόκτηση της αρχιτεκτονικής και αισθητικής ταυτότητας, η πλήρης προσβασιμότητα του χώρου, ιδίως από τους αθλητές των Παραολυμπιακών Αγώνων και τα άτομα με αναπηρίες, ο απόλυτος σεβασμός στο περιβάλλον με οικολογικά σχεδιαστικά κριτήρια και με τη χρήση της ανάλογης φύτευσης στον ευρύτερο χώρο, η διαμόρφωση ενός δημόσιου χώρου ο οποίος να λειτουργεί και ανεξάρτητα από τα αθλητικά γεγονότα και βέβαια η χρησιμοποίηση υλικών, τα οποία δίνουν μια αίσθηση νεωτερικότητας στο χώρο (χάλυβας και γυαλί) και επιπλέον μας επιτρέπουν να κάνουμε πάρα πολλές εργασίες εκτός του εργοταξίου, έτσι ώστε να μην παρεμποδίζεται η εξέλιξη των λοιπών εργοταξίων και να κερδίσουμε χρόνο με στόχο το έργο να είναι έτοιμο εγκαίρως, δηλαδή να είναι έτοιμο τον Απρίλιο του 2004».

O διαγωνισμός για την «αισθητική ενοποίηση» του OAKA, προϋπολογισμού 77,42 εκατ. ευρώ, κατακυρώθηκε σε κοινοπραξία υπό την τεχνική εταιρεία TEPNA. Αρχικώς είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον επτά κοινοπραξίες και οι απανωτές προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) οδήγησαν σε μεγάλη καθυστέρηση της διαδικασίας ανάθεσης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή