«The making of» μιας υπερπαραγωγής

«The making of» μιας υπερπαραγωγής

4' 23" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με τον όχι και τόσο ελληνοπρεπή τίτλο «The making of», τα κανάλια παρουσιάζουν τα παρασκήνια, τα παραλειπόμενα, τα εσωτερικά αστεία, τις αναποδιές και τα ευτράπελα που σημειώθηκαν κατά τα γυρίσματα μιας επιτυχημένης εκπομπής ή ταινίας. Ας δούμε λοιπόν το «μέικινγκ οφ» της διακαναλικής υπερπαραγωγής της περασμένης Πέμπτης και ας σταθούμε στις ανθρώπινες στιγμές της, αυτές που δεν έδειξε η κάμερα.

Εν αρχή ην το μέικ-απ. Ας θυμηθούμε τις γιγαντοαφίσες του Δήμου Αθηναίων για το βάψιμο των προσόψεων των πολυκατοικιών. H Αθήνα είναι μια όμορφη πόλη, αλλά «τα ‘χει τα χρονάκια της». Στα τηλεοπτικά στούντιο ισχύει το «ουδείς αμακιγιάριστος εισελθέτω». Ετσι, όλοι μα όλοι οι πολιτικοί αρχηγοί, είτε έχουν είτε δεν έχουν τα χρονάκια τους, ήταν υποχρεωμένοι να δεχτούν τη φροντίδα των μακιγιέρ. Στο γραφείο του κ. Στάγκου, προέδρου της EPT, έγινε το μακιγιάζ του κ. Καραμανλή, ενώ στο γραφείο του εντεταλμένου συμβούλου της EPT κ. Γ. Χουλιάρα έγινε το μακιγιάζ του κ. Παπανδρέου. Στη διάρκεια του ντιμπέιτ χρειάστηκε να γίνουν κάποιες μικρές διορθωτικές επεμβάσεις σε μερικούς ομιλητές, καθώς άλλοτε στην πουδραρισμένη επιφάνεια εμφανίζονταν «κρακελαρίσματα» και άλλοτε σταγόνες ιδρώτα που γυάλιζαν αντιαισθητικά υπό το φως των προβολέων. Ελαφροπάτητη η μακιγιέρ διέσχιζε το Στούντιο 2 (το μεγαλύτερο στο Ραδιομέγαρο) και διόρθωνε τις ατέλειες με ένα σφουγγαράκι, χωρίς φυσικά αυτό να αποτυπώνεται από τις κάμερες.

Ο πιο καλός ο μαθητής. Από εντατικό φροντιστήριο πέρασαν οι «πέντε», με προγυμναστές στελέχη των κομμάτων τους. Αλλοι υποψήφιοι ήταν ξέγνοιαστοι και άλλοι «σπασίκλες», όπως συμβαίνει στις παραμονές των Πανελλήνιων Εξετάσεων. Μέχρι τις 3 το μεσημέρι της Πέμπτης, ο κ. Παπανδρέου έκανε προπόνηση με τους συνεργάτες του, αλλά ακόμα και οι πιο επιμελείς μαθητές κάποτε τα φτύνουν. «Δεν αντέχω άλλο», είπε, αλλά αυτή η έκρηξη απειθαρχίας δεν κράτησε πολύ. Αργότερα μπήκε στο στούντιο με φάκελο και επί δύομισι ώρες έγραφε συνέχεια ή μάλλον αντέγραφε από τις σημειώσεις του. Μετά την απάντηση στην πρώτη ερώτηση, ήπιε μονομιάς τρία ποτήρια νερό, καθώς το άγχος προκαλεί αφυδάτωση.

Ολοι οι άνθρωποι των προέδρων. To τρακ, η αγωνία είναι αντιδράσεις δικαιολογημένες και αναμενόμενες. Γι’ αυτό και πίσω από το διαφανές τζάμι που διαχωρίζει τα έδρανα των δημοσιογράφων και των πολιτικών από το λεγόμενο Master Control, στέκονταν όλοι οι άνθρωποι των προέδρων (και των γραμματέων), οι στενοί συνεργάτες τους, οι οποίοι τους ενθάρρυναν ποικιλοτρόπως στη διάρκεια της δίωρης και πλέον δοκιμασίας τους. Τα κινητά και τα γουόκι-τόκι ήταν απαγορευμένα, και έτσι η συνεννόηση γινόταν διά νευμάτων και ενθαρρυντικών βλεμμάτων. O κ. Γερουλάνος, που στεκόταν όρθιος σε μια ημιφωτισμένη γωνιά του κοντρόλ ρουμ, εμψύχωνε τον κ. Παπανδρέου, ενώ οι άλλοι συνεργάτες ήταν καθιστοί, αλλά ακροβολισμένοι με τέτοιο τρόπο ώστε να διατηρούν διαρκή οπτική επαφή με τον/την αρχηγό τους.

Καλώς τα μάτια μου τα δυο. Εγκάρδιο ήταν το κλίμα μεταξύ των πολιτικών αρχηγών. «Καλώς τον Γιώργη», ήταν ο θερμός χαιρετισμός του κ. Καραμανλή προς τον κ. Παπανδρέου, που απάντησε με μια σκέτη, αλλά όχι ψυχρή «καλησπέρα». Οταν ο συντονιστής, N. Χατζηνικολάου, άρχισε να εξηγεί τις λεπτομέρειες της χρονομέτρησης, για το προειδοποιητικό φωτάκι που ανάβει δέκα δευτερόλεπτα πριν από το τέλος χρόνου, άρχισαν και τα πρώτα αστειάκια στο τραπέζι των αρχηγών. «Δεν κατάλαβα», λέει εύθυμα ο κ. Παπανδρέου, αλλά ο κ. Καραμανλής, που καθόταν πλάι του, τον καθησύχασε με τη φράση «θα σου λέω εγώ». «Να με σκουντάς», του ζήτησε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ. Δυστυχώς οι εφτά κάμερες, με τις οποίες είναι εξοπλισμένο το στούντιο, δεν ήταν αρκετά παιχνιδιάρες ώστε να αποτυπώσουν τυχόν σκουντήματα κάτω από το τραπέζι – που πάντως είναι προτιμότερα από τα περιλάλητα «συντροφικά μαχαιρώματα» και τα χτυπήματα κάτω από τη μέση.

Ενα σκονάκι δεν βλάπτει. Ενώ εκτυλισσόταν η τηλεμαχία, η μακιγιέρ ξανά στο άδυτο του στούντιο, αλλά αυτήν τη φορά χωρίς να φέρει τα σύνεργα του επαγγέλματός της. Παρέδωσε στον κ. Παπανδρέου ένα «σκονάκι», που της είχε παραδοθεί από τον κ. Γερουλάνο, το οποίο εκείνος ανέγνωσε μετά προσοχής. Από ό,τι εικάζεται, το περιεχόμενό του μάλλον δεν αφορούσε το σκορ του αγώνα Οσέρ – Παναθηναϊκού.

Χαμός στο ίσωμα. Αγριος ήταν ο συνωστισμός των φωτογράφων έξω από το Ραδιομέγαρο. Προνομιακή ήταν η μεταχείριση των φωτογράφων της EPT και του ΑΠΕ, ενώ σαν πληβείοι αντιμετωπίστηκαν οι απεσταλμένοι των εφημερίδων. Τα πέντε λεπτά εντός του στούντιο, που τα είχαν τάξει στους φωτογράφους, συρρικνώθηκαν, ενώ η φωτογραφία της χειραψίας των αρχηγών των δύο μεγάλων κομμάτων, που τραβήχτηκε με «ερασιτεχνική» κάμερα από ανθρώπους της EPT, δεν έχει δει μέχρι στιγμής το φως της δημοσιότητας.

Λίγο πριν σβήσουν τα φώτα της γιορτής. Δεκάδες φωτογράφοι, ρεπόρτερ, εικονολήπτες πολιορκούσαν την είσοδο του Ραδιομεγάρου κατά την άφιξη και την αναχώρηση των πρωταγωνιστών και δευτεραγωνιστών της βραδιάς. O πιο ενθουσιώδης πρέπει να ήταν ο κ. Κωνσταντόπουλος, ο οποίος, κατά την εκπνοή του ντιμπέιτ, πρότεινε την επανάληψή του για να εισπράξει την παγερή επίπληξη του κ. Χατζηνικολάου: «Τα σχόλια και τις προτάσεις σας έξω από την αίθουσα, παρακαλώ». Πάντως, οι περισσότεροι από τους πέντε δημοσιογράφους, καθώς εξέρχονταν, προέβησαν σε αρχηγικού ύφους δηλώσεις στους συναδέλφους τους και στο πανελλήνιο. Αθόρυβα έφυγε η κ. Παπαρήγα, ενώ λακωνικοί στις δηλώσεις τους για το ντιμπέιτ ήταν οι άλλοι πολιτικοί αρχηγοί. O καθένας τράβηξε το μοναχικό του δρόμο μες στη νύχτα, με εξαίρεση τον κ. Παπανδρέου που πετάχτηκε σε μια μετα-ντιμπεϊτική νεανική βεγγέρα στα Μελίσσια, ενώ οι δημοσιογράφοι, πλην του κ. Ευαγγελάτου, που σε λίγες ώρες έγινε ευτυχής πατέρας, πήγαν στα στούντιο των καναλιών, όπου εκτυλίχτηκε ο μεταμεσονύκτιος απολογισμός του πρώτου πολυφωνικού ντιμπέιτ στα χρονικά των εκλογικών αναμετρήσεων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή