Παραλείψεις ΠΑΣΟΚ σε «μαύρη λίστα» Ν.Δ.

Παραλείψεις ΠΑΣΟΚ σε «μαύρη λίστα» Ν.Δ.

2' 33" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τη δική του «μαύρη λίστα» για τις «ανεκπλήρωτες υποσχέσεις» και τα πεπραγμένα των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ αντιπαραθέτει το κυβερνών κόμμα, με αφορμή την επίσκεψη του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης στη ΔΕΘ αυτό το Σαββατοκύριακο. Σε ειδικό ένθετο, μάλιστα, για τη Βόρεια Ελλάδα αναφέρει αυτούσιες τις δεσμεύσεις του πρώην πρωθυπουργού K. Σημίτη από το 1997 μέχρι το 2003 για τα πέντε μεγάλα έργα της περιοχής, οι οποίες ουδέποτε υλοποιήθηκαν στο σύνολό τους.

Ειδικότερα:

– Για το μετρό Θεσσαλονίκης, υπενθυμίζεται ότι από το 1998, ο τότε πρωθυπουργός K. Σημίτης διαβεβαίωνε από του βήματος της ΔΕΘ ότι η διαπραγμάτευση με τον ανάδοχο του έργου έχει ουσιαστικά ολοκληρωθεί και πολύ σύντομα θα προχωρήσει η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης και η διαδικασία κύρωσης από τη Βουλή ώστε να αρχίσουν οι αναγκαίες πρόδρομες εργασίες, ενώ στις 4 Απριλίου του 2000 υποσχέθηκε ότι στο τέλος της τετραετίας, η λειτουργία του μετρό θα δώσει μια καλύτερη ποιότητα ζωής στη Θεσσαλονίκη.

«Τελικά, το μετρό της Θεσσαλονίκης δεν ξεκίνησε να κατασκευάζεται επί κυβερνήσεως ΠΑΣΟΚ», υπογραμμίζεται στο κείμενο. Οπως τονίζεται, η υλοποίηση αυτού του μεγάλου έργου προχωρεί όπως ακριβώς έχει δεσμευτεί η κυβέρνηση Καραμανλή, αφού τον Αύγουστο ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός και αναδείχθηκε ο προσωρινός ανάδοχος, και τους επόμενους μήνες, μετά την ολοκλήρωση των όποιων ενστάσεων και προσφυγών, θα υπογραφεί η σύμβαση του έργου και θα ξεκινήσει η κατασκευή του

– Για την Εγνατία Οδό, υπενθυμίζεται η δέσμευση Σημίτη το 1997 ότι «το έργο μέρα με την ημέρα γίνεται πραγματικότητα και με ορίζοντα το 2000 θα έχει ολοκληρωθεί», και επισημαίνεται ότι τελικά, όχι απλώς δεν ολοκληρώθηκε στην παραπάνω ημερομηνία, αλλά με τους ρυθμούς που κατασκευαζόταν επί κυβερνήσεως ΠΑΣΟΚ, ούτε το 2010 δεν επρόκειτο να ολοκληρωθεί. Οπως αναφέρεται, από τον Μάρτιο του 2004 μέχρι σήμερα, έχουν δημοπρατηθεί έργα συνολικού ύψους περίπου 1,7 δισ. ευρώ, ενώ μέσα στον Σεπτέμβριο θα δημοπρατηθούν έργα ύψους 250 εκατ. ευρώ.

– Για την ΠΑΘΕ, υπενθυμίζεται ότι το 1997 ο K. Σημίτης υποσχέθηκε ότι ο αυτοκινητόδρομος προχωράει με γοργούς ρυθμούς. Σημειώνεται ακόμη ότι αν και η χώρα είχε δεσμευτεί για την ολοκλήρωση του έργου το 2000, κι ενώ ξοδεύτηκαν μυθώδη ποσά, υπήρχαν τμήματα που δεν είχαν ενταχθεί σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα και άλλα τμήματα τα οποία δεν είχαν κατασκευαστεί ή δημοπρατηθεί παρότι είναι τα δυσκολότερα και πλέον επικίνδυνα, όπως αυτού του Πετάλου του Μαλιακού, των Τεμπών κ.ά.

Ανάλογες, εκτενείς αναφορές γίνονται για το Αεροδρόμιο Μακεδονία, και την Υποθαλάσσια Αρτηρία.

Στα πολυσέλιδα σημειώματα τα οποία εξέδωσε η Γραμματεία Πολιτικού Σχεδιασμού της Ν.Δ. για την ενημέρωση των βουλευτών και στελεχών της, επαναλαμβάνεται η δέσμευση για άσκηση κοινωνικής πολιτικής από το 2007 και η βούληση του πρωθυπουργού να μην παρεκκλίνει από τον δρόμο που οδηγεί στη δημοσιονομική εξυγίανση. Με κεντρικό σύνθημα «η πολιτική με δανεικά, βλάπτει πρώτα απ’ όλους τους μη προνομιούχους», η Ρηγίλλης απαριθμεί τις κυβερνητικές πρωτοβουλίες που ελήφθησαν κατά το δεκαοκτάμηνο της διακυβέρνησης της Ν.Δ., οι οποίες είχαν ως αποτέλεσμα τη μείωση του δημόσιου ελλείμματος και της ανεργίας, τη διατήρηση του ρυθμού ανάπτυξης κατά τη μεταολυμπιακή περίοδο, την προώθηση μεγάλων επενδύσεων που επί χρόνια παρέμεναν «παγωμένες», την κατάθεση επεδυτικών σχεδίων ύψους 1,4 δισ., την αύξηση του τουρισμού και των εξαγωγών κ.ά.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή