ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Πρώτο βήμα η ιδιωτικοποίηση O.A.

Σε αναδίπλωση ως προς τα σενάρια εκκαθάρισης ή ακόμα και κλεισίματος των Ολυμπιακών Αερογραμμών προχώρησε χθες από το βήμα της Βουλής ο υπουργός Μεταφορών, διαβεβαιώνοντας για την απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στην ιδιωτικοποίηση της εταιρείας. Ενημερώνοντας την Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής, ο κ. Μιχ. Λιάπης ζήτησε απ’ όλες τις πολιτικές πτέρυγες «να επιδειχθεί σοβαρότητα, ψυχραιμία και να χαμηλώσουν οι τόνοι» και ταυτόχρονα απέφυγε να επιτεθεί στο ΠΑΣΟΚ για πράξεις ή παραλείψεις του στο ζήτημα της Ολυμπιακής. Την ίδια στιγμή όμως, υπό το αίτημα της συναίνεσης, απέφυγε να απαντήσει σε σειρά ερωτημάτων για τους χειρισμούς της κυβέρνησης, που όπως αποκάλυψε η «K» στην πράξη υπονόμευαν αυτή καθαυτή τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης του αερομεταφορέα.

Οι αποκαλύψεις της «K» για την επιστολή της κυβέρνησης προς την Ευρ. Επιτροπή (2 Ιουνίου 2005), σύμφωνα με την οποία, και παρά τον νόμο του 2003, οι Ολυμπιακές Αερογραμμές είναι καθολικός διάδοχος της Ολ. Αεροπορίας και, συνεπώς, «φέρει» τα βάρη και τις υποχρεώσεις της, ετέθησαν προς τον υπουργό Μεταφορών από το σύνολο των κομμάτων της αντιπολίτευσης, με τον κ. Ευ. Βενιζέλο να κάνει λόγο για «κάρφωμα της Ολυμπιακής από την ίδια την κυβέρνηση» και τον πρώην πρόεδρο της Βουλής κ. Απ. Κακλαμάνη να σημειώνει ότι «πρόκειται, τουλάχιστον, περί λάθους καθώς με την επιστολή όλη η προσπάθεια δημιουργίας μιας ξεχωριστής επιχείρησης χωρίς βάρη, δυναμιτίστηκε».

Ο κ. Λιάπης απέφυγε να τοποθετηθεί στο θέμα υπογραμμίζοντας ότι «κυβερνητική βούληση είναι να εξαντλήσουμε τα περιθώρια του διαγωνισμού που ήδη τρέχει, να υπάρξει συμφωνία την οποία και θα φέρουμε στη Βουλή για να ψηφισθεί στην Ολομέλεια». Σημείωσε ότι πρόκειται περί μιας εξαιρετικά λεπτής και κρίσιμης περιόδου, καθώς οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές εξετάζουν τις νομικές συνέπειες της απόφασης που εξέδωσε η Ευρ. Επιτροπή και προσέθεσε: «Ελπίδα εκφράζω σε 2-3 εβδομάδες να περατωθεί αυτή η διαδικασία, να έχω απαντήσεις από τους επενδυτές και να πάω μετά στις Βρυξέλλες». O υπουργός απέρριψε τα σενάρια που αποδίδουν στην κυβέρνηση την επιδίωξη κατάρρευσης της εταιρείας, επιχειρηματολογώντας ότι «εάν υπήρχαν ανομολόγητοι στόχοι, θα μπορούσα ως υπουργός Μεταφορών να οχυρωθώ πίσω από τον προηγούμενο άγονο διαγωνισμό (σ.σ. του ΠΑΣΟΚ), να μην προχωρήσω σε νέο και να μην έχω το πολιτικό κόστος που έχω σήμερα». Τέλος μίλησε για ενότητα στη στρατηγική της Ν.Δ. και χαρακτήρισε την «εκκαθάριση εν λειτουργία» -για την οποία είχε μιλήσει ο κυβερνητικός εκπρόσωπος- «προέκταση μιας απαισιόδοξης προοπτικής».

Λίγη ώρα αργότερα, στο Γ΄ θερινό τμήμα, με τις ψήφους Νέας Δημοκρατίας και ΠΑΣΟΚ εγκρίθηκε η τροπολογία περί προστασίας των Ολυμπιακών Αερογραμμών από τους πιστωτές της μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου 2006. O κ. Απ. Κακλαμάνης εκτίμησε ότι η τροπολογία δεν μπορεί να έχει εφαρμογή στο εξωτερικό και, συνεπώς, καθιστά ευάλωτη την περιουσία της εταιρείας από πιστωτές του εξωτερικού. O παριστάμενος υφυπουργός κ. Αν. Νεράντζης αναγνώρισε όντως ότι «η διάταξη αυτή στο εξωτερικό θα έχει δυσκολία εφαρμογής».