Χωρίς όραμα τα σποτάκια των κομμάτων

Χωρίς όραμα τα σποτάκια των κομμάτων

2' 48" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στην τρέχουσα προεκλογική περίοδο, ιδιαιτερότητες σημειώθηκαν και στην προεκλογική διαφημιστική εκστρατεία των κομμάτων. Η Ν.Δ., που έβγαλε πρώτη «στον αέρα» τηλεοπτικές διαφημίσεις, με κύριο χαρακτηριστικό την προβολή του κυβερνητικού έργου, τις απέσυρε μετά την εκδήλωση των καταστροφικών πυρκαγιών. Χρειάστηκε να περάσουν δύο εβδομάδες, να καταλαγιάσουν κάπως οι εντυπώσεις από τις πυρκαγιές, για να εμφανίσουν και πάλι στις οθόνες προεκλογικές διαφημίσεις. Το ΠΑΣΟΚ έκανε αισθητή την παρουσία του, με τον κ. Κώστα Λαλιώτη να παρουσιάζει τις τελευταίες ημέρες καθημερινά νέα διαφημιστικά σποτ, επικεντρωμένα στην αρνητική κριτική των κυβερνητικών πεπραγμένων. Αρχισαν επίσης να προβάλλονται τα διαφημιστικά του ΚΚΕ, εστιασμένα στις διεκδικήσεις των εργαζομένων, και του ΣΥΡΙΖΑ, τα οποία επικεντρώνονται στα κοινωνικά κινήματα και στο περιβάλλον.

Ο κ. Πήτερ Οικονομίδης, σύμβουλος Επικοινωνίας (Brand and Communication Consultant), εντοπίζει ως κοινό βασικό χαρακτηριστικό της διαφημιστικής καμπάνιας των κομμάτων την απουσία οράματος. «Είναι κοινό χαρακτηριστικό στα σποτ όλων των κομμάτων, ΠΑΣΟΚ, ΚΚΕ και ΣΥΡΙΖΑ, καθώς της Ν.Δ., δεν έχουμε δει ακόμα το στοιχείο, ότι δεν προβάλλουν κανένα όραμα για το μέλλον. Είναι σαν να έχουν κολλήσει όλα στην ελληνική μιζέρια» επισημαίνει.

Επέστρεψε στο παρελθόν

Ειδικά για το ΠΑΣΟΚ, ο κ. Οικονομίδης τονίζει ότι από τη διαφημιστική του εκστρατεία προκύπτει η εντύπωση ότι ο Γιώργος Παπανδρέου επέστρεψε «στο DNA του ΠΑΣΟΚ. Τα μηνύματα «μαζί για τη νίκη», «δίκαιη κοινωνία», «δίκαιη Ελλάδα», «σιγουριά, ελπίδα, προοπτική», είναι σαν επιστροφη στο ΠΑΣΟΚ του Ανδρέα Παπανδρέου», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Κάνοντας σύγκριση με τη διαφημιστική εκστρατεία του ΠΑΣΟΚ στις προηγούμενες εκλογές, ο κ. Οικονομίδης αναφέρει ότι «τότε ήταν ο Γιώργος που μιλούσε, τώρα μιλάει το ΠΑΣΟΚ. Η προβολή του «Γιώργος Παπανδρέου» υποχωρεί σε αυτή την προεκλογική εκστρατεία και αναδεικνύεται πάλι η προβολή του ΠΑΣΟΚ, με επαναφορά και του κλασικού σήματος του κόμματος. Από μία άποψη, αυτό είναι σωστό, διότι επανέρχεται αυτό που ο λαός γνωρίζει ως ΠΑΣΟΚ. Είναι όμως και η σχιζοφρένεια του ΠΑΣΟΚ αυτό το πράγμα. Ο Γιώργος δεν είναι αυτό, αλλά προέρχεται από αυτό. Ενώ είναι οραματιστής, επιστρέφει στις ρίζες, διότι έχει τον φόβο ότι θα χάσει το παραδοσιακό ΠΑΣΟΚ. Το παραδοσιακό ΠΑΣΟΚ δεν καταλαβαίνει τον Γιώργο», προχωράει στην ανάλυσή του ο κ. Οικονομίδης. Σε σχέση με το περιεχόμενο των διαφημιστικών μηνυμάτων του ΠΑΣΟΚ, ο κ. Οικονομίδης αναφέρει ως βασικό χαρακτηριστικό του ότι «το μήνυμα δεν πουλάει τίποτα για ΠΑΣΟΚ. Ζητάει αρνητική ψήφο στη Ν.Δ., κάνει δυσφήμιση στη Ν.Δ., χωρίς να προβάλλει εναλλακτικές».

Βεβαίως, όπως εξηγεί ο κ. Οικονομίδης, μέσα από αυτή την τακτική γίνεται προσπάθεια να ξανακερδηθεί ο κόσμος που έφυγε από το ΠΑΣΟΚ στις προηγούμενος εκλογές, με υπενθύμιση των κεντρικών του χαρακτηριστικών.

Η Αριστερά

Για τα σποτ του ΚΚΕ, ο κ. Οικονομίδης τονίζει ότι ενώ ασκούν έντονη κριτική και προβάλλουν διεκδικήσεις, δεν αντιπροτείνουν κάτι και από αυτά απουσιάζει το στοιχείο του οράματος.

Για τον ΣΥΡΙΖΑ, παρότι θεωρεί τα μηνύματα του συνδυασμού λίγο πιο θετικά, εκτιμά πως και αυτά υστερούν στην προβολή προοπτικής και τα χαρακτηρίζει αρκετά ασαφή, χωρίς συγκεκριμένο σημείο αναφοράς.

Την απουσία οράματος καταγράφει και ως τη σημαντικότερη διαφορά συνολικά της προεκλογικής εκστρατείας σε σχέση με προεκλογικές εκστρατείες στο εξωτερικό. «Εχουμε δει και στις ΗΠΑ και σε άλλες χώρες καμπάνιες που ασκούν κριτική στον αντίπαλο, αλλά μέσα από αυτές παρουσιάζεται και αντιπρόταση. Μήπως στην Ελλάδα γνωρίζουμε τα πρόσωπα τόσο καλά και ξέρουμε τι θα μας πει ο καθένας, ώστε να θεωρείται περιττή η προβολή αυτού του σημείου;» διερωτάται. Καταλήγει πάντως, τονίζοντας και πάλι την απουσία στίγματος το «πού θέλω να πάμε και να ο τρόπος να πάμε εκεί».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή