ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Στο τραπέζι τα προβλήματα της Παιδείας

Μείωση της διδακτέας ύλης, νέο πρόγραμμα σπουδών, λιγότερα μαθήματα στις πανελλαδικές εξετάσεις. Αυτοί είναι ορισμένοι από τους στόχους για τις αλλαγές στο λύκειο και το σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ όπως τους καθόρισε χθες ο υπουργός Παιδείας κ. Αρης Σπηλιωτόπουλος στην πανηγυρική έναρξη του διαλόγου στο Ζάππειο Μέγαρο. Ομως, από την πρώτη συνεδρίαση, ο εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ άφησε να αιωρείται η πιθανότητα αποχώρησης. «Εύχομαι να διαμορφωθούν οι συνθήκες ώστε το ΠΑΣΟΚ να παραμείνει» ήταν η φράση με την οποία έκλεισε την ομιλία του ο κ. Γιάννης Πανάρετος, πρώην πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας (ΕΣΥΠ) και συνεργάτης του κ. Γ. Παπανδρέου από την εποχή που ο τελευταίος ήταν υπουργός Παιδείας. Ο κ. Πανάρετος ζήτησε να γίνει διάλογος ουσίας και όχι προσχηματικός. Επίσης, είπε ότι θα έπρεπε να υπάρξει υπερκομματική συμφωνία για αξιοκρατία στα στελέχη της εκπαίδευσης, κάτι στο οποίο υπερθεμάτισε ο πρόεδρος του ΕΣΥΠ, κ. Θάνος Βερέμης.

Ειδικότερα, όπως είπε ο κ. Σπηλιωτόπουλος, οι στόχοι για το λύκειο είναι, μεταξύ άλλων, οι εξής:

– Να γίνει αυτόνομη εκπαιδευτική μονάδα που θα παρέχει ολοκληρωμένο πρόγραμμα σπουδών. «Οχι απλός προθάλαμος κοπιώδους αναμονής για τις εξετάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ. Οχι χώρος μελέτης και αναμονής για το απογευματινό φροντιστήριο», είπε.

– Να καλύπτει ένα σύνολο βασικών γνώσεων αλλά και γνωστικών επιλογών για κάθε μαθητή, καθώς και να προσφέρει επαγγελματικές δεξιότητες. Δηλαδή, γνώσεις πληροφορικής, της ελληνικής και της αγγλικής γλώσσας.

«Για να τα επιτύχουμε χρειαζόμαστε ένα νέο πρόγραμμα σπουδών που δεν θα εξωθεί τους νέους στη στείρα απομνημόνευση. Με σαφή μείωση της διδακτέας ύλης. Με λίγα υποχρεωτικά μαθήματα και περισσότερα επιλογής. Με εισαγωγή μαθημάτων πολιτισμού και τέχνης όλων των κατευθύνσεων, όπως και σωματικής άσκησης και αθλητισμού στο καθημερινό πρόγραμμα. Χρειαζόμαστε ένα νέο σχολικό περιβάλλον, ένα νέο δάσκαλο, που από αφηγητής πληροφοριών θα μετατραπεί σε καθοδηγητή ομαδικής προσπάθειας και ομαδικού έργου. Είναι αυτονόητο πως είναι ανάγκη να οργανώσουμε εκ παραλλήλου ένα πλήρες επιμορφωτικό πρόγραμμα για όλους τους εκπαιδευτικούς», πρόσθεσε.

Ως προς το νέο εξεταστικό, οι στόχοι είναι:

– Ισες ευκαιρίες πρόσβασης για όλους τους νέους και τις νέες.

– Αξιόπιστο τεχνικό εξεταστικό σύστημα και εξεταστική αρχή που να μην επιδέχεται αμφισβητήσεις.

– Εμπλοκή των πανεπιστημίων στην επιλογή των φοιτητών τους.

– Σταδιακός περιορισμός και τελικά εξάλειψη της παραπαιδείας.

Ο πρόεδρος του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Γεώργιος Μπαμπινιώτης επανέλαβε ότι ο διάλογος θα ολοκληρωθεί τουλάχιστον σε έξι μήνες, τόνισε ότι καμία πρόταση δεν θα αντιμετωπισθεί προνομιακά ενώ σημείωσε ότι είναι θετικό πως στον διάλογο θα συμμετάσχουν άτομα που γνωρίζουν τα εκπαιδευτικά ζητήματα. Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας κ. Δημήτρης Μπράτης εξέφρασε τη διαφωνία του με το περιεχόμενο της ατζέντας του διαλόγου, σημειώνοντας πως αντιμετωπίζονται αποσπασματικά τα θέματα της Παιδείας.

Τον δικό της διάλογο θα διεξάγει η ΟΛΜΕ

Το δικό της διάλογο για τις αναγκαίες αλλαγές στη μέση εκπαίδευση θα διεξάγει η ΟΛΜΕ, η οποία δεν συμμετέχει στον εθνικό διάλογο. Πάντως, ο πρόεδρος του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Γεώργιος Μπαμπινιώτης εξέφρασε τη λύπη του για την αποχή της ΟΛΜΕ, δηλώνοντας ότι ο εκπαιδευτικός θα πρέπει να είναι στο επίκεντρο του διαλόγου. Πρόσθεσε επίσης ότι θα συναντηθεί με τους εκπροσώπους της ΟΛΜΕ για να συζητήσουν τις προτάσεις της Ομοσπονδίας.

Από την άλλη, στο πλαίσιο του διαλόγου η ΟΛΜΕ θα πραγματοποιήσει εκδηλώσεις – συζητήσεις στην περιφέρεια (Ορεστιάδα, Θεσσαλονίκη, Κοζάνη, Γιάννενα, Κέρκυρα, Βόλο, Πάτρα, Ηράκλειο) και απευθύνει πρόσκληση συμετοχής σε αυτές στη Διδασκαλική Ομοσπονδία, την ομοσπονδία των πανεπιστημιακών ΠΟΣΔΕΠ, σε φοιτητικούς συλλόγους, γονείς, μαθητές, και άλλους συνδικαλιστικούς και κοινωνικούς φορείς. Επίσης, η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ δήλωσαν χθες συμμετοχή στην απεργία που έχουν προγραμματίσει η ΑΔΕΔΥ και η ΓΣΕΕ την Πέμπτη 2 Απριλίου.