Οι στόχοι της Δράσης για τις ευρωκάλπες

Οι στόχοι της Δράσης για τις ευρωκάλπες

2' 30" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την εκλογή, έστω ενός, ευρωβουλευτή θέτει ως στόχο για την περαιτέρω πολιτική της πορεία η νεοσύστατη Δράση. Για την επίτευξη αυτού του στόχου, για να αποκτήσει δηλαδή η Δράση προσδόκιμο πολιτικής επιβίωσης, οι δημιουργοί του νέου πολιτικού σχηματισμού ποντάρουν σε δύο τινά. Το πρώτο είναι οι ιδέες και προτάσεις τους και κυρίως η καθαρότητα με την οποία τις εκφράζουν. Για παράδειγμα, ο εκ των επιτελών Γιάννης Μπουτάρης δεν δίστασε κατά την παρουσίαση της ιδρυτικής διακήρυξης να εκφράσει την ικανοποίησή του για το γεγονός ότι «επιτέλους, δημιουργείται ένα αστικό κόμμα» αλλά και να καταγγείλει τα «ταμπού» που συνοδεύουν διαχρονικά αυτή την προσέγγιση. Κάτι ανάλογο συνέβη προ ημερών, όταν πέντε στελέχη παρουσίασαν τις θέσεις της Δράσης για την Ευρώπη. Ο κ. Τασ. Αβραντίνης υπογράμμισε με ιδιαίτερη έμφαση τη θέση υπέρ της ανάγκης απαρέγκλιτης τήρησης του Συμφώνου Σταθερότητας, και παραδέχθηκε ότι αν και αντιδημοφιλής η πρόταση, η Δράση θεωρεί απολύτως αναγκαίο να επιμείνει η Ελλάδα σε ένα πλαίσιο δημοσιονομικής πειθαρχίας.

Ανορθόδοξη επικοινωνία

Το δεύτερο στο οποίο ποντάρει η Δράση για να πετύχει μία παρουσία στην πολιτική σκηνή είναι η ανορθόδοξη επικοινωνιακή στρατηγική που έχει επιλεγεί. Είναι έξω από την τρέχουσα αντίληψη και κατά τους σχεδιαστές της, φιλοδοξεί να «σπάσει» τα απροσπέλαστα για τους μικρούς συσχετισμούς στεγανά της ενημέρωσης και να διαχύσει τα μηνύματα της Δράσης σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο ποσοστό ψηφοφόρων. Στη λογική αυτή, ο κόσμος είδε στις οκτώ το πρωί τους Στ. Μάνο, Βασ. Κοντογιαννόπουλο και τον ηθοποιό Κων. Μαρκουλάκη να μοιράζουν φυλλάδια με τις θέσεις της Δράσης έξω από το Μετρό του Συντάγματος, ενώ ο πρώην υπουργός επιστράτευσε και το χιούμορ για να παρακινήσει περισσότερους από τους διερχόμενους να τα διαβάσουν, φωνάζοντας «πάρτε, πάρτε, δύο έμειναν, δύο έμειναν…».

Εναν ευφάνταστο τρόπο έχει βρει και ο κ. Μαρκουλάκης για να εξηγεί στα ακροατήρια γιατί αποφάσισε να αναλάβει Δράση. «Αυτό δεν είναι κόμμα, είναι «φτιάξ’ το μόνος σου»», έλεγε ο αναγνωρίσιμος ηθοποιός σε συνάντηση με συνομηλίκους του προ ημερών, θέλοντας να ενδυναμώσει τη σημασία της ατομικής συμμετοχής.

Βάρος στο Λεκανοπέδιο

Οι επικεφαλής της κίνησης παραδέχονται ότι μετέρχονται διαφορετικούς επικοινωνιακούς τρόπους, την ανάγκη φιλοτιμία ποιούμενοι, αφού οι όροι του παιχνιδιού είναι προκαθορισμένοι και στην προκειμένη ασφυκτικοί για τη Δράση. Εμφανίζονται, δε, να έχουν πλήρη συνείδηση των δυσκολιών του εγχειρήματος. Οχι μόνο διότι τουλάχιστον για τον κ. Στ. Μάνο υπάρχει η προηγούμενη, πικρή εμπειρία των Ταύρων, αλλά γιατί ο χρόνος είναι ελάχιστος και οι δυνατότητες τα μηνύματα της Δράσης να φτάσουν σε πολυπληθή ακροατήρια εξαιρετικά περιορισμένες. Πολύ δε περισσότερο μετά τη θορυβώδη αντίδραση του κ. Μάνου στο 2% υπέρ των ιδιοκτητών ΜΜΕ. Δεν είναι τυχαίο ότι αν και έχουν ήδη επισκεφθεί ορισμένες από τις μεγάλες πόλεις (Θεσσαλονίκη, Πάτρα κ.ά.), δίνουν το βάρος στο Λεκανοπέδιο της Αθήνας.

Τη γενική διαχείριση της προεκλογικής καμπάνιας έχει ο πρώην υπουργός Στ. Μάνος, που είναι και το πιο προβεβλημένο από τα πρόσωπα που μετέχουν στην πρωτοβουλία, ενώ σημαντική συμβολή έχουν ο πρώην υπουργός Βασ. Κοντογιαννόπουλος και ο κ. Γ. Μπουτάρης. Ολοι τους κρατούν ως επτασφράγιστο μυστικό το όνομα του επικεφαλής του ψηφοδελτίου που θα ανακοινωθεί στις 14 Μαΐου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή