ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Πώς «ναυάγησε» ο Σκαραμαγκάς

Η παραχώρηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στους Γερμανούς και η «προικοδότησή» τους με έργα κατασκευής υποβρυχίων, ύψους 3,1 δισεκατομμυρίων ευρώ αποτελούν τη δαπανηρή κληρονομιά μιας ελπιδοφόρας ιδιωτικοποίησης του 2002. Οι Γερμανοί ιδιοκτήτες των Ναυπηγείων έχουν πληρωθεί άνω των 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ δίχως να παραδώσουν υποβρύχιο, πέραν βεβαίως του ελαττωματικού «Παπανικολής», που το Δημόσιο αρνείται να παραλάβει. Ετσι, έφτασαν στις αρχές της εβδομάδας να ζητούν τα 520 εκατομμύρια που απομένουν, να καταγγέλλουν δηλαδή τη σύμβαση. Ολα αυτά, ενώ οι Γερμανοί συμφώνησαν στην πώληση έξι πανομοιότυπων υποβρυχίων στην Τουρκία. Η «Κ» παρουσιάζει σήμερα την αλληλογραφία μεταξύ συναρμόδιων υπουργείων και υπηρεσιακών παραγόντων το 2001, από την οποία φαίνεται ότι η ιδιωτικοποίηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά ήταν προβληματική. Με αποτελέσματα αρνητικά τόσο για τις 1.400 θέσεις εργασίας όσο και για το Πολεμικό Ναυτικό, το οποίο μένει δίχως υποβρύχια.