Facebook, Twitter, YouTube και άλλες δικτυακές κάλπες…

Facebook, Twitter, YouTube και άλλες δικτυακές κάλπες…

2' 8" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Χρειάστηκαν μόλις μερικές εβδομάδες: με το που προκηρύχθηκαν εκλογές, περιφερειάρχες τρύπωσαν στο Twitter και δήμαρχοι άλωσαν το YouTube. Βέβαια, αν εξαιρέσουμε τον Πέτρο Τατούλη που το blog του χρόνια τώρα βραχυκυκλώνει τον γαλάζιο μηχανισμό, οι περισσότεροι υποψήφιοι ανακάλυψαν το Ιντερνετ με το που ακούστηκε η λέξη «εκλογές». Μόνο που, προς μεγάλη απογοήτευση των πολιτευτών του Διαδικτύου, η οθόνη, σε αντίθεση με την κάλπη, δεν βγάζει νικητή. Κι έτσι, παρά την πρωτιά του στην κάλπη της προηγούμενης Κυριακή, στον χαρούμενο κόσμο του Facebook, ο Ν. Κακλαμάνης έρχεται δεύτερος, αφού οι δικτυακοί του πιστοί ίσα που φθάνουν τους 1.500. Κι έτσι, ο Γ. Καμίνης με σχεδόν 3.000 φίλους να καρδιοχτυπούν κάθε που αλλάζει status στη σελίδα του, θα έπρεπε κανονικά να τον κατατροπώσει. Αλλά, ατυχώς για τον παλαιό Συνήγορο του Πολίτη, οι οπτικές ίνες δεν φθάνουν ώς την κάλπη.

Πράγμα που μάλλον δεν έχει συνειδητοποιήσει ο Βασίλης Κικίλιας, ο οποίος λανσάρεται στο Facebook ως «Kill Bill» και γράφει πύρινα status του τύπου «εκπροσωπούμε τις ανάγκες του 75%». Πιθανώς να αναφέρεται στο εκλογικό σώμα του δικτύου, όπου έχει 8.000(!) φίλους, ενώ ο Γ. Σγουρός, ο οποίος τώρα τελευταία ανακάλυψε την ψηφοθηρική πλευρά του πληκτρολογίου, μέσα σε έναν μήνα μόνο 2.500 φίλους μπόρεσε να αλιεύσει. Ενδέχεται, βεβαίως, κάποιοι εξ αυτών να είναι Αγγλοι φιλόλογοι, που συχνάζουν στο Twitter, τους οποίους ο κ. Κικίλιας έχει βαλθεί να εξοντώσει. Ετσι μόνον εξηγούνται τα αγγλοελληνικής εμπνεύσεως μηνύματά του, όπως το υπέροχο «Round 2! Lets paint Attica blue».

Στην ψηφιακή εκδοχή της Θεσσαλονίκης, πάλι, τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα – γιατί μπορεί ο Κ. Γκιουλέκας με 3.000 δικτυακούς ψηφοφόρους να κάνει περίπατο στο Facebook, αλλά ο Γ. Μπουτάρης με κάτι παραπάνω από 2.000 πιστούς, έχει στήσει ολόκληρη διαφημιστική εκστρατεία στο ΥouΤube.

Οι χαρούμενοι μπουταρικοί του Διαδικτύου βλέπουν στην οθόνη τους διάφορα σουρεαλιστικά σποτάκια με σλόγκαν του τύπου «μου αρέσει αυτό το ψάρι. Θα ψηφίζω τον Μπουτάρη!» ή «Μεγάλη του η χάρη! Ψηφίζω Μπουτάρη». Και καθώς οι ειρηνιστές κομπιουτεράδες της συμπρωτεύουσας κάνουν ψηφιακές ευχές να μην εγκαταστήσει ο Ανθιμος ADSL στον ιερό ναό του Αγίου Δημητρίου, η προεκλογική καζούρα γνωρίζει μέρες ψηφιακής δόξας, εις βάρος του Π. Ψωμιάδη. Ο οποίος, βέβαια, έχει δική του σελίδα στο Facebook κι έτσι 1.300 μέλη τον βλέπουν με την Παναγία πίσω του, σε εικόνισμα να τον φυλάει από τους εχθρούς του.

Στο πλαίσιο του ηλεκτρονικού πετροβολήματος, πάντως, άπειρες σελίδες έχουν ξεφυτρώσει, όπως εκείνη που επιγράφεται «ο Νομάρχης της καρδιάς μας», έχει μότο το «Πανίκα γερά, ντύσου Ζορό ξανά», ή η άλλη, που έχει για φωτογραφία τη συνάντηση του νομάρχη με τη γιαουρτοσακούλα και λεζάντα «Γιαούρτι σφυρίζει, τον νομάρχη ασπρίζει».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή