Νέο πλήγμα στον τουρισμό της χώρας

Νέο πλήγμα στον τουρισμό της χώρας

3' 7" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η διάσταση πολιτικής μεταξύ δύο υπουργών που διαδέχθηκαν ο ένας τον άλλον στο υπουργείο Υποδομών στάθηκε η αφορμή για την έναρξη πολέμου μεταξύ κυβέρνησης και αυτοκινητιστών ταξί. Χθες οι αυτοκινητιστές ταξί προχώρησαν, στο πλαίσιο 48ωρης απεργίας, σε αποκλεισμό του λιμανιού του Πειραιά και του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» προκαλώντας κυκλοφοριακό χάος στο κέντρο της πόλης.

Η προϊσταμένη της Εισαγγελίας Πρωτοδικών κ. Ελένη Ράικου έδωσε εντολή να σχηματίζονται αμέσως δικογραφίες για όσους οδηγούς ταξί διαπιστώνεται ότι διαπράττουν αυτεπαγγέλτως διωκόμενα αδικήματα, όπως αυτό της παρακώλυσης συγκοινωνιών, και να οδηγούνται στο αυτόφωρο.

Για νέο πλήγμα στην εικόνα της χώρας και τον τουρισμό με μείωση στην κίνηση της αγοράς και των θέσεων απασχόλησης το προσεχές διάστημα κάνει λόγο ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) σχετικά με τις κινητοποιήσεις των ιδιοκτητών ταξί. Ο ΣΕΤΕ καλεί την κυβέρνηση και τους ενδιαφερόμενους κλάδους να προσέλθουν με ψυχραιμία σε διάλογο και να καταλήξουν σε συμφωνία. «Στην καρδιά της κρισιμότερης τουριστικής περιόδου των τελευταίων ετών για τη χώρα, οι οδηγοί ταξί με τη μορφή διαμαρτυρίας που επέλεξαν καταφέρνουν ένα ακόμα καίριο πλήγμα στην εικόνα της χώρας διεθνώς, η οποία πρόσφατα αμαυρώθηκε από τα τραγικά επεισόδια του Ιουνίου» αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων. «Κατανοώ τη διαμαρτυρία. Οχι τώρα, όμως, και όχι έτσι» δήλωσε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού κ. Παύλος Γερουλάνος και πρόσθεσε ότι «τέτοιου είδους κινητοποιήσεις δεν βοηθούν κανέναν. Δεν βοηθούν τη χώρα, δεν βοηθούν τον τουρισμό, δεν βοηθούν ούτε τους ιδιοκτήτες των ταξί». Για απαράδεκτες και χωρίς αποτέλεσμα κινητοποιήσεις κάνει λόγο ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών σχετικά με τον χθεσινό αποκλεισμό του λιμανιού του Πειραιά και του αεροδρομίου.

Οι ιδιοκτήτες ταξί ζητούν την έναρξη διαλόγου με τον υπουργό Υποδομών κ. Ι. Ραγκούσης για τις προϋποθέσεις υπό τις οποίες θα εκδίδονται οι νέες άδειες ταξί. Εκπρόσωποι των αυτοκινητιστών δηλώνουν ότι έχουν ζητήσει συνάντηση με τον υπουργό Υποδομών, προκειμένου να ξεκινήσει ο διάλογος για τους όρους της απελευθέρωσης. Κύκλοι του υπουργείου, από την άλλη, διαψεύδουν τους αυτοκινητιστές και υποστηρίζουν ότι έχουν ήδη λάβει εγγράφως τις προτάσεις του κλάδου, ενώ δεν έχουν γίνει αποδέκτες κάποιου αιτήματος για συνάντηση. Για σήμερα οι αυτοκινητιστές έχουν προγραμματίσει συγκέντρωση στα γραφεία του σωματείου τους στην οδό Μάρνη και στην συνέχεια πορεία -πεζή ή μηχανοκίνητη- προς τη Βουλή.

Διχασμένη όμως είναι η συνδικαλιστική βάση του κλάδου, με μερίδα να επικαλείται τη διαβούλευση που πραγματοποιήθηκε με τον πρώην υπουργό Υποδομών Δ. Ρέππα και άλλους να ζητούν διάλογο από μηδενική βάση. Η διαβούλευση με τον κ. Ρέππα είχε οδηγήσει στην έκδοση προεδρικού διατάγματος που έθετε περιορισμούς στην απελευθέρωση του κλάδου, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει δυνατότητα χορήγησης αδειών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Μετά τον ανασχηματισμό, ο νέος υπουργός κ. Ι. Ραγκούσης δήλωσε ότι αρνείται να υπογράψει το εν λόγω Π. Δ. το οποίο βρισκόταν ήδη προς έγκριση στο ΣτΕ. Η μη υπογραφή του Π. Δ. είχε ως αποτέλεσμα την αυτόματη ενεργοποίηση του νόμου Παπακωνσταντίνου, που προέβλεπε την πλήρη απελευθέρωση όλων των κλειστών επαγγελμάτων από τις 2 Ιουλίου. Ωστόσο, δεν έχουν οριστεί οι τυπικές προϋποθέσεις χορήγησης άδειας. Το θεσμικό πλαίσιο αναμένεται να οριστικοποιηθεί εντός τριμήνου.

Κύκλοι του υπουργείου Υποδομών διαμηνύουν ότι δεν θα καθορίζεται ανώτατο όριο αριθμού υπό έκδοσιν αδειών. Πληροφορίες αναφέρουν ότι με το άνοιγμα του επαγγέλματος δεν αποκλείεται η απελευθέρωση του κομίστρου, ενώ οι υποψήφιοι νέοι ιδιοκτήτες αδειών ταξί θα πρέπει, μεταξύ άλλων, να έχουν τον τρόπο να αποδείξουν (παραστατικά εφορίας π. χ.) ότι είναι ενεργοί επαγγελματίες και ότι μετρούν ορισμένα χρόνια προϋπηρεσίας. Παράλληλα απαραίτητη θεωρείται η καλή γνώση της ελληνικής γλώσσας, ενώ θα προβλέπεται και η καταβολή χρηματικής εγγύησης για την εξασφάλιση ελάχιστου χρόνου παραμονής στον κλάδο. Η κατοχή καινούργιου και φιλικού προς το περιβάλλον οχήματος θεωρείται απαραίτητη προϋπόθεση για τη χορήγηση άδειας. Το διοικητικό τέλος (παράβολο) που θα πρέπει να καταβάλλει κανείς για την έκδοση άδειας δεν θα ξεπερνά, σύμφωνα με πληροφορίες, τις 2.000 – 3.000 ευρώ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή