Καραγιάννης: Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μετατρέπεται σε εμπορευματικό κόμβο

Καραγιάννης: Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μετατρέπεται σε εμπορευματικό κόμβο

«Στόχος μας είναι να μετατρέψουμε το λιμάνι σε εμπορευματικό κόμβο μεταφορών και logistics στην Βόρεια Ελλάδα με άμεση θετική επίδραση και διείσδυση στις βαλκανικές και ευρωπαϊκές αγορές» δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών

2' 28" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στη δημιουργία σύγχρονων και βιώσιμων υποδομών, προκειμένου να αξιοποιηθεί η γεωστρατηγική θέση και δυναμική της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας σε ό,τι αφορά τις εξαγωγές, στάθηκε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας σε εκδήλωση του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ).

Ο κ. Καραγιάννης σημείωσε ότι το πρόγραμμα έργων που υλοποιείται έχει κάνει και πάλι την Ελλάδα «ένα μεγάλο εργοταξιακό σκάμμα», ενώ πρόσθεσε ότι ο εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου και η αντιμετώπιση της γραφειοκρατίας είναι τα μέσα που οδήγησαν στην επίτευξη των διαδικασιών δημοπράτησης και εκτέλεσης των έργων.

Δίνοντας το περίγραμμα των έργων στη Βόρεια Ελλάδα και ειδικότερα στη Θεσσαλονίκη ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε: «Ο ριζικός εκσυγχρονισμός του αεροδρομίου “Μακεδονία”, η αναβάθμιση των σιδηροδρομικών συνδέσεων του λιμανιού, τα έργα βιώσιμης κινητικότητας εντός της πόλης όπως το Μετρό και το Flyover και οι δεκάδες νέοι οδικοί άξονες και τα σιδηροδρομικά έργα στην περιφέρεια που ευνοούν την κινητικότητα προσώπων και εμπορευμάτων, συντείνουν όλα μαζί στη θωράκιση της οικονομίας και της κοινωνίας, στην περιβαλλοντική συνοχή, στην εξωστρεφή αναδίπλωση της Θεσσαλονίκης και της Βορείου Ελλάδας».

Μετρό – Σιδηροδρομικά έργα

Ειδικά για το Μετρό Θεσσαλονίκης επανέλαβε ότι παραμένει ενεργή η δέσμευση για ολοκλήρωση στο τέλος του 2023, ενώ μέχρι το τέλος του 2022 θα στηθούν εργοτάξια για το FlyOver.

Ιδιαίτερη μνεία έκανε ο υφυπουργός Υποδομών σε δύο οδικά έργα ΣΔΙΤ των οποίων εγκρίθηκαν οι διαγωνισμοί από τη Διυπουργική Επιτροπή. «Στην ενότητα των έργων ΣΔΙΤ περιλαμβάνεται και το οδικό έργο Θεσσαλονίκη – Έδεσσα, έργο 360 εκατ. ευρώ και συνολικού μήκους 80 χλμ., που θα φέρει πιο κοντά τη Θεσσαλονίκη και τις λιμενικές υποδομές με τις αγροτικές περιοχές και τα αστικά κέντρα της Κεντρικής Μακεδονίας και εγκρίθηκε μαζί με το έργο του Δράμα – Αμφίπολη από τη Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ» ανέφερε ο κ. Καραγιάννης.

Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη, επόμενη δέσμευση που υλοποιείται με ταχύτατους ρυθμούς είναι η ανάπτυξη του σιδηροδρόμου που «τις τελευταίες δεκαετίες είχε μείνει πίσω». «Αυτή ήταν η διαπίστωση η οποία μας οδήγησε στο να αναπτύξουμε το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων στη χώρα, ύψους 4 δισεκατομμυρίων ευρώ, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων είναι στη Βόρεια Ελλάδα» πρόσθεσε.

Απαριθμώντας τα σημαντικά σιδηροδρομικά έργα ανέφερε ότι το μεγαλύτερο είναι η σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη – Τοξότες συνολικού μήκους 206 χλμ., και προϋπολογισμού 1,68 δισεκατομμυρίων ευρώ, ενώ προχωρά το κρίσιμο έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης του 6ου προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.

«Στόχος μας είναι να μετατρέψουμε το λιμάνι σε εμπορευματικό κόμβο μεταφορών και logistics στην Βόρεια Ελλάδα με άμεση θετική επίδραση και διείσδυση στις βαλκανικές και ευρωπαϊκές αγορές» εξήγησε ο κ. Καραγιάννης προσθέτοντας ότι «την ίδια στιγμή η κατασκευή της οδικής σύνδεσης του 6ου προβλήματα με τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό έχει ήδη ξεκινήσει έπειτα από δεκαετίες στασιμότητας».

Χαρακτήρισε και τα δύο έργα στρατηγικής σημασίας καθώς θα αυξήσουν σημαντικά τις δυνατότητες των συνδυασμένων μεταφορών αλλά και τη συνολική ανταγωνιστικότητα του λιμανιού της πόλης.

Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή