Καραγιάννης από Θεσσαλονίκη: Το φθινόπωρο ο προσωρινός ανάδοχος για τις 17 σχολικές μονάδες

Καραγιάννης από Θεσσαλονίκη: Το φθινόπωρο ο προσωρινός ανάδοχος για τις 17 σχολικές μονάδες

Αναφερόμενος στα έργα που προχωρούν μέσω ΣΔΙΤ, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών έκανε γνωστό ότι «ζητήσαμε δεσμευτικές προσφορές και το φθινόπωρο θα έχουμε προσωρινό ανάδοχο για το μεγάλο πρόγραμμα κατασκευής 17 σχολικών μονάδων προϋπολογισμού 129 εκ. ευρώ».

4' 40" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Για «κοσμογονία έργων» έκανε λόγο από τη Θεσσαλονίκη ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Καραγιάννης, τονίζοντας ότι «μέσα σε 3 χρόνια καταφέραμε από τα ευχολόγια, τα σχέδια επί χάρτου και τους μουσαμάδες, να έχουμε μελέτες, διαγωνισμούς, αναδόχους και εργοτάξια. Είναι πλέον πιο ξεκάθαρο από ποτέ, ότι ανάπτυξη, πρόοδος και βελτίωση της καθημερινότητας δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς επενδύσεις στις υποδομές».

«Η Θεσσαλονίκη όμως ήταν εξαρχής στο επίκεντρο των προσπαθειών μας και σήμερα 3 χρόνια μετά την ανάληψη της διακυβέρνησης, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με τον Κώστα Καραμανλή, έχει μπροστά του ήδη ένα πλούσιο απολογισμό έργων για την πόλη» ανέφερε ο υφυπουργός Υποδομών, μιλώντας σε εκδήλωση της ΔΕΕΠ Α΄ Θεσσαλονίκης.

Απαριθμώντας τα έργα που υλοποιούνται με επίκεντρο τη Θεσσαλονίκη, σημείωσε: «Έχουμε πλέον σε λειτουργία ένα υπερσύγχρονο και λειτουργικό αεροδρόμιο υψηλής χωρητικότητας. Προωθήσαμε άμεσα τη σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα με στόχο να μετατρέψουμε το λιμάνι σε εμπορευματικό κόμβο μεταφορών και logistics στην Βόρεια Ελλάδα, κάτι που θα έχει άμεση θετική επίδραση και διείσδυση στις βαλκανικές και ευρωπαϊκές αγορές. Την ίδια ώρα ξεκινήσαμε και την οδική σύνδεση του 6ου προβλήματα του Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό. Ένα έργο που βρισκόταν στον “αέρα” από το 2000, πλέον γίνεται πραγματικότητα».

Ιδιαίτερη μνεία έκανε ο κ. Καραγιάννης στα δύο εμβληματικά έργα που «θα προσδώσουν νέες δυνατότητες στο συγκοινωνιακό σύστημα της πόλης», το Μετρό και το FlyOver. «Με ταχύτητα και αποφασιστικότητα λύσαμε δύο γόρδιους δεσμούς. Από τη μία το Μετρό ξέμπλεξε και προχωρά με ταχείς ρυθμούς για να ολοκληρωθεί στα τέλη του επόμενου έτους και από την άλλη σχεδιάσαμε, δημοπρατήσαμε και ήδη έχουμε προσωρινό ανάδοχο για το μεγάλο έργο του νέου Περιφερειακού, το Flyover. Ένα έργο που θα ανακουφίσει τη συγκοινωνιακή λειτουργία της πόλης και η σύμβαση του οποίου αναμένεται να υπογραφεί μέσα στο φθινόπωρο με 4 χρόνια ορίζοντα κατασκευής» όπως υπογράμμισε.

Άσκησε, δε, κριτική στους χειρισμούς του παρελθόντος σε ό,τι αφορά το Μετρό, κάνοντας λόγο για «πολιτική απάτη» και σημειώνοντας ότι «δήθεν θα λειτουργούσε πριν 3,5 έτη, χωρίς σταθμό Βενιζέλου και Αγίας Σοφίας, χωρίς ράγες, τρένα, ρευματοδότηση και χωρίς φορέα λειτουργίας». Πρόσθεσε ότι «αναθέσαμε επιτέλους και τη Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης, μια πλήρη χαρτογράφηση των συγκοινωνιακών αναγκών της πόλης, την πρώτη μετά το 2006, ώστε να προτεραιοποιηθούν και οι επόμενες επεκτάσεις μετά το 2024» και τόνισε «έτσι κάνουν τα σοβαρά κράτη και έτσι κάνουμε και εμείς. Επιτέλους».

Το φθινόπωρο ο προσωρινός ανάδοχος για τις 17 σχολικές μονάδες

Αναφερόμενος στα έργα που προχωρούν μέσω ΣΔΙΤ, έκανε γνωστό ότι «ζητήσαμε δεσμευτικές προσφορές και το φθινόπωρο θα έχουμε προσωρινό ανάδοχο για το μεγάλο πρόγραμμα κατασκευής 17 σχολικών μονάδων προϋπολογισμού 129 εκ. ευρώ. Μια μεγάλη επένδυση κυρίως για τη Δυτική Θεσσαλονίκη που την είχε μεγάλη ανάγκη».Επίσης, εγκρίθηκαν από την Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ και θα προχωρήσουν άμεσα οι διαγωνισμοί για τα οδικά έργα «Θεσσαλονίκη – Έδεσσα» και «Δράμα – Αμφίπολη», όπως επίσης και για τον Φορέα Λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης.

«Προχωρήσαμε ακόμα και αντιπλημμυρικά έργα, με διαγωνισμούς που θα συμβασιοποιηθούν το επόμενο διάστημα σε Λαχαναγορά και Καλαμαριά, ενώ την ίδια ώρα ολοκληρώσαμε το Μaster Plan για όλο τον νομό και ετοιμαζόμαστε να δημοπρατήσουμε και το έργο στο Ωραιόκαστρο» σημείωσε. Ταυτόχρονα «ο διαγωνισμός των νέων δικαστικών μεγάρων Σερρών, Έδεσσας και Κιλκίς και η ανακατασκευή του δικαστικού μεγάρου Θεσσαλονίκης με συνολικό προϋπολογισμό 120 εκ. ευρώ, θα μπει εντός μήνα στη Β’ Φάση του διαγωνισμού» όπως εξήγησε.

Τέλος του 2022 παραδίδονται οι δύο νέες σιδηροδρομικές γέφυρες στον Γαλλικό ποταμό

Χθες, ο κ. Καραγιάννης, συνοδευόμενος από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ, κ. Χρήστο Βίνη, μετέβη αρχικά στο εργοτάξιο του «Θεσσαλονίκη – Ειδομένη» όπου εξελίσσονται εργασίες εγκατάστασης σύγχρονων σιδηροδρομικών συστημάτων για τον πλήρη εκσυγχρονισμό της. Μετά την ολοκλήρωση του έργου η γραμμή θα είναι ηλεκτροκίνητη, αυξάνοντας την μεταφορική ικανότητα του δικτύου. Η συμβατική περίοδος κατασκευής είναι 36 μήνες, ενώ ο ανάδοχος έχει την υποχρέωση συντήρησης των έργων για 36 μήνες από την ολοκλήρωσή τους.

Στη συνέχεια, ο υφυπουργός Υποδομών επισκέφθηκε τα έργα κατασκευής των δύο νέων σιδηροδρομικών γεφυρών στην κοίτη του Γαλλικού ποταμού. Οι δύο νέες γέφυρες θα αντικαταστήσουν τις υφιστάμενες στη γραμμή Θεσσαλονίκη – Φλώρινα. Το έργο θα δοθεί προς χρήση στα τέλη του 2022.

Σε δήλωσή μετά τις συσκέψεις και στα δύο σημεία, ο κ. Καραγιάννης ανέφερε: «Είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά πώς “τρέχουν” δύο σημαντικά έργα για το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας και ειδικά της Βόρειας Ελλάδας. Οι εργασίες στη γραμμή “Θεσσαλονίκη – Ειδομένη” έχουν αρχίσει ήδη εδώ και ένα τρίμηνο και αφορούν παρεμβάσεις που θα εκσυγχρονίσουν τα σιδηροδρομικά συστήματα μεγιστοποιώντας την ασφάλεια και προσφέροντας άνεση στο ταξίδι. Το δίκτυο θα είναι εφάμιλλο των υπολοίπων Ευρωπαϊκών Δικτύων και αυτό θα ανοίξει τον δρόμο για διεθνή επιβατικά δρομολόγια που εδώ και χρόνια είναι σχεδόν ανύπαρκτα. Επίσης, είδαμε από κοντά τις εργασίες στον Γαλλικό ποταμό όπου έχουν προχωρήσει σε σημαντικό βαθμό. Μπορούμε με βεβαιότητα να πούμε ότι στο τέλος του 2022 θα έχουμε δύο νέες σιδηροδρομικές γέφυρες, στην άνοδο και την κάθοδο, στη γραμμή Θεσσαλονίκης – Φλώρινας. Αντικαθιστούμε, έτσι, τις δύο υφιστάμενες μεταλλικές γέφυρες και μεγιστοποιούμε την ασφάλεια των μεταφορών».

«Τα δύο αυτά έργα που είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά, είναι ένα τμήμα των όσων γίνονται στη Θεσσαλονίκη και ευρύτερα στη Βόρεια Ελλάδα. Οι υποδομές βρίσκονται στο προσκήνιο και μέσα από τον εκσυγχρονισμό τους ανοίγει και ο δρόμος της ανάπτυξης για όλους. Οι παρεμβάσεις μας ειδικά στον σιδηρόδρομο εντάσσονται σε ένα συνολικό, συνεκτικό σχέδιο, στο μεγαλύτερο πρόγραμμα έργων που έχει γίνει στη χώρα. Επιβεβαιώνουμε, έτσι, την ξεκάθαρη απόφασή μας στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με τον Κώστα Καραμανλή, να κάνουμε πραγματικότητα την ανάπτυξη και βελτίωση του πλέον φιλοπεριβαλλοντικού, οικονομικού και πράσινου μέσου μεταφοράς. Με πολιτική βούληση, σωστό σχεδιασμό και στενή επίβλεψη το καταφέρνουμε» κατέληξε ο κ. Καραγιάννης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή