Η συνωμοσία της Λάρισας και η σιωπή των Βρυξελλών

Η συνωμοσία της Λάρισας και η σιωπή των Βρυξελλών

Ποιος πρότεινε στον Τσίπρα τον «καλλίφωνο παλαιστή» με την απήχηση του πρώην ζεν πρεμιέ; Τι του έλεγαν στις λαϊκές της Λάρισας. Και τι εκμυστηρεύονται τώρα γι’ αυτόν στους διαδρόμους της Βουλής

9' 13" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Είναι τόσο εντατική και αδιάκοπη η σύζευξη της βαριάς κουλτούρας με την πολιτική σκηνή που είναι λογικό να ξεχνάμε τους «πολιτικούς γάμους» των ηγετών μας με τους εκπροσώπους της Τέχνης. Είναι λογικό να λησμονούμε ότι πριν από τον Μιθριδάτη στην πρώτη γραμμή του ΣΥΡΙΖΑ, κάπου εκεί στο λυκόφως της «πρώτης φοράς», υπήρχε ο Υποχθόνιος. Στις 16 Μαΐου 2019, στο «Γκαζάρτε» στο Γκάζι των Αθηνών, ο Αλέξης Τσίπρας εμφανίστηκε δίπλα του σε προεκλογική εκδήλωση για τις ευρωεκλογές. Πρόκειται για τον ράπερ δημιουργό του άσματος «Μαμά» που έγινε επιτυχία λόγω της χαρισματικής αραβικώ τω τρόπω προφοράς του καλλιτέχνη – προφορά και στυλ ιδιαίτερα δημοφιλή στους νεολαίους που διακρίνονται για την αισθητική και τα ελληνικά τους.

Στο χάπενινγκ της βραδιάς ο Υποχθόνιος εξηγεί στον τότε πρωθυπουργό ότι στο τραγούδι η λέξη «μαμά» σημαίνει «οικογενειοκρατία» και ότι ο στίχος «δεν είναι μαμά», σημαίνει συνωμοτικά ότι κάποιος «δεν είναι φτιαγμένος» (οικονομικά). Την αγόρευση του Υποχθόνιου παρακολουθούσαν προσεκτικά, δίπλα στον πρωθυπουργό (αλφαβητικά), η Λυδία Κονιόρδου, ο Γιώργος Πάντζας και η Ραλλία Χρηστίδου. Παρά ταύτα, ο πραγματικός σταρ της πολιτικής σύναξης που έγινε εν όψει των… «κρίσιμων ευρωεκλογών» του 2019 δεν ήταν ο Υποχθόνιος, ούτε η Λυδία, ούτε η Ραλλία. Ηταν ο «Εραστής Δυτικών Προαστίων» (για να θυμηθούμε τον τίτλο ενός από τα σίριαλ-σουξέ του), Αλέξης Γεωργούλης.

Ο Γεωργούλης ήταν ο λαγός που έβγαλε από το καπέλο του ο Τσίπρας για να φρεσκάρει το ευρωψηφοδέλτιο του ΣΥΡΙΖΑ και να διασκεδάσει το φιάσκο από την υποψηφιότητα της Μυρσίνης Λοΐζου. Διότι αρχικά η αποκάλυψη του ψηφοδελτίου επρόκειτο να ήταν η θυγατέρα του συνθέτη Μάνου Λοΐζου. Το σχέδιο χάλασε γιατί πράκτορες της Δεξιάς πρόλαβαν να αποκαλύψουν παλαιότερες αναρτήσεις της, με τις οποίες εξέφραζε αγωνιστικό θαυμασμό προς την τρομοκρατία, αλλά και να υπενθυμίσουν τη λήθη με την οποία αντιμετώπισε την υποχρέωση να δηλώσει τον θάνατο της μητέρας της σε ασφαλιστικό ταμείο, με αποτέλεσμα η σύνταξη των 700 ευρώ να συνεχίσει να κατατίθεται ανεμπόδιστα επί πεντέμισι χρόνια. Πώς όμως επέλεξε ο Τσίπρας τον ώριμο ηθοποιό; Ποιο είναι το παρασκήνιο της καρμικής σύγκλισης των δύο (παρ’ ολίγον) πολιτικών μηχανικών με το ίδιο όνομα και το ίδιο έτος γεννήσεως;

Ροκ σταρ

Κατ’ αρχάς το πραγματικό όνομα του Γεωργούλη δεν είναι Αλέξης, είναι Αλέξανδρος, όσο κι αν ο Τσίπρας όταν τον υποδέχθηκε στο ευρύχωρο κόμμα του ηθικού πλεονεκτήματος δήλωσε: «Χωρούν δύο Αλέξηδες στο ψηφοδέλτιο». Πλέον όταν σε λένε Αλέξανδρο το κάνεις «Αλέξης» και πάντως όχι «Αλέκος», όπως παλιά. Ο Αλέξης Γεωργούλης γεννήθηκε δύο μήνες και κάτι μέρες μετά τον τέως πρωθυπουργό, στις 6 Οκτωβρίου 1974, είναι δηλαδή κι αυτός ένα παιδί (πενηντάρης πια, αλλά πάντα παιδί…) που συμβολίζει τα όνειρα και τις ελπίδες της Μεταπολίτευσης. Είναι το τρίτο από τα τέσσερα παιδιά μιας οικογένειας της Λάρισας με τρία αγόρια και ένα κορίτσι. Ο πατέρας είχε πρακτορείο ΠΡΟΠΟ και η μητέρα είναι νηπιαγωγός. Ο Γεωργούλης ήταν ατίθασο παιδί και όπως έχει δηλώσει χαρακτηριστικά: «Με έδιωξαν δύο φορές από το νηπιαγωγείο».

Ως μαθητής δεν περνούσε απαρατήρητος. Στο γυμνάσιο τα κορίτσια τον αποκαλούσαν «Μπον Τζόβι» λόγω κάποιας υποτιθέμενης ομοιότητας με τον Αμερικανό λαϊκό σταρ. Αν η ζωή του ήταν έργο τέχνης θα μπορούσε να ενταχθεί στο φιλοσοφικό ρεύμα του εκλεκτικισμού, αφού του αρέσει να συνδυάζει ετερόκλητα στοιχεία. Είχε μια ιδιαίτερη κλίση στην πάλη, γράφτηκε στον τοπικό σύλλογο στο γυμνάσιο, αλλά έκανε παράλληλα μαθήματα φωνητικής και κλασικής κιθάρας στο Ωδείο της Λάρισας. Ηταν δηλαδή ένας καλλίφωνος παλαιστής, ένας αψύς κιθαρωδός.

Λάτρευε τα μαθηματικά, αλλά πέρασε στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) και με μετεγγραφή βρέθηκε έπειτα από ενάμιση χρόνο στο Μετσόβιο, την ίδια εποχή που ήταν φοιτητής ο Τσίπρας στη συγκεκριμένη σχολή όπου διακρίθηκε ως επικεφαλής της φοιτητικής οργάνωσης «Εγκέλαδος». Δεν είναι σαφές αν οι δύο άνδρες γνωρίστηκαν στα φοιτητικά έδρανα μελετώντας το σκυρόδεμα με το οποίο θα έχτιζαν την κοινωνική αλλαγή, αφού ο Γεωργούλης δεν φαίνεται να επισκεπτόταν τη Σχολή τόσο συχνά όσο ο Τσίπρας και δεν αποφοίτησε. Τσίπρας και Γεωργούλης, ακολουθώντας τα πρότυπα της εποχής τους, άφησαν μακρύ μαλλί καρέ ως φοιτητές, αλλά μόνον ο Γεωργούλης έπαιξε σε ταινία μικρού μήκους ενός φίλου του υποδυόμενος έναν ροκ σταρ.

Η «Φούσκα»

Ο μύθος λέει ότι στο παρτάκι που ακολούθησε μετά την προβολή της μικρού μήκους ταινίας εκείνος έπινε το ποτό του στο μπαρ σιωπηλός και μόνος, αλλά τον πλησίασε οξυδερκής παράγων της εικόνας που διέκρινε το μέγεθος του ταλέντου του και γι’ αυτό τον παρακίνησε να συμμετάσχει στην οντισιόν για την προφητική ταινία «Φούσκα» του Νίκου Περάκη.

Η ταινία γυρίστηκε το 2001 και ο 27άρης Λαρισαίος εντυπωσίασε με την άνεση με την οποία φόρεσε τα τσαρούχια και τη φουστανέλα και άρχισε να τρώει με τα μάτια τη Μαρία Σολωμού. Εκείνη την εποχή παράτησε οριστικά τη στατική, αφού είχε αρχίσει να μπαινοβγαίνει σε σχολές υποκριτικής. Εξοικειωμένος πλέον με τις απαιτήσεις των οντισιόν εισέβαλε με αυτοπεποίθηση στην οντισιόν για το σίριαλ «Είσαι το ταίρι μου» κερδίζοντας τον ρόλο του πλούσιου και αντισυμβατικού γόνου που είχε μάτια μόνο για την ευτραφή τσαχπίνα Βίκυ Σταυροπούλου.

«Ποιος τον προωθεί; Πόσο ατάλαντος είναι;» έχει πει αφοπλιστικά ο ίδιος ο Γεωργούλης ότι έλεγαν πολλοί πίσω από την πλάτη του. Παρά τη δυσλεξία που έχει παραδεχθεί ότι τον ταλαιπωρούσε από παιδί (και γι’ αυτό τον Οκτώβριο του 2022 στις Βρυξέλλες υποστήριξε τη σχετική ημερίδα Dyslexia@Work), μάλλον διαθέτει ανεπτυγμένους κατοπτρικούς νευρώνες που τον βοηθούν να αντιλαμβάνεται πολλές από τις όψεις της αθηναϊκής λυκοφιλίας.

Οταν ενέσκηψε η κρίση και στέρεψε η παραγωγή σίριαλ, ο Γεωργούλης απασχόλησε την επικαιρότητα με τη συμμετοχή του στο «Ερωτας α λα ελληνικά» (το σίκουελ του «Γάμου α λα ελληνικά»), όπου έπαιξε τον αψύ οδηγό λεωφορείου που ερωτεύεται η ξεναγός Νία Βαρντάλος. Παράλληλα πήγε στην Αμερική και ενημέρωνε τις κουτσομπολίστικες ιστοσελίδες της πατρίδας μας ότι έκανε μαθήματα συγγραφής σεναρίου στο Λος Αντζελες.

Αφθονη δημοσιότητα κέρδισε και η σχέση του με το bond girl Τόνια Σωτηροπούλου (σήμερα νυμφευμένη με τον αοιδό Κωστή Μαραβέγια), που το 2012 έπαιξε στο «Skyfall» δίπλα στον Ντάνιελ Κρεγκ κερδίζοντας 8.000 ευρώ για μια σκηνή 15 δευτερολέπτων (αμείφθηκε δηλαδή με 500 ευρώ το δευτερόλεπτο). Τέλος, καλές κριτικές έλαβε η συμμετοχή του στην «Οικογένεια Ντάρελ (The Durrels), που προβλήθηκε το 2018 στην ΕΡΤ.

Το 2019, ήταν ο λαγός που έβγαλε από το καπέλο του ο Τσίπρας για να διασκεδάσει τις εντυπώσεις έπειτα από το φιάσκο με την υποψηφιότητα της Μυρσίνης Λοΐζου.

Ελάχιστοι θυμούνται πως η κάθοδος με τον ΣΥΡΙΖΑ για την Ευρωβουλή δεν ήταν η πρώτη εμπλοκή του με την πολιτική. Το 2014 αποδέχθηκε την πρόταση του δημάρχου Λάρισας Κωνσταντίνου Τζανακούλη και ήταν υποψήφιος σύμβουλος. «Πηγαίναμε στις λαϊκές αγορές και οι γυναίκες έρχονταν κοντά μας και του έλεγαν “Αλέξη, θα σε ψηφίσουμε”», λέει στην «Κ» ο κ. Τζανακούλης. «Ημουν 16 χρόνια δήμαρχος και ο Αλέξης είχε μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα από εμένα στην πόλη! Ο κόσμος θέλει τα σελέμπριτι. Πριν από τον Αλέξη είχα την Ηρώ Μουκίου στο δημοτικό συμβούλιο». Ο Τζανακούλης έχασε τις εκλογές του 2014, αλλά ο Γεωργούλης εξελέγη σύμβουλος. Σύντομα όμως παραιτήθηκε λόγω των καλλιτεχνικών του υποχρεώσεων.

Αξίζει να προσθέσουμε ότι η οικογένεια Γεωργούλη διατηρεί εξοχικό στον Αγιόκαμπο Λάρισας, κοντά στην παραλία της Αγιάς, που είναι μία από τις μεγαλύτερες της χώρας (και όμως, η Λάρισα έχει παραλία). Ο Γεωργούλης, που έχει οριστεί «Πρεσβευτής Τουρισμού» από τον Δήμο Αγιάς (τώρα πληθαίνουν οι φωνές όσων ζητούν την καθαίρεσή του και από αυτό το πόστο), πέρασε εκεί το μεγαλύτερο μέρος της καραντίνας. Μάλιστα, όπως αποκαλύπτει στην «Κ» γνώστης του προγράμματος του ηθοποιού, συμμετείχε διαδικτυακά στις συνεδριάσεις του Ευρωκοινοβουλίου από το ΚΕΠ Βελίκας, κοντά στην ομώνυμη παραλία.

Η συνωμοσία της Λάρισας και η σιωπή των Βρυξελλών-1
Ουρά για ένα αυτόγραφο από τον Αλέξη Γεωργούλη, το 2003, στο απόγειο της τηλεοπτικής του δόξας. Φωτ. ΙΝΤΙΜΕ/ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΛΑΧΟΣ

«Ζητείται ψεύτης»

Η ευρωπαϊκή περιπέτεια του Αλέξη Γεωργούλη φαίνεται ότι ξεκίνησε στις 26 Μαρτίου 2019 όταν έγινε στο «Παλλάς» των Αθηνών η πρεμιέρα του θεατρικού έργου «Ζητείται ψεύτης». Πρόκειται για το έργο του Δημήτρη Ψαθά που έγινε ταινία το 1961 με τον Ντίνο Ηλιόπουλο στον ρόλο του Θεόδωρου Πάρλα, του «Ψευτοθόδωρου», που χάρη στην ικανότητά του να ψεύδεται καταφθάνει στην Αθήνα για να γίνει ιδιαίτερος γραμματέας του βουλευτή Φερέκη. Ο Γεωργούλης υποδύθηκε τον Ψευτοθόδωρο με τόση άνεση ώστε έπειτα από λίγες παραστάσεις ήρθε η πρόταση για το ευρωψηφοδέλτιο του ΣΥΡΙΖΑ.

Ο Γεωργούλης, που κατάγεται από δεξιά οικογένεια (αλλά ο ίδιος είναι πολιτικά ανεξίθρησκος), έλεγε ότι είχε δεχτεί κρούσεις και από τη Νέα Δημοκρατία, αλλά η πληροφορία δεν επιβεβαιώνεται. Σύμφωνα με μία εκδοχή ο Τσίπρας, χάρη στο χιούμορ που διαθέτει, σκέφτηκε ότι ο σταρ του «Ζητείται ψεύτης» θα ήταν ιδανικός υποψήφιος, αλλά σύμφωνα με μια άλλη εκδοχή η ιδέα για την πρόταση στον Γεωργούλη ανήκε στον επίσης Λαρισαίο Λάκη Λαζόπουλο που διατηρούσε φιλία τόσο με τον τότε πρωθυπουργό όσο και με τον μελλοντικό ευρωβουλευτή. Πρόκειται δηλαδή για μια… «συνωμοσία των Λαρισαίων».

Η πολιτική περιπέτειά του στην Ευρωβουλή ξεκίνησε με φωτογραφίες που ανέβασε στο Instagram να χοροπηδάει μπροστά από τα κτίρια της ευρωπαϊκής γραφειοκρατίας, κάτι που δεν συγκέντρωσε εγκώμια του δήμου και των σοφιστών. Στη συνέχεια τόλμησε να ασχοληθεί με το θέμα των εξορύξεων χρυσού στην Ελλάδα, αλλά ήταν τόσο απροετοίμαστος και η τοποθέτησή του τόσο αμήχανη, που μάλλον δεν ενθουσίασε τους βετεράνους του ευρω-ΣΥΡΙΖΑ, όπως τον αντιπρόεδρο του Ευρωκοινοβουλίου Δημήτρη Παπαδημούλη. Περιορίστηκε σε πιο εύκολα θέματα, όπως είναι η προστασία των ζώων (φωτογραφήθηκε με το σκυλί του, την Τζο) καθώς και οι εκκλήσεις για τη στήριξη των καλλιτεχνών.

Ξεχώρισε επίσης η πρωτοβουλία του το 2020 να υποστηρίξει την καμπάνια με τίτλο «Είμαι μαζί της. Εσύ;» που αφορούσε την κακοποίηση γυναικών, φαινόμενο που εντάθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Οι καταγγελίες

Εκείνη η εικόνα κάνει εκ των υστέρων ακόμη πιο αλγεινή την καταγγελία που τον βαραίνει και δημοσιοποιήθηκε τώρα, τρία χρόνια μετά την υποβολή της στις βελγικές αρχές, επειδή τώρα ζητήθηκε από το Ευρωκοινοβούλιο η άρση της ασυλίας του.

Η καταγγέλλουσα εργάζεται στη Νομική Υπηρεσία του Ευρωκοινοβουλίου, είναι μέλος του Πολιτικού Συμβουλίου του ΠΑΣΟΚ και κατήγγειλε τον Γεωργούλη ως δράστη του ξυλοδαρμού και του βιασμού της. Σύμφωνα με πηγές από το ΠΑΣΟΚ, η διαρροή του ονόματός της προέκυψε τη Δευτέρα του Πάσχα έπειτα από εμπιστευτική ενημέρωση που έκανε ο Παπαδημούλης σε ευρωβουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.

Ο ίδιος ο Γεωργούλης, ο οποίος παραιτήθηκε από την ευρωομάδα του ΣΥΡΙΖΑ στις 18 Απριλίου, αρνείται τις κατηγορίες και τις χαρακτηρίζει «ψευδείς και συκοφαντικές», ενώ ζήτησε και ο ίδιος την άρση της ασυλίας του. Η αντιπρόεδρος γυναικών του Ευρωπαϊκού Σοσιαλιστικού Κόμματος παρενέβη λέγοντας ότι «υπάρχουν ιατρικά έγγραφα» που τεκμηριώνουν τις κατηγορίες εναντίον του.

Στα μέσα της εβδομάδας κυκλοφόρησαν νέες πληροφορίες για κακοποιητική συμπεριφορά του ευρωβουλευτή απέναντι σε ασκούμενη στην αρχή της θητείας του, η οποία σύντομα αποχώρησε από το γραφείο του, όπως επίσης αποχώρησε και στέλεχος του γραφείου ο οποίος φέρεται να είχε συστήσει την ασκούμενη στον Γεωργούλη. Πολλοί μιλούν για απότομη συμπεριφορά και εξάρσεις θυμού στον εργασιακό χώρο (ο ίδιος λέει ότι τους έψεξε γιατί δεν έκαναν καλά τη δουλειά τους και αυτοί αποχώρησαν), ενώ φημολογείται ότι τρίτο πρόσωπο, γυναίκα, υπέστη τη χείρα του ηθοποιού στο τέλος μιας βραδιάς εξόδου για ποτό στις Βρυξέλλες (ωστόσο δεν έχει υποβληθεί σχετική καταγγελία).

Η υπόθεση Γεωργούλη φαίνεται να είναι η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι της ανοχής μέρους της κοινωνίας στην «εύκολη λύση» των πολιτικών κομμάτων να απευθύνονται σε πρόσωπα του θεάματος, εξ ου και έχει αρχίσει να συζητείται η επαναφορά της λίστας για τις ευρωεκλογές. Ποιος όμως θα μπορέσει μακροπρόθεσμα να αντισταθεί στη σαγήνη που ασκούν τα «σελέμπριτι»;

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή