Χαμηλές πτήσεις της Εξεταστικής για τα Τέμπη

Χαμηλές πτήσεις της Εξεταστικής για τα Τέμπη

Απαιτήθηκαν έξι συνεδριάσεις προκειμένου να καταθέσει ο πρώτος μάρτυρας – Αμέσως μετά τις γιορτές θα προσέλθουν οι Κ. Χατζηδάκης, Μιχ. Χρυσοχοΐδης και Δημ. Ρέππας

1' 56" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με ρυθμούς και εικόνα που δεν συνάδουν με τον ρόλο τον οποίο έχει αναλάβει έκλεισε ο πρώτος μήνας λειτουργίας της εξεταστικής επιτροπής της Βουλής για το πολύνεκρο δυστύχημα των Τεμπών. Ολα δείχνουν, πάντως, ότι ανάλογη θα είναι και η συνέχεια στο μικρό χρονικό διάστημα –έως τις 22/1/2024– για το οποίο έλαβε παράταση τυπικά, προκειμένου να υποβάλει το πόρισμα με τα συμπεράσματα από την «έρευνά» της.

Υπενθυμίζεται πως η απόφαση της ολομέλειας για τη συγκρότηση της επιτροπής ελήφθη στις 15 Νοεμβρίου. Η σύνθεσή της ορίστηκε με απόφαση του προέδρου της Βουλής, βάσει των προτάσεων των κομμάτων, στις 20/11, με την πρώτη συνεδρίαση να πραγματοποιείται τρεις ημέρες αργότερα, την Πέμπτη 23 Νοεμβρίου.

Ενδεικτικό των προαναφερόμενων «ρυθμών» είναι το γεγονός ότι μόνο με τα «διαδικαστικά» σπαταλήθηκαν οι πρώτες τέσσερις συνεδριάσεις (έως 13/12): από τα αυτονόητα, αν θα είναι δημόσιες και μη αμειβόμενες για τα μέλη της οι συνεδριάσεις, έως και τις εξαιρέσεις μελών της με την επίκληση «σοβαρών υπονοιών μεροληψίας στα πρόσωπά τους», με κυρίαρχες τις περιπτώσεις των Ζωής Κωνσταντοπούλου, Αθ. Πλεύρη, Ζωής Ράπτη, οι οποίοι τελικώς αντικαταστάθηκαν. Χρειάστηκαν γι’ αυτά συνεδριάσεις συνολικής διάρκειας σχεδόν πέντε ωρών σε ένα χρονικό διάστημα 21 ημερών.

Η πρώτη κατάθεση μάρτυρα έγινε στην έκτη κατά σειρά συνεδρίαση, στις 18 Δεκεμβρίου, δηλαδή ένα μήνα μετά τη συνεδρίαση της εθνικής αντιπροσωπείας που αποφάσιζε να κάνει αποδεκτή την πρόταση του ΚΚΕ για τη συγκρότηση της Εξεταστικής. Εξετάστηκαν έως τώρα κατά σειρά οι: 1) Κων. Γιαννακός (1995-2002 γενικός διευθυντής υποδομής και 2002-2005 πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος ΟΣΕ), 2) Χρ. Τσίτουρας (1996-2004 διευθύνων σύμβουλος και γενικός διευθυντής ΕΡΓΟΣΕ), 3) Χρ. Βερελής (2000-2004 υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών), 4) Αν. Μαντέλης (1997-2000 υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών) και 5) Ν. Κούρεντας (2005-2008 διευθύνων σύμβουλος ΕΡΓΟΣΕ). Οι καταθέσεις τους δεν ήταν ιδιαίτερα διαφωτιστικές ειδικά για το πολύνεκρο δυστύχημα, καθώς σε κρίσιμες ερωτήσεις ήταν του τύπου «δεν έχω εικόνα», «δυστυχώς δεν μπορώ να θυμάμαι», «οι γνώσεις μου είναι ό,τι έχω ακούσει από τα μίντια», «δεν μετείχα πρωτογενώς στα γεγονότα τότε», «πού να το ξέρω; Εγώ φύγει από το 2008».

Το σκηνικό αυτό εκτιμάται πως δεν θα αλλάξει ουσιωδώς και με τους αμέσως επόμενους μάρτυρες από τον χώρο της πολιτικής, που είναι οι Κ. Χατζηδάκης, Μιχ. Χρυσοχοΐδης και Δημ. Ρέππας. Οι δύο πρώτοι έχουν ήδη, ως γνωστόν, δηλώσει πως δεν έχουν οποιαδήποτε προβληματική εμπλοκή με την υπό εξέταση υπόθεση, ενώ κ. Ρέππας διετέλεσε υπουργός το μακρινό 2009-2011.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή