Ισότητα στον γάμο: Ευρεία συναίνεση στη Βουλή

Ισότητα στον γάμο: Ευρεία συναίνεση στη Βουλή

Ευρεία συναίνεση ως προς την ισότητα στον γάμο καταγράφεται στο «τόξο» της αντιπολίτευσης στη Βουλή, κατά την πρώτη ημέρα συζήτησης του νομοσχεδίου που εισηγείται η κυβέρνηση

15' 22" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ευρεία συναίνεση ως προς την ισότητα στον γάμο καταγράφεται στο «τόξο» της αντιπολίτευσης στη Βουλή, κατά την πρώτη ημέρα συζήτησης του νομοσχεδίου που εισηγείται η κυβέρνηση. 

Κομίζοντας ενστάσεις ως προς επί μέρους ζητήματα, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ και Νέα Αριστερά έχουν ήδη τοποθετηθεί θετικά ως προς την ισότητα στον γάμο, ενώ ΚΚΕ, Σπαρτιάτες και Νίκη δηλώνουν πως θα καταψηφίσουν το νομοσχέδιο. Η ηγεσία της Πλεύσης Ελευθερίας προσέρχεται στη συζήτηση με θετική προαίρεση. 

Η εισηγήτρια της Ν.Δ. Μαρία Συρεγγέλα τόνισε ότι το νομοσχέδιο για την ισότητα στον γάμο αποτελεί «ακόμα μία μεταρρυθμιστική τομή της κυβέρνησης Μητσοτάκη», σημειώνοντας πως, αν το νομοσχέδιο τελικώς ψηφιστεί, η Ελλάδα θα γίνει η 37η χώρα που αναγνωρίζει τον γάμο ομόφυλων ζευγαριών στο εθνικό δίκαιο.

Η κ. Συρεγγέλα σημείωσε πως δεν γίνονται εκτεταμένες παρεμβάσεις, αλλά μόνο άκρως απαραίτητες προσαρμογές στον Αστικό Κώδικα, στην εργατική και κοινωνικοασφαλιστική νομοθεσία, που συνοψίζονται σε 15 άρθρα. Μοναδικός σκοπός είναι να εξασφαλιστεί η πρόσβαση στον θεσμό του πολιτικού γάμου για όλους τους Ελληνες πολίτες, ανεξαρτήτως σεξουαλικού προσανατολισμού και να προστατεύονται τα αυτονόητα για μία δημοκρατική κοινωνία συμφέροντα των παιδιών που ανατρέφονται σε οικογένειες ομόφυλων ζευγαριών.

Live η συζήτηση στη Βουλή

Τι δεν αλλάζει το νομοσχέδιο

Το σχέδιο νόμου δεν επεκτείνει το δικαίωμα της ιατρικώς υποβοηθούμενης αναπαραγωγής, ούτε την παρένθετη μητρότητα στα ζευγάρια ανδρών και δεν κάνει καμία αναφορά σε «γονέα 1» ή «γονέα 2», «αφού για εμάς ξεκάθαρα γονιός σήμαινε, σημαίνει και θα σημαίνει μόνο πατέρας και μητέρα», σχολίασε η κ. Συρεγγέλα. 

«Τι είναι, όμως, τελικά αυτό που μας προβληματίζει τόσο; Το ότι πλέον εάν ένα παιδί ανατρέφεται από ομόφυλο ζευγάρι και πεθάνει ο αναγνωρισμένος γονέας, το παιδί δεν θα πάει σε ίδρυμα ή σε μακρινούς συγγενείς, όπως γίνεται σήμερα, αλλά θα παραμείνει στην οικογένειά του, με τον άνθρωπο που για το παιδί είναι ο άλλος γονέας του, αλλά για τον νόμο και την κοινωνία σήμερα είναι αόρατος;», διερωτήθηκε η εισηγήτρια της Ν.Δ.

«Δεν πρέπει όταν ένα παιδί ζει με ένα ομόφυλο ζευγάρι και πεθάνει ο μη αναγνωρισμένος (μέχρι σήμερα) γονέας, το παιδί να μη στερηθεί τα κληρονομικά δικαιώματά του; Οταν ένα παιδί ζει με ομόφυλο ζευγάρι, δεν θα πρέπει ο μη αναγνωρισμένος (μέχρι σήμερα) γονέας να νομιμοποιείται να πάρει αποφάσεις για την εκπαίδευση και για την υγεία του, να μπορεί να το φροντίσει εάν μπει στο νοσοκομείο; Οταν ένα παιδί ζει με ομόφυλο ζευγάρι και το ζευγάρι χωρίσει, δεν θα πρέπει ο μη αναγνωρισμένος (μέχρι σήμερα) γονέας να έχει υποχρέωση διατροφής για το παιδί και να μπορεί να συμμετέχει στην ανατροφή του;».

«Γιατί αυτές τις έννομες σχέσεις και αυτές τις καταστάσεις, που υπάρχουν στην κοινωνία μας, αποσκοπεί να ρυθμίσει το νομοσχέδιο», πρόσθεσε η κ. Συρεγγέλα.

«Με το παρόν νομοσχέδιο ρυθμίζουμε μία υπάρχουσα κατάσταση. Θέτουμε ένα πλαίσιο, ένα προστατευτικό δίχτυ κυρίως για τα παιδιά. Ενας άντρας ή μία γυναίκα μπορούν κατά μόνας να υιοθετήσουν. Και μπορούν να συζούν ή να κάνουν σύμφωνο συμβίωσης με όποιον ή όποια θέλουν και να μεγαλώσουν μαζί το παιδί. Επομένως, εμείς τώρα σηκώνουμε το χαλί, βγάζουμε αυτήν τη θολή κατάσταση στην επιφάνεια και θεσμοθετούμε έχοντας ως θεμέλια της συζήτησης την ισότητα των πολιτών και την προστασία των παιδιών», υπογράμμισε η εισηγήτρια της Ν.Δ.

ΣΥΡΙΖΑ: Διακρίσεις σε βάρος ζευγαριών ανδρών

Δύο ζητήματα θέτει ο ΣΥΡΙΖΑ, στο πλαίσιο της συζήτησης του νομοσχεδίου για την ισότητα στον πολιτικό γάμο. Η εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ, Ελενα Ακρίτα, ανέφερε ότι στο νομοσχέδιο υπάρχουν σημεία που, αν δεν βελτιωθούν, θα προκαλέσουν δικαστικές διαμάχες και εντέλει την ανάγκη μίας νέας νομοθετικής διόρθωσης, διότι «όσοι βλάπτονται, θα πάνε στο δικαστήριο και θα δικαιωθούν».

Κάθε αναφορά σε ομόφυλα ζευγάρια ή πρόσωπα του ιδίου φύλου εισάγει νέα ζητήματα σεξισμού παραβλέποντας τα δεδομένα που ήδη ο νόμος 4491/2017 έχει επιλύσει, όπως σημειώνει ο ΣΥΡΙΖΑ και προτείνει να αντικατασταθεί κάθε αναφορά σε «ομόφυλα» με την έκφραση «πρόσωπα ανεξαρτήτως φύλου».

Το δεύτερο σημείο αφορά την απόφαση της κυβέρνησης να φέρει το νομοσχέδιο χωρίς να δίνει τη δυνατότητα σε ζευγάρια ανδρών να καταφύγουν στην ιατρικώς υποβοηθούμενη αναπαραγωγή, μέσω της παρένθετης κύησης. Για τον ΣΥΡΙΖΑ, αυτό αποτελεί ξεκάθαρη διάκριση και έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το άρθρο 4 του Συντάγματος, το οποίο λέει ότι οι Ελληνες και οι Ελληνίδες είναι ίσοι έναντι του νόμου. «Για ποιο λόγο ένα ζευγάρι, με τον δικό σας νόμο, θα μπορεί να αποκτήσει παιδιά στο εξωτερικό, με υποβοηθούμενη αναπαραγωγή, μέσω της παρένθετης κύησης, αλλά δεν μπορεί να το κάνει αυτό στην Ελλάδα;», αναρωτήθηκε η εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ.

Η αξιωματική αντιπολίτευση καλεί την κυβέρνηση να διευκρινίσει αν θα απαλειφθεί η ανάγκη «αυτοανακήρυξης προσώπων, ως ετεροφύλων ή ομοφύλων».

Επιβάλλεται η ρύθμιση ζητημάτων τέκνων όταν οι γονείς, είτε ανάδοχοι είτε φυσικοί ή θετοί, αλλάζουν τη δική τους έμφυλη ταυτότητα. «Ομως όταν πηγαίνουν στο ληξιαρχείο και επικαιροποιούν τα στοιχεία τους, θα πρέπει να μη διαταραχθεί η σχέση που ήδη έχουν με τα παιδιά τους, συνεπώς η κυβέρνηση πρέπει να εξηγήσει τι θα κάνει με αυτό». Τρίτον, επιβάλλεται ρητή διάταξη εξίσωσης σε κάθε σχέση ασφάλισης, κοινωνικής μέριμνας, και κοινές φορολογικές δηλώσεις. «Η κυβέρνηση πρέπει να διευκρινίσει πώς θα χειριστεί τη συγκεκριμένη διάταξη» είπε η κ. Ακρίτα προσθέτοντας πως επιβάλλεται ρητή μνεία εφαρμογής των δικονομικών διατάξεων. «Για παράδειγμα η προνομιούχος θέση μάρτυρα συζύγου, για κάθε έγγαμο ζευγάρι. Και σε αυτό το ζήτημα η κυβέρνηση πρέπει να απαντήσει πώς θα το χειριστεί».

«Ο ΣΥΡΙΖΑ, από το 2022 είχε καταθέσει πρόταση νόμου για την ισότητα και για όλα τα δικαιώματα, για όλα τα δικαιώματα που απορρέουν από αυτό. Μια πρόταση προωθημένη που εντάσσεται στον πυρήνα της ευρωπαϊκής πολιτικής. Σε αντίθεση, δυστυχώς, με το νομοσχέδιο της κυβέρνησης, η άρση διακρίσεων, λόγω φύλου, στο οικογενειακό δίκαιο αποτελεί για τον ΣΥΡΙΖΑ τη φυσική συνέχεια μιας δέσμης μεταρρυθμίσεων που έγινε την τετραετία 2015-2019», τόνισε η κ. Ακρίτα και πρόσθεσε ότι οι νομοθετικές παρεμβάσεις του ΣΥΡΙΖΑ ήταν παρεμβάσεις συμπερίληψης, βελτίωσαν τη ζωή πολιτών και έγιναν καταλύτης ωρίμανσης της κοινωνίας.

«Σήμερα, η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας φέρνει μια έστω και ατελή, έστω και σε ορισμένα σημεία της πρόδηλα προβληματική ρύθμιση για τα δικαιώματα στον γάμο», επισήμανε η εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ, η οποία πάντως σημείωσε ότι έστω και με σημαντική καθυστέρηση, η νομική κατοχύρωση στην ισότητα στον γάμο αποτελεί σημαντική αλλαγή στη χώρα μας. «Το σημαντικότερο στη συζήτηση είναι να ανταποκριθούμε στα αιτήματα για ισότητα και να δημιουργήσουμε τις κατάλληλες συνθήκες συμπερίληψης», υπογράμμισε κλείνοντας κ. Ακρίτα.

ΠΑΣΟΚ: Θα υπερψηφίσουμε, ανεξαρτήτως των λόγων που έφερε το ν/σ η κυβέρνηση

«Η ελληνική οικογένεια δεν απειλείται, όπως κάποιοι λένε για να κερδίσουν λίγες ψήφους, από την ισότητα στον πολιτικό γάμο. Η ελληνική οικογένεια και το μέλλον των νέων ανθρώπων απειλείται από τις εκάστοτε κυβερνητικές πολιτικές», τόνισε ο ειδικός αγορητής του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, Παύλος Χρηστίδης. Δίνοντας το στίγμα της πρόθεσης του κόμματός του ως προς το νομοσχέδιο για την ισότητα στον πολιτικό γάμο, ξεκαθάρισε ότι το ΠΑΣΟΚ «θα σταθεί στο ύψος των περιστάσεων» ανεξαρτήτως των λόγων που οδήγησαν την κυβέρνηση να πάρει τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία.

Ο κ. Χρηστίδης άσκησε κριτική στην κυβέρνηση, στην οποία καταλόγισε ευθύνες «για τον διχασμό που επικρατεί στην κοινή γνώμη», οι οποίες όπως είπε δεν συνίσταται στη νομοθετική της πρωτοβουλία αυτή καθαυτήν, αλλά «στη γνωστή επιπολαιότητα που τη χαρακτηρίζει και στη μόνιμη πρακτική, να διαμορφώνει το επικοινωνιακό αφήγημα του επικεφαλής της, αντί να φροντίζει να λύνει προβλήματα και να προτάσσει το συμφέρον της κοινωνίας έναντι του ατομικού συμφέροντος του κ. Μητσοτάκη».

Υποστήριξε δε ότι το νομοσχέδιο της ισότητας στον πολιτικό γάμο δεν προέκυψε ως μια συνειδητή επιλογή της κυβέρνησης να επιλύσει ένα σημαντικό πρόβλημα υφιστάμενων διακρίσεων λόγω σεξουαλικού προσανατολισμού, αλλά ως μια προσπάθεια του επικοινωνιακού επιτελείου της κυβέρνησης να παρουσιάσουν τον κ. Μητσοτάκη ως προοδευτικό και υπέρμαχο των ανθρωπίνων δικαιωμάτων πολιτικό.

Σε κάθε, όμως, περίπτωση, όπως είπε ο κ. Χρηστίδης, ανεξάρτητα από τους λόγους που οδήγησαν την κυβέρνηση να καταθέσει αυτό το νομοσχέδιο, το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ θεωρεί υποχρέωσή του να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και να διακηρύξει ότι «είμαστε όλοι υποχρεωμένοι να σεβόμαστε το Σύνταγμα που επιβάλλει χωρίς εξαιρέσεις τον απόλυτο σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα, μεταξύ των οποίων είναι η ισότητα και οποιαδήποτε απαγόρευση, διακρίσεις λόγω φύλου, φυλής ή σεξουαλικού προσανατολισμού».

Ακόμη ο ειδικός αγορητής του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ τόνισε ότι κανείς δεν μπορεί να επιβάλει σε μία θρησκεία τι θα αναγνωρίζει και τι όχι ως γάμο, και καμία θρησκεία δεν μπορεί να επιβάλει σε ένα σύγχρονο κράτος τι θα αναγνωρίζει και τι όχι ως πολιτικό γάμο. Ξεκαθάρισε πως η μόνη διάκριση και απαγόρευση που είναι θεμιτή και οφείλουμε να διατηρήσουμε είναι η απαγόρευση τέλεσης γάμου, προφανώς ανάμεσα σε ανηλίκους.

Είπε ότι η πλειοψηφία των οικογενειών «είναι πράγματι παραδοσιακές, αλλά υπάρχουν οικογένειες με έναν μόνο γονέα, υπάρχουν οικογένειες χωρίς παιδιά, υπάρχουν ήδη οικογένειες ομόφυλων ζευγαριών με ή χωρίς παιδιά και υπάρχουν και παιδιά που ανήκουν σε παραπάνω από μία οικογένειες». Επισήμανε ότι η απουσία σχετικής νομοθετικής αναγνώρισης δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν και πως η ύπαρξή τους εδώ και αρκετά χρόνια κανένα θεσμό της οικογένειας δεν έχει πλήξει. 

Τέλος, ο κ. Χρηστίδης τόνισε ότι σε καμία περίπτωση ένας γάμος δεν συνεπάγεται και το δικαίωμα της τεκνοθεσίας και πρόσθεσε ότι το δικαίωμα για να υποβάλλουν σήμερα αίτηση τεκνοθεσίας έχουν όλοι οι ενήλικες, ανεξάρτητα από το αν είναι παντρεμένοι, ανεξάρτητα από τον σεξουαλικό τους προσανατολισμό και δεκαετίες τώρα αυτό που εξετάζεται από τους αρμόδιους επιστήμονες είναι αν, σε κάθε περίπτωση τεκνοθεσίας, υπηρετούνται με το βέλτιστο δυνατό τρόπο τα συμφέροντα των ανηλίκων.

ΚΚΕ: Οχι λόγω «εμπορευματοποίησης»

Πρώτος και βασικός λόγος για την άρνηση του ΚΚΕ στο νομοσχέδιο είναι η εμπορευματοποίηση της τεκνοποίησης και της τεκνοθεσίας, είπε η ειδική αγορήτρια του ΚΚΕ Βιβή Δάγκα και υποστήριξε ότι με τη νομοθετική ρύθμιση που εισάγεται υπονομεύεται το δικαίωμα του παιδιού, δηλαδή η κοινωνική του ανάγκη να έχει δεσμούς με τη μητέρα και τον πατέρα.

«Αυτή η ανάγκη έχει αντικειμενική βάση την αλλησυμπληρούμενη σχέση μητρότητας-πατρότητας και προφανώς αυτή η σχέση έχει και κοινωνικό χαρακτήρα, περιλαμβάνοντας και τη βιολογική σχέση ανδρικού και γυναικείου οργανισμού στην αναπαραγωγή του είδους», είπε η κ. Δάγκα και υπογράμμισε ότι η βάση της τοποθέτησης του ΚΚΕ είναι τα δικαιώματα του παιδιού.

«Διαμορφώθηκε μια κάλπικη διαχωριστική γραμμή. Οτι δηλαδή όποιος συμφωνεί με το νομοσχέδιο είναι προοδευτικός και όποιος διαφωνεί είναι με την Ακροδεξιά και την Εκκλησία. Καταλαβαίνουμε την προσπάθειά σας να συσκοτίσετε το πραγματικό σας κίνητρο», είπε η ειδική αγορήτρια του ΚΚΕ και κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι με το νομοσχέδιο αυτό επιδιώκει να ξεπλύνει την αντιλαϊκή της πολιτική ιδιαίτερα στη συνείδηση της νεολαίας, διότι την ίδια ώρα φέρνει απανωτά νομοσχέδια που τσακίζουν κάθε κοινωνικό της δικαίωμα, όπως το νομοσχέδιο για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια.

«Είναι πρόκληση η προσπάθεια που γίνεται να ταυτίζεται η επιστημονική θέση του ΚΚΕ, που περιλαμβάνει και την ταξικότητα, με την αναχρονιστική σκοταδιστική τοποθέτηση της Εκκλησίας, για να κρυφτεί η συντηρητική λογική του νομοσχεδίου, που υπερασπίζεται την πυρηνική οικογένεια ως θεμελιακή οικονομική κοινωνική μονάδα, που απλώς θέλετε να την επεκτείνετε και σε άλλες μορφές συμβίωσης», είπε η Βιβή Δάγκα. Συνέχισε αναρωτώμενη: «Τι σχέση έχει το ΚΚΕ, που έχει πάρει μια σειρά πρωτοβουλίες ενάντια στην κοινωνική απομόνωση ανθρώπων με κριτήριο τον σεξουαλικό προσανατολισμό ή άλλα προσωπικά γνωρίσματα της σεξουαλικότητας, με την Εκκλησία που θεωρεί την ομοφυλοφιλία ως αμάρτημα; Τι σχέση έχει το ΚΚΕ που υποστηρίζει την ισότιμη ελεύθερη συμβίωση δύο ανθρώπων, χωρίς οικονομικό και κοινωνικό καταναγκασμό, τι σχέση έχουν οι πρωτοποριακές του θέσεις για τον παρωχημένο θεσμό του γάμου, με τη θέση της Εκκλησίας ότι ο πολιτικός γάμος των ομόφυλων ζευγαριών αντιβαίνει στη δοσμένη από τον Θεό, συμπληρωματικότητα, άνδρα και γυναίκας και στον δοσμένο από τον Θεό θεσμό του γάμου;».

Νέα Αριστερά: Ημέρα νίκης των κινημάτων για τα ΛΟΑΤΚΙ δικαιώματα

Σήμερα είναι μια μέρα νίκης των κινημάτων υπεράσπισης και κατοχύρωσης ΛΟΑΤΚΙ δικαιωμάτων σε ολόκληρη τη χώρα, ανέφερε ο ειδικός αγορητής της Νέας Αριστεράς Δημήτρης Τζανακόπουλος. «Βρισκόμαστε σήμερα ένα βήμα από την αναγνώριση του γάμου για όλα τα άτομα, θα πω εγώ, και όχι για τα ομόφυλα ζευγάρια, και αυτό είναι μια παρατήρηση που πρέπει να τη δείτε κύριε Σκέρτσο», είπε ο Δημήτρης Τζανακόπουλος που άσκησε κριτική σε θέσεις που διατυπώθηκαν από άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης.

«Προκαλούν απορία μαργαριτάρια, όταν προέρχονται από το ΚΚΕ», σχολίασε ο ειδικός αγορητής της Νέας Αριστεράς και προσέθεσε ότι στη ρητορική του ΚΚΕ «ο Θεός αντικαταστάθηκε από τη φύση, απονέμει κι αρνείται δικαιώματα» και «η φύση γίνεται θεμέλιο κανονιστικότητας, η φύση απονέμει δικαιώματα, η φύση αρνείται δικαιώματα, η φύση γίνεται δικαστήριο».

Για το επιχείρημα ότι η τεκνοθεσία από ομόφυλα ζευγάρια βάλλει το ανδρικό ή το μητρικό πρότυπο –επιχείρημα της Ελληνικής Λύσης– ο κ. Τζανακόπουλος επισήμανε ότι σήμερα η υιοθεσία επιτρέπεται και από έναν μόνο γονέα, που μπορεί να είναι άνδρας ή γυναίκα. «Σε αυτήν την περίπτωση, δηλαδή στην περίπτωση των μονογονεϊκών οικογενειών, δεν βάλλεται το ανδρικό ή το μητρικό πρότυπο;», αναρωτήθηκε ο ειδικός αγορητής της Νέας Αριστεράς.

Υπό το πρίσμα αυτό, ο Δημήτρης Τζανακόπουλος σχολίασε για τους επικριτές της ισότητας στον γάμο ότι ο μόνος λόγος για την άρνησή τους να ψηφίσουν το νομοσχέδιο είναι γιατί θεωρούν ηθικά κατακριτέα τη σχέση των ομόφυλων ζευγαριών. «Μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. Ο μοναδικός λόγος για τον οποίο κάποιος αρνείται την υπερψήφιση αυτού του νομοσχεδίου, είναι γιατί θεωρεί ηθικά κατακριτέα τη σχέση μεταξύ ομόφυλων ζευγαριών, είναι γιατί θεωρεί κατώτερης ηθικής ποιότητας τη σχέση ομόφυλων και γι’ αυτό αρνείται αυτό το νομοσχέδιο. Δεν υπάρχει απολύτως καμία άλλη δικαιολογία», είπε ο κ. Τζανακόπουλος.

Ο βουλευτής επισήμανε είπε ότι αποτελεί προβληματικό σημείο του νομοσχεδίου ότι δεν εισάγεται «ο γάμος ανεξαρτήτως φύλου» αλλά ο γάμος ομοφύλων. Σε σχέση με την παρένθετη κυοφορία, είπε ότι δεν μπορεί να υπάρχει άλλη αντιμετώπιση για όσους έχουν καταφύγει στην παρένθετη κυοφορία στο εξωτερικό και στη συνέχεια έρχονται στη χώρα και να είναι άλλη η αντιμετώπιση στο εσωτερικό, γιατί αυτό συνιστά διάκριση, πολλώ δε μάλλον που στην Ελλάδα δεν επιτρέπεται παρένθετη κυοφορία επ’ αμοιβή αλλά μόνο για αλτρουιστικούς λόγους.

Η οικογένεια βάλλεται από την πολιτική των ταξικών ανισοτήτων όχι από το νομοσχέδιο αυτό, είπε ο ειδικός αγορητής της Νέας Αριστεράς.

Νίκη: Απορρίπτουμε τον γάμο ΛΟΑΤΚΙ γιατί είναι αντίθετος στον νόμο του Ευαγγελίου

«Η Νίκη, ο πρόεδρός της και οι βουλευτές της, την ύστατη αυτή στιγμή, καλούμε τον πρωθυπουργό να μην προχωρήσει. Αρκετά διαίρεσε την κοινωνία και το κόμμα του. Να αποσύρει το νομοσχέδιο. Καλούμε επίσης τους υπουργούς και βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας και των άλλων κομμάτων, που για λόγους συνειδήσεως είναι αντίθετοι, να μην υποχωρήσουν. Να έρθουν στην ολομέλεια και να μιλήσουν, να καταψηφίσουν, να μην κρυφτεί κανένας στην αποχή ή πίσω από καμία ίωση», είπε ο ειδικός αγορητής της «Νίκης» Γιώργος Αποστολάκης.

Ο βουλευτής υποστήριξε ότι η Νίκη και όσοι την απαρτίζουν, «δεν αντιμάχονται όσους αποκλίνουν σεξουαλικά από την παραδοσιακή και ευλογημένη ετερόφυλη σχέση, δεν επιζητεί τον κοινωνικό τους αποκλεισμό, ούτε κάθε είδους διακρίσεις σε βάρος τους και δεν διακατέχεται από πνεύμα αποστροφής ή μίσους».

«Αντίθετα, η Νίκη τους «αγαπά» ως «εικόνες Θεού», το ίδιο πολύτιμες αλλά την απόκλισή τους την απορρίπτει γιατί, κατά την ορθόδοξη πατερική διδασκαλία, «γεννά ένα πάθος που είναι εμπόδιο στη σωτηρία», ισχυρίστηκε ο βουλευτής του κόμματος.

Κατά τον κ. Αποστολάκη «στην έννοια του γάμου η προϋπόθεση της διαφοράς φύλου λογίζεται ως πανανθρώπινο κεκτημένο. Απορρίπτουμε τον γάμο ΛΟΑΤΚΙ γιατί είναι αντίθετος στον νόμο του Ευαγγελίου και εμείς στη Νίκη ποτέ δεν ντραπήκαμε να πούμε ότι οι πολιτικές μας επιλογές στοιχούνται στο πνεύμα του Ευαγγελίου και της Ορθοδοξίας». Κατά τον αγορητή του κόμματος «Νίκη», «η εντολή του Δημιουργού “αυξάνεστε και πληθύνεστε” δεν μπορεί να λειτουργήσει σε ένα ομόφυλο ζευγάρι». 

Ελληνική Λύση: Διχαστικό νομοσχέδιο

«Η Νέα Δημοκρατία έρχεται με το νομοσχέδιο αυτό να διχάσει την κοινωνία και σε κάθε περίπτωση να αλλοιώσει νοήματα και αξίες αιώνων» ανέφερε ο ειδικός αγορητής της Ελληνικής Λύσης, Παύλος Σαράκης, ο οποίος υποστήριξε ότι η επέκταση του πολιτικού γάμου στα ομόφυλα ζευγάρια, τουλάχιστον όπως εισάγεται, συνεπάγεται κατ’ ανάγκη και το επιτρεπτό της υιοθεσίας τέκνων από αυτά. Με βάση τη συλλογιστική αυτή, εξέφρασε την άποψη ότι τα δύο αυτά θέματα δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν ξεχωριστά.

Ο κ. Σαράκης ισχυρίστηκε ότι η συντριπτική πλειοψηφία των σχολίων στη διαβούλευση του νομοσχεδίου ήταν επικριτικά και αποδοκίμασαν το νομοσχέδιο κάτι που –όπως είπε– «ομολογείται ανερυθρίαστα και στην ανάλυση της έκθεσης συνεπειών, γεγονός που καταδεικνύει ότι η νομοθετική αυτή πρωτοβουλία έρχεται σε ευθεία αντίθεση με την κοινωνία».

Επίσης αναφέρθηκε σε δημοσκοπήσεις για την υιοθεσία-τεκνοθεσία από ομόφυλα ζευγάρια, λέγοντας ότι το 69,7% είναι αντίθετο. Κατά την Ελληνική Λύση, «το νομοσχέδιο αυτό έρχεται σε ευθεία αντίθεση με το άρθρο 21 παρ. 1 του Συντάγματος, το οποίο αναφέρει ρητά ότι η οικογένεια είναι θεμέλιο της συντήρησης και προαγωγής του έθνους και ο γάμος, η μητρότητα και η παιδική ηλικία τελούν υπό την προστασία του κράτους».

Ο ειδικός αγορητής της Ελληνικής Λύσης εξέφρασε την εκτίμηση ότι το νομοσχέδιο «καταργεί την πατρότητα και τη μητρότητα, ουδετεροποιεί τα φύλα στο πλαίσιο της σχέσης γονέων και παιδιών, μετατρέπει τους γονείς από πατέρα και μητέρα σε ουδετερόφυλους κηδεμόνες και τοποθετεί τις επιθυμίες των ενηλίκων πάνω από τα συμφέροντα των παιδιών και θα επιτρέψει να έχουν ως γονείς ομόφυλα ζευγάρια, μεγαλώνοντας χωρίς πατέρα ή μητέρα σε ένα περιβάλλον σύγχυσης των ρόλων και των δύο φύλων».

Ακόμη χαρακτήρισε «προπαγάνδα» τη θέση πως «δεν υπάρχουν ουσιώδεις διαφοροποιήσεις των παιδιών ομόφυλων ζευγαριών με παιδιά ετερόφυλων οικογενειών σχετικώς με τον σεξουαλικό προσανατολισμό και την κοινωνική και ψυχολογική ανάπτυξη» και ισχυρίστηκε πως υπάρχουν μελέτες που δείχνουν το αντίθετο.

Τέλος, ο κ. Σαράκης είπε ότι η Ελληνική Λύση είναι «κάθετα και βροντερά» κατά του νομοσχεδίου και ζήτησε να αποσυρθεί, λέγοντας: «Θέλουμε τα παιδιά να έχουν πατέρα και μητέρα και όχι γονέα 1 και γονέα 2, θέλουμε να έχουν γονείς κι όχι γονείς νούμερα».

Σπαρτιάτες: «Κάθετα εναντίον του νομοσχεδίου»

«Επειδή στηρίζουμε την παραδοσιακή οικογένεια, επειδή θεωρούμε ότι ο θεσμός της οικογένειας είναι ιερός και συμβάλλει στην υπεράσπιση και τη διαιώνιση του ελληνικού έθνους είμαστε κάθετα εναντίον του νομοσχεδίου», ανέφερε ο ειδικός αγορητής του κόμματος «Σπαρτιάτες», Πέτρος Δημητριάδης, υποστηρίζοντας πως η απόφαση του κόμματος εμφορείται «όχι από μίσος προς κάποιους, αλλά από αγάπη για την πατρίδα και το έθνος και επειδή θέλουμε και πιστεύουμε στην παραδοσιακή οικογένεια η οποία έχει στηρίξει το έθνος διά μέσω των αιώνων».

«Εάν αυτό θεωρείται ομοφοβικό και ρατσιστικό δεν μας ενδιαφέρει, αυτά πιστεύουμε και αυτά λέμε» είπε και ισχυρίστηκε ότι «δεν είναι ρατσισμός όταν κάποιος υποστηρίζει κάτι που δημιούργησε η φύση, ούτε είναι ομοφοβικός κάποιος που δεν λέει “να κρεμάσουμε όποιον είναι ομοφυλόφιλος”, αλλά πιστεύει ότι ο γάμος είναι η συνάφεια ανδρός και γυναικός και δημιουργήθηκε με στόχο την τεκνοθεσία για την προστασία των παιδιών, ιδίως καθώς το Σύνταγμα μιλά ρητά για μητρότητα».

«Η οικογένεια υπάρχει για να διαιωνίζεται το ανθρώπινο γένος και κυρίως και να στηρίζεται το έθνος. Το να αγαπάς το έθνος δεν είναι κακό για αυτό υποστηρίζουμε τον θεσμό του γάμου διότι συμβάλλει στη συντήρηση του έθνους και για αυτό σύμφωνα με τη νομολογία γάμος μεταξύ ατόμων του ιδίου φύλου είναι ανυπόστατος» ισχυρίστηκε ο κ. Δημητριάδης. Τέλος, υποστήριξε ότι η κυβέρνηση «στο όνομα ενός δικαιωματισμού» προσπαθεί να δημιουργήσει έναν αντιπερισπασμό απέναντι στα προβλήματα που ταλανίζουν την κοινωνία.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή