Χρ. Σπίρτζης: Η Δικαιοσύνη αρμόδια για τις ευθύνες – Μεγάλη η απομείωση του προσωπικού στον σιδηρόδρομο

Χρ. Σπίρτζης: Η Δικαιοσύνη αρμόδια για τις ευθύνες – Μεγάλη η απομείωση του προσωπικού στον σιδηρόδρομο

«Θεωρώ ότι το προσωπικό που υπήρχε επί των ημερών μας, ήταν ήδη χαμηλά. Οταν όμως αυτό απομειώνεται ακόμα περισσότερο τότε προφανώς κατέρρευσε», ανέφερε ο Χρήστος Σπίρτζης

2' 16" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Για διαφοροποιήσεις στη λειτουργία του σιδηροδρόμου μετά το 2019 έκανε λόγο ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, στο πλαίσιο της κατάθεσής του στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής για «τη διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών».

Σύμφωνα με τον πρώην υπουργό, οι διαφοροποιήσεις αφορούν τη μείωση στο προσωπικό του ΟΣΕ, την απουσία ασφαλιστικών δικλείδων, όπως, μεταξύ άλλων, το υπερτοπικό σύστημα στη Λάρισα και το κέντρο ελέγχου στην οδό Καρόλου, καθώς και την τοποθέτηση ανθρώπων χωρίς εμπειρία σε κρίσιμες ειδικότητες.

«Θεωρώ ότι το προσωπικό που υπήρχε επί των ημερών μας, ήταν ήδη χαμηλά. Οταν όμως αυτό απομειώνεται ακόμα περισσότερο τότε προφανώς κατέρρευσε», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Σπίρτζης κατέθεσε πως «τις ευθύνες και τα εγκλήματα για το δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου 2023 θα τα δει η Δικαιοσύνη», τονίζοντας, ωστόσο, πως, επί υπουργίας του, ανησυχούσε «για όλα, αλλά όχι για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου».

Κληθείς να πει «εάν υιοθετεί το αφήγημα του ανθρώπινου λάθους» ο κ. Σπίρτζης απάντησε αρνητικά, επισημαίνοντας πάντως ότι ο σιδηρόδρομος δεν λειτουργεί σε όλο το δίκτυό του με «συστήματα».

Αναφερόμενος στο δυστύχημα του 2017 στο Αδενδρο, είπε ότι υπήρξε αφορμή για να βγάλει το υπουργείο συμπεράσματα. «Θεσμοθετήσαμε να υπάρχουν δύο μηχανοδηγοί υποχρεωτικά, μέχρι να ολοκληρωθεί το ETCS, θεσμοθετήσαμε πεντέμισι ώρες και υποχρεωτική ανάπαυση των μηχανοδηγών. Στη συνέχεια, έγινε και η αναθεώρηση του κανονισμού κίνησης. Οι Γενικοί Κανονισμοί Κίνησης δεν είναι εκθέσεις ιδεών, δεν γίνονται για να γίνονται αλλά για να τηρούνται», τόνισε ο κ. Σπίρτζης.

Για την προσπάθεια επί ημερών του να ενισχυθεί ο ΟΣΕ με προσωπικό, είπε ότι έγιναν μετατάξεις από άλλους φορείς, για θέσεις σταθμαρχών, κλειδούχων και άλλων ειδικοτήτων. Δεν προβλεπόταν σε αυτές όριο ηλικίας και μέσα σε αυτές ήταν και διπλωματούχοι μηχανικοί άνω των 50 ετών.

Ερωτηθείς για την πορεία της σύμβασης 717 είπε ότι εποπτεύουσα Αρχή ήταν η ΕΡΓΟΣΕ και αρνήθηκε ότι οι παρατάσεις που δόθηκαν ήταν απαραιτήτως σε βάρος του Δημοσίου. «Εάν παρέμβαινα στο έργο, θα ήταν παράβαση καθήκοντος», είπε ο κ. Σπίρτζης.

Σε ερώτηση για το ποσοστό ολοκλήρωσης της σύμβασης όταν παρέδωσε το υπουργείο και σε επισήμανση του προέδρου της επιτροπής Δημήτρη Μαρκόπουλου ότι είχαν παραδοθεί μόλις 17 σταθμοί σε σύνολο 52, ο κ. Σπίρτζης είπε ότι η μέτρηση δεν γίνεται με το πλήθος των σταθμών αλλά με το ποσοστό του έργου που έχει πληρωθεί και ανερχόταν στο 72%. Οσο για την τηλεδιοίκηση στη Θεσσαλονίκη, είπε ότι ήταν μεγάλο έργο και θα έβλεπε μεγάλο μέρος του δικτύου, οπότε «σωστά θα πήγαινε ο πρωθυπουργός να την εγκαινιάσει».

Τέλος, για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, είπε ότι αυτή ανήκε στο ΤΑΙΠΕΔ και ότι έγγραφό του προς το Ταμείο, με το οποίο ζήτησε να τον ενημερώσουν για τον διαγωνισμό ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, «δεν απαντήθηκε ποτέ». Θα ήταν πολύ χρήσιμο να καλέσετε το ΤΑΙΠΕΔ», είπε ο κ. Σπίρτζης.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή