Ελικόπτερα MH-60 Romeo: Οι νέοι «κυνηγοί» υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού

Ελικόπτερα MH-60 Romeo: Οι νέοι «κυνηγοί» υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού

Ανώτατες πηγές του ναυτικού επιτελείου υπογραμμίζουν τη σπουδαιότητα παραλαβής των ελικοπτέρων που συμπίπτει χρονικά με την ένταξη σε υπηρεσία των τουρκικών υποβρυχίων αναερόβιας πρόωσης τύπου 214

3' 6" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Για την παραλαβή της πρώτης παρτίδας των νέων ανθυποβρυχιακών ελικοπτέρων ΜΗ-60 Romeo ετοιμάζεται το Πολεμικό Ναυτικό, με τις πληροφορίες της «Κ» να αναφέρουν ότι αναμένεται να φτάσουν στην Αθήνα μέσα στα επόμενα 24ωρα.

Πρόκειται για τα ελικόπτερα με τους σειριακούς αριθμούς ΠΝ75, ΠΝ76 και ΠΝ77 τα οποία αγοράστηκαν μέσω διακρατικής συμφωνίας με τις ΗΠΑ τον Απρίλιο του 2021 και ανήκουν στη δεύτερη (συμπληρωματική) παραγγελία της Ελλάδας, ενώ τα τέσσερα Romeo της πρώτης παραγγελίας αναμένεται να παραδοθούν εντός του 2025.

Το παράδοξο της ταχύτερης παράδοσης της δεύτερης παραγγελίας οφείλεται στο γεγονός ότι η Αθήνα κατάφερε να δεσμεύσει τρία ελικόπτερα που βρίσκονταν ήδη στη γραμμή παραγωγής για τις ανάγκες του αμερικανικού Ναυτικού.

Αφιξη στην Ελλάδα

Ελικόπτερα MH-60 Romeo: Οι νέοι «κυνηγοί» υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού-1
(Πηγή φωτ. Lockheed Martin/Sikorsky)

Τα τρία Romeo ολοκλήρωσαν τις πτητικές δοκιμές τους στις αρχές Δεκεμβρίου λαμβάνοντας όλες τις απαραίτητες πιστοποιήσεις από το αμερικανικό Ναυτικό και είναι πλέον έτοιμα να σταλούν στην Ελλάδα. Σύμφωνα με πληροφορίες, η μεταφορά τους θα γίνει με μεταφορικό αεροπλάνο C-17 της αμερικανικής Αεροπορίας, ωστόσο, δεν έχει ακόμη διευκρινιστεί αν θα έρθουν όλα μαζί ή πρώτα τα δύο ελικόπτερα και στη συνέχεια, με διαφορετική πτήση, το τρίτο. Ο λόγος είναι ότι τα αμερικανικά μεταγωγικά είναι «απασχολημένα» σε πτήσεις μεταφοράς πυρομαχικών για τις ανάγκες της Ουκρανίας και του Ισραήλ και έτσι, η δέσμευση ολόκληρου αεροπλάνου για τη μεταφορά των ελικοπτέρων δεν είναι εύκολη υπόθεση. Πηγές με άριστη γνώση του θέματος, εκτιμούν ότι το πιθανότερο σενάριο είναι η πρώτη πτήση με τα δύο Romeo να πραγματοποιηθεί το πρωί της Παρασκευής και στις αρχές της επόμενης εβδομάδας να φτάσει και το τρίτο.

Σύμφωνα με τον έως τώρα προγραμματισμό, το C-17 θα προσγειωθεί στο στρατιωτικό αεροδρόμιο της Ελευσίνας και εκεί θα γίνει η διαδικασία ενεργοποίησης των ελικοπτέρων. Οι τεχνικοί του Πολεμικού Ναυτικού θα αναλάβουν τους απαραίτητους ελέγχους και οι χειριστές που εκπαιδεύτηκαν στις Ηνωμένες Πολιτείες και βρίσκονται πλέον στην Ελλάδα θα αναλάβουν να πετάξουν με τα νέα ελικόπτερα από την 112 Πτέρυγα Μάχης στη Βάση Ελικοπτέρων Ναυτικού στο Κοτρώνι Μαραθώνα.

Τα Romeo θα ενταχθούν στη Διοίκηση Αεροπορίας Ναυτικού και, σύμφωνα με πληροφορίες, στην 1η Μοίρα Ελικοπτέρων. Με την άφιξή τους θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες ώστε να κηρυχθούν επιχειρησιακά εντός των επόμενων μηνών. Αυτό, βεβαίως, δεν συνεπάγεται την άμεση απόσυρση των παλαιότερων ΑΒ-212, τα οποία θα συνεχίσουν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους όσο έχουν διαθέσιμες ώρες πτήσης. Αλλωστε, παρά την προχωρημένη τους ηλικία, πρόκειται για ικανά ελικόπτερα που απέδειξαν την αξία τους στη θεομηνία που έπληξε πρόσφατα τη Θεσσαλία.  

«Κυνηγοί» υποβρυχίων

Ελικόπτερα MH-60 Romeo: Οι νέοι «κυνηγοί» υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού-2
(Πηγή φωτ. Lockheed Martin/Sikorsky) 

Τα Romeo θα αναλάβουν ένα κρίσιμο κομμάτι των ναυτικών επιχειρήσεων ως οργανικά ελικόπτερα των τριών φρεγατών FDI κλάσης «Κίμων» και των τεσσάρων ΜΕΚΟ κλάσης «Υδρα», ενώ θα μπορούν να επιχειρούν και από το κατάστρωμα των έξι εκσυγχρονισμένων φρεγατών S κλάσης «Ελλη». Η κύρια αποστολή τους είναι ο ανθυποβρυχιακός πόλεμος και ο πόλεμος επιφανείας και όπως όλα τα πτητικά μέσα του Πολεμικού Ναυτικού θα έχουν και ρόλο Ερευνας / Διάσωσης (SAR).

Τα ελικόπτερα MH-60R χαρακτηρίζονται «κυνηγοί» υποβρυχίων όχι άδικα καθώς διαθέτουν εξελιγμένα συστήματα εντοπισμού και κρούσης. Τα ελληνικά Romeo έρχονται με εγκατεστημένο το σύστημα υπερύθρων FLIR δεύτερης γενιάς AAS-44 της Raytheon που προσφέρει διευρυμένη νυχτερινή όραση και καθοδήγηση πυραύλων AGM-114 Hellfire, εκτοξευτή 25 θέσεων για ηχοσημαντήρες AN/SSQ-36/53/62 και εξελιγμένο σόναρ ΑΝ/AQS-22, πυλώνες για τορπίλες ΜΚ-46, κατευθυνόμενα βλήματα Penguin και εξωτερικές δεξαμενές καυσίμου.

Ανώτατες πηγές του ναυτικού επιτελείου υπογραμμίζουν τη σπουδαιότητα παραλαβής των ελικοπτέρων που συμπίπτει χρονικά με την ένταξη σε υπηρεσία των τουρκικών υποβρυχίων αναερόβιας πρόωσης τύπου 214, που ενισχύουν σημαντικά τις επιχειρησιακές δυνατότητες της Aγκυρας κάτω από τη θάλασσα.

Εκτός, όμως, από την αποκάλυψη και εξουδετέρωση υποβρύχιων απειλών, μέρος της αποστολής των Romeo είναι η ανάληψη ρόλου υποστήριξης ναυτικών πυρών και επιτήρησης, ενώ διαθέτουν υψηλή αντιβαλλιστική αντοχή τόσο στα πτερύγια του ρότορα όσο και στην καμπίνα που τους εξασφαλίζει μεγάλη δυνατότητα επιβίωσης στη μάχη. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή