Υποβολειο

2' 53" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Μα γιατί πια δεν κάνουμε πάρτι γενεθλίων;» • αναρωτήθηκε ο μικρός Νικόλας. • Και τι είναι αυτή η «οικονομική κρίση» που όλο λένε οι μεγάλοι. • Μήπως είναι κάνα «μικρόβιο που το έχουν κολλήσει όλοι;». • Και «Ακου πιτζάμες για δώρο!». •

Συναντώντας τον μικρό Νικόλα • για πρώτη φορά σκέφτηκα πώς νιώθει ένα παιδί σ’ αυτά τα πέτρινα χρόνια της κρίσης. • Τον βρήκα ανήσυχο μέσα στις πολύχρωμες σελίδες ενός μικρού «παιδικού» βιβλίου • που αφορά περισσότερο τους γονείς. • Με απλότητα και λίγα λόγια δείχνει ένα δρόμο που ξεπερνά τον φόβο • και οδηγεί «μικρούς και μεγάλους να ενώνουν τις δυνάμεις τους απέναντι σε κάθε νέα πρόκληση για την οικογένεια». • Τίτλος «Το αλλιώτικο πάρτι του Νικόλα», από τις εκδόσεις «Melei» • και δημιουργοί του δύο πολύπειρες ψυχοθεραπεύτριες – κοινωνικοί λειτουργοί • η Αννα Φωτού και η Γεωργία Καρυστιανού • μαζί με τον Κυριάκο Γουνελά που το εικονογράφησε. • Για να μη μένουν στις ψυχές των παιδιών σκιές φόβου • αλλά να κατανοούν και, βοηθούμενα, να βοηθάνε. •

Αυτά για να πούμε και τίποτα ψυχωφελές • -Ανοίξεως προϊούσης και Αναστάσεως Κύριος οίδε- • και όχι μόνο τα ζοφερά εκείνα περί Μπαλτάκο και Ιλί Καρέλι. • Που έσκασαν σαν κακά σπυριά • υπενθυμίζοντας τι φριχτές πληγές μαστίζουν την Πολιτεία και την Κοινωνία μας. • Προσωπικά • χωρίς καθόλου να υποτιμώ τους κινδύνους από τη δράση μπαλτάκειων καρκινωμάτων στην κυβέρνηση • θεωρώ πολύ πιο επικίνδυνη τη γενικευμένη στην κοινωνία μας ασυδοσία κι αυθαιρεσία • καρπός της οποίας είναι και όσα ντροπιαστικά συνέβησαν στην υπόθεση Καρέλι. • Αγος. •

Ο Ρώμος κι ο Ρωμύλος κύριοι. • Ο Ρώμος, όχι ο Ρέμος κι ο Ρωμύλος. • Ο Ρέμος δεν έχτισε τη Ρώμη • – το πολύ πολύ να γκρέμισε τον «Ηρακλή» από την Α΄ εθνική. • Η προφανέστατη παραδρομή παρεισέφρησε προ ημερών σε άρθρο συναδέλφου • από τους πιο αξιοδιάβαστους των «Νέων» • αλλά το αναπαράγουν αμάσητο διάφοροι, • μεταξύ των οποίων και πρώην υπουργός στο «Βήμα». • Κι όχι τίποτ’ άλλο, αλλά το βάζουν και στο στόμα του Ουμπέρτο Εκο. • («Το όνομα του Ρέμου»; Αυτός). •

Στο «Βήμα» της περασμένης Κυριακής διάβασα και τις ανακαλύψεις ενός «ιστορικού ερευνητή στο Πανεπιστήμιο Stanford» • σχετικά με την προβληματική συνεργασία του παντοδύναμου στο Χόλιγουντ Σπύρου Π. Σκούρα με τον Μάνο Χατζιδάκι • από τον οποίο είχε ζητήσει το 1960 να γράψει μουσική για τις ταινίες «Οι 300 της Σπάρτης» και «Συνέβη στην Αθήνα». • Αλλά ο ερευνητής δεν αρκείται να εκθέσει τα στοιχεία που βρήκε στο αρχείο του Σκούρα για τη θρυλική • και χωρίς αυτά τα στοιχεία • «αναβλητικότητα» του συνθέτη ως προς τις προθεσμίες παράδοσης μιας δουλειάς • αλλά προχωρεί και σε γενικές αποτιμήσεις του έργου και της προσωπικότητάς του. • Σχόλια κοινότοπα • αλλά και σχόλια ακατανόητα ή και αδιανόητα • – τουλάχιστον για ιστορικό που υποτίθεται ότι μιλάει μόνο όταν γνωρίζει καλά το θέμα του. • Ο χώρος με υποχρεώνει να αναφέρω μόνο ένα από τα αποφθέγματά του • – σκέτη κουκουνάρα από κοινοτοπίες, παρερμηνείες, αβασάνιστες κρίσεις κι ανιστόρητες διαπιστώσεις: • Ο Χατζιδάκις, λέει, «Αν και ζηλωτής της αλήθειας, δεν τόλμησε ποτέ να ξεπεράσει τον αστισμό του. • Αποδέχθηκε σιωπηλά την κοινωνική καταπίεση της ομοφυλοφιλίας του • διοχετεύοντάς τη στη μελαγχολία μιας αισθητικής απομόνωσης • που αναγνωρίζουμε ως χατζιδάκεια ευαισθησία». •

Από πού να το πιάσεις. • Από πού. •

Ενα θα πω μόνο: • Αυτός που μηρυκάζει τα εύκολα περί «χατζιδάκειας ευαισθησίας» • δεν έχει καταλάβει τίποτα από το έργο του. • Ούτε από τη ζωή του.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή