«Αρχισε η μεγάλη επιστροφή» • κι αυτή τη χρονιά οι Ελληνες είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν παρά θίν’ αλός την εφευρετικότητα της φυλής στην εξεύρεση νέων τρόπων απατεωνίας • όπως μαθαίναμε καθημερινά από τους ελέγχους που αποτολμήθηκαν ανά τας νήσους και τους αιγιαλούς της Μαστιζομένης. • Τι τα pos μετατρέπονται σε κάπως • τι οι μηχανές αποδείξεων σε μηχανές αποκρύψεων • τι οι εργαζόμενοι σε εκμεταλλευόμενους… • Κι απόκοντα βέβαια οι θρασύτατες αντιδράσεις πολλών εξ αυτών των απατεώνων. • Εμπειρία οι Ελληνικές Διακοπές: • από τη μια η ομορφιά της χώρας που μας χαρίστηκε • κι από την άλλη η ασχήμια της κοινωνίας των ανθρώπων της. • Με τις υγείες μας • -«και πάντα τέτοια» η πραγματικότητά μας. • Οσο αυτήν επιλέγουμε. •
Επέστρεψε κι ο Προκαθήμενος της Πολιτείας μας, • ο Τσίπρας ο Πεφωτισμένος, • κι εν όψει «Θεσσαλονίκης» άρχισε από τον Γαβρόγλου την καταγραφή των κυβερνητικών άθλων του. • Τι καλό φέρνουν οι πρόσφατοι νόμοι για την εκπαίδευση • -άσυλο, φοιτητοπατέρες (δηλαδή εγκάθετοι της κομματίλας) πάλι στη διοίκηση των ΑΕΙ και λοιπές ριζοσπαστικές πρωτοτυπίες- • αλλά και τι καλό επίκειται • -λ.χ. η «ίδρυση» Πανεπιστημίου Δυτικής (;) Αττικής • όπου, μη φανταστείς· απλώς αλλάζουν την ταμπέλα των ΤΕΙ της περιοχής. • Το γνωστό ευκολάκι • -στα παλαιοπασοκικά πρότυπα- • όπου οι Πανελλήνιες σε Πανελλαδικές, τα ΚΑΤΕΕ σε ΤΕΙ και ούτω καθεξής. •
Τα ουσιώδη προβλήματα της εκπαίδευσης θα περιμένουν κάναν αιώνα για να απασχολήσουν κάποιους κυβερνήτες της Μαστιζομένης. • Ως προς το περιεχόμενο των σπουδών στα σχολεία, λ.χ., τους απασχολούν κατά καιρούς τίποτε Θρησκευτικά ή βιβλία της Ιστορίας και πώς να τα φέρουν στα ιδεοληπτικά καλούπια τους • ενώ αδιαφορούν παντελώς για θεμελιώδη ζητήματα, όπως το ότι δεν διδάσκεται αποτελεσματικά η ελληνική γλώσσα. • Ή αν η εκπαίδευση των δασκάλων και των καθηγητών που διδάσκουν τη γλώσσα είναι η δέουσα. •
Αλλά αυτά δεν προσφέρονται για επικοινωνιακά πυροτεχνήματα • -απαιτούν δουλειά και χρόνο, οπότε ου φροντίς. • Οχι μόνο από το Σύριζα ή τους θεσιθήρες του Καμένου, • αλλά ακόμα κι απ’ αυτή τη Ν.Δ. • ή τους «λάιτ Σύριζα» της ΔΗ.ΣΥ. • Κι εντωμεταξύ καλπάζει η βαρβαρογλωσσία • -με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην καλλιέργεια σκέψης, κρίσης, έκφρασης- • όχι μόνο μεταξύ των αποφοίτων λυκείων και πανεπιστημίων • αλλά ακόμη και μεταξύ των ίδιων των εκπαιδευτικών • -πάσης βαθμίδος. • Να ακούς ή να διαβάζεις κάτι πανεπιστημιακούς και να παθαίνεις αλωπεκίαση. •
Δεν είναι όλοι, φυσικά. • Διάβαζα λ.χ. στην «Κ» της περασμένης Κυριακής άρθρο του καθηγητή Αριστείδη Χατζή, του Αθήνησι, με τίτλο «Πέντε πραγματικοί κίνδυνοι» • -για τις φιλελεύθερες δημοκρατίες ανά την Ευρώπη και τον κόσμο, • εξυπακούεται και για την ελληνική- • και χάρηκα τη σαφήνεια και τον απλό, στέρεο λόγο με τον οποίο εξέθεσε τις απόψεις του για το κορυφαίο αυτό ζήτημα των καιρών μας. • Υπόδειγμα. •
Ο Ελλην είναι αναφανδόν υπέρ της αξιολόγησης • -αρκεί να μην αφορά τον ίδιο. • Εξ ου και το 70% των δημοσίων υπαλλήλων αρνείται να μπει στη ζυγαριά. • Οι άξιοι του δημοσίου ανήκουν σίγουρα στο υπόλοιπο 30% • -πάνδημη εμπειρία ότι λίγοι κάνουν εκεί αποτελεσματική δουλειά. • Η ανεπάρκεια και η μετριότης οχυρώνονται πίσω από τη μάστιγα της συνδικαλαρίας. • Και θερίζουν όποιο κεφάλι πάει να σηκωθεί πάνω από το ελλειμματικό και το μέτριο. •
Το είχε πει κι αυτό ο Τσαρούχης • σε καιρούς μάλιστα που πολλοί αεροκοπανούσαν περί την «πάλη των τάξεων»: • «Οι μέτριοι είναι η ισχυρότερη κοινωνική τάξη στην Ελλάδα· • ένα αδίστακτο κρεβάτι του Προκρούστη».
Κρεβάτι που η Πρωτηφορά Αριστερά το ’κανε ντιβανάκι. • Να χωράει μόνο ακόμα πιο χαμηλούς.