Κρίσιμη συνάντηση για τα μεγάλα έργα

Κρίσιμη συνάντηση για τα μεγάλα έργα

1' 48" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το θεσμικό πλαίσιο που επιτρέπει την παροχή υψηλών εκπτώσεων που δίνουν οι τεχνικές εταιρείες και τις παρεμβάσεις που δρομολογούνται στην εξέλιξη των συγχρηματοδοτούμενων έργων, συζήτησαν χθες ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης και η επίτροπος Περιφερειακής Πολιτικής της Ε.Ε. Κορίνα Κρέτσου, η οποία επισκέπτεται την Ελλάδα.

Στα συγχρηματοδοτούμενα έργα περιλαμβάνονται το μετρό της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης και οι οδικοί άξονες, το βόρειο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Ε65, η παράκαμψη της Χαλκίδας και το Πάτρα-Πύργος. Για το βόρειο τμήμα του Ε65 κατατίθεται τις επόμενες μέρες στην Κομισιόν φάκελος μεγάλου έργου.

Μεταξύ των ζητημάτων που συζητήθηκαν ήταν τα έργα και οι διαγωνισμοί που είναι ήδη σε εξέλιξη, εκείνα που μένει να ολοκληρωθούν αλλά και τα έργα που πρέπει να προωθηθούν προκειμένου να ξεκινήσει η χρηματοδότησή τους.

Εθνικό Σχέδιο Μεταφορών

Ταυτόχρονα, ο κ. Σπίρτζης παρέδωσε στην κ. Κρέτσου την πρώτη φάση του Εθνικού Σχεδίου Μεταφορών, το οποίο θα έχει ολοκληρωθεί εντός του Μαρτίου. Το Σχέδιο προβλέπει δύο μεγάλους σταθμούς, ο πρώτος το 2027 και ο δεύτερος το 2037, μέσω των οποίων θα μπορεί να γίνει η παρακολούθηση των έργων και η σύνδεση όσων απαιτούνται για τα έργα συνδυασμένων μεταφορών. Στόχος είναι να εξεταστεί το Σχέδιο σε σχέση με τα επιμέρους μικρότερα έργα ώστε να είναι σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς της Ε.Ε. Ετσι θα καταστεί σαφές και ξεκάθαρο ποια έργα θα ξεκινήσουν από το 2021 καθώς και ποια θα χρηματοδοτηθούν από τη νέα προγραμματική περίοδο.

Ενα ιδιαίτερα σημαντικό ζήτημα που έθεσε ο ίδιος ο υπουργός Υποδομών αφορά σε θεσμικά ζητήματα μεταξύ των οποίων το πρόβλημα της παροχής μεγάλων εκπτώσεων από εταιρείες κατά τη διάρκεια διαγωνιστικών διαδικασιών. Ο κ. Σπίρτζης σημείωσε ότι αναμένεται η έκδοση εγκυκλίου, η οποία δεν θα επιτρέπει την παροχή υπερβολικά υψηλών εκπτώσεων. Οι αναθέτουσες αρχές δεν θα δεσμεύονται από την εγκύκλιο, ωστόσο θα είναι στη διακριτική τους ευχέρεια η ένταξή της στα τεύχη δημοπράτησης των διαγωνισμών.

Την ίδια στιγμή, προγραμματίζεται η επιτάχυνση των διαδικασιών των διαγωνισμών μέσω των πρόδρομων εργασιών, οι οποίες θα πρέπει να είναι ολοκληρωμένες πριν από την έναρξη των έργων. Στην παρούσα φάση αναζητείται τρόπος ώστε να εντάσσεται στη χρηματοδότηση και το πρόδρομο κομμάτι του συνολικού έργου. Στην πλειονότητα των περιπτώσεων τα πρόδρομα έργα απαιτούν περίπου το 10% της συνολικής χρηματοδότησης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή