ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Chrysler Crossfire: Το αντίδοτο του ΤΤ

Μπορούν οι Αμερικανοί πράγματι να κατασκευάσουν ένα αυτοκίνητο εμφανίσιμο και με προσωπικότητα, ώστε να παρασύρει το αγοραστικό κοινό μακριά από τους τετρακίνητους Γερμανούς ανταγωνιστές; Ο σχεδιασμός τού Crossfire, είναι περισσότερο άγριος οπτικά από αυτόν του Αουντι ΤΤ. Το καπό που σκεπάζει τη μηχανή είναι ιδιαίτερα μακρύ και η καμπίνα των επιβατών μοιάζει να είναι τοποθετημένη πάνω από τους πίσω τροχούς και μάλιστα πιο αρμονικά ταιριασμένη απ’ ό,τι σε μια BMW Μ κουπέ. Αλλά ενώ τα γερμανικά μοντέλα χαρακτηρίζονται από καμπύλες γραμμές, στο Crossfire, αντίθετα κυριαρχούν οι κοφτές γωνίες, περιλαμβανομένης και μιας ραχοκοκκαλιάς που διατρέχει το αμάξωμα κατά τον διαμήκη άξονα. Το παρμπρίζ, χωρίζεται σε δύο κομμάτια μέσω μιας κολόνας στο κέντρο του, κάτι που παραπέμπει σε αυτοκίνητα αγώνων. Η πίσω ηλεκτρικά κινούμενη αεροτομή, ανασηκώνεται, αυξάνοντας έτσι την ευστάθεια, ταυτόχρονα όμως δυσκολεύει ακόμα περισσότερο την ορατότητα του οδηγού προς τα πίσω, η οποία έτσι κι αλλιώς είναι περιορισμένη, αφού το πίσω παρμπρίζ, δεν είναι παρά ένα μικροσκοπικό παράθυρο. Τον επιθετικό χαρακτήρα τονίζουν ακόμα οι ευμεγέθεις αεραγωγοί που βρίσκονται στον χώρο ανάμεσα στην πόρτα και τους εμπρός τροχούς, οι οποίοι διαθέτουν εξωπραγματικές διαστάσεις. Οι εμπρόσθιοι τροχοί των 19 ιντσών είναι αρκετά μεγάλοι, αλλά οι πίσω ξεπερνούν κάθε όριο. Μόνο σε φορτηγά μπορεί να συναντήσει κανείς τροχούς 21 ιντσών και προφίλ πέλματος R35! Ωστόσο, το μοντέλο παραγωγής θα εφοδιάζεται με πιο «παραδοσιακές» διαστάσεις ελαστικών, που θα εξασφαλίζουν και πιο άνετη κίνηση στο αυτοκίνητο.

Στο εσωτερικό, την παράσταση κλέβει ο πίνακας οργάνων που «στεγάζεται» κάτω από μια αψίδα, μπροστά από τον οδηγό. Ομορφος και αναλυτικός περιλαμβάνει μερικές έξυπνες και ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες. Για παράδειγμα, η κλίμακα του οργάνου μέτρησης της πίεσης του υπερσυμπιεστή (τούρμπο), ξεκινά από το μηδέν, περνά από την ένδειξη Half, όταν η πίεση φθάσει στο μέσον και καταλήγει στην ένδειξη «έκρηξη»! Δεν είναι όμως το μοναδικό στοιχείο που εκπλήσσει. Στο ταμπλό μπροστά από τον συνοδηγό υπάρχει μια οθόνη κομπιούτερ και το Κέντρο Πληροφοριών (Data Acquisition Centre). Αυτός ο προηγμένης τεχνολογίας υπολογιστής μπορεί να συνδεθεί με άλλον φορητό τύπου Palm-top ή και να στείλει Ε-mail.

Ισχυρός κινητήρας

Το Crossfire θα χρησιμοποιεί έναν υπερτροφοδοτούμενο, V6, κινητήρα 2,7 λίτρων, που αποδίδει 275 ίππους και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων. Η τελική ταχύτητα υπολογίζεται στα 145 μίλια (232 χλμ./ώρα) ενώ μόλις 5,8 δεύτερα είναι αρκετά για να φθάσει το αυτοκίνητο τα 100χλμ./ώρα από θέση στάσης. Αυτό όμως που δεν μπορούν να μεταφέρουν τα νούμερα είναι ο ήχος του κινητήρα. Βάζεις μπροστά και το έδαφος δονείται. Ενα μικρό πάτημα στο πεντάλ του γκαζιού και το «θηρίο» βρυχάται. Το Chrysler Crossfire αναμένεται να μπει στην παραγωγή το 2003 και η τιμή του υπολογίζεται γύρω στις 28.000 λίρες Αγγλίας.

Το μέγεθός του δεν αφήνει αμφιβολίες για την ευρυχωρία και την παρεχόμενη άνεση. Το μόνο πρόβλημα είναι ότι τα κεφάλια των πίσω επιβατών με ύψος άνω του μέσου όρου θα βρεθούν αρκετά κοντά στην οροφή. Ο χώρος αποσκευών με 350 έως 410 λίτρα (με ή χωρίς κάλυμμα, αντίστοιχα) είναι εξίσου ευρύχωρος, με ψηλό όμως κατώφλι φόρτωσης, ενώ υπάρχουν όλες οι «ευκολίες» όπως σημεία πρόσδεσης αντικειμένων, μία θήκη για μικροαντικείμενα και παροχή ρεύματος 12V.