Ποια σχολεία κινδυνεύουν από τα Ρίχτερ

Ποια σχολεία κινδυνεύουν από τα Ρίχτερ

2' 9" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ. Απαντήσεις στο πώς πρέπει να ενεργεί ο κρατικός μηχανισμός για την αντιμετώπιση των συνεπειών στις σχολικές εγκαταστάσεις από φυσικές καταστροφές (σεισμούς, πλημμύρες, ανεμοστρόβιλους, τσουνάμι κ.ά.) αλλά και τα προληπτικά μέτρα, που πρέπει να λαμβάνονται επιχειρεί να δώσει διεθνές συνέδριο, που πραγματοποιείται από χθες στη Θεσσαλονίκη.

Επιστήμονες από την Αυστραλία, τη Γαλλία, την Αυστρία, τη Μεγάλη Βρετανία, την Τουρκία, την Ολλανδία κι άλλες χώρες καταθέτουν τις εμπειρίες τους για τις σύγχρονες μεθόδους αποτίμησης των ζημιών με τη χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών, για προληπτικά μέτρα και μεθοδολογίες έτσι ώστε να υπάρξουν βήματα προόδου.

Το συνέδριο συνδιοργανώνουν ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) και ο Οργανισμός Σχολικών Κτιρίων (ΟΣΚ) και όπως τονίζουν οι διοργανωτές τα πορίσματα αφού κωδικοποιηθούν από τους υπεύθυνους του ΟΟΣΑ θα αποτελέσουν πλαίσιο κανόνων και οδηγιών προς τα κράτη-μέλη για τη χάραξη των πολιτικών και την υιοθέτηση μέτρων πρόληψης και αποκατάστασης των συνεπειών, που προκύπτουν έπειτα από φυσικές καταστροφές στις εκπαιδευτικές υποδομές.

Ενα από τα πορίσματα του συνεδρίου, που αναμένεται να ληφθούν υπόψη στο γενικό αυτό πλαίσιο είναι σύμφωνα με το διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΚ κ. Μ. Μπαλτά, ο επιτυχημένος τρόπος με τον οποίο ο Οργανισμός χειρίστηκε το θέμα της αποκατάστασης των συνεπειών στα σχολικά κτίρια της Αττικής μετά το σεισμό των 5,9 Ρίχτερ το Σεπτέμβριο του 1999.

Ο Οργανισμός εφάρμοσε ένα επιχειρησιακό πρόγραμμα, που διήρκησε 400 ημέρες, κόστισε 42 δισεκατομμύρια δραχμές κι αφορούσε σε 2.465 αυτοψίες, επισκευή 377 κτιρίων από τον ΟΣΚ, 123 από τους ΟΤΑ με την βοήθειά του, επίταξη 22 οικοπέδων, τοποθέτηση 530 αιθουσών διδασκαλίας βαριάς ή ελαφράς προκατασκευής κι ανέγερση 25 νέων σχολικών μονάδων.

Οπως διαπιστώθηκε, στην Αττική το επιμελώς μελετημένο και κατασκευασμένο σχολικό κτίριο με πιστή τήρηση του Αντισεισμικού κανονισμού έχει αποτέλεσμα τη θετική και με χωρίς σημαντικές βλάβες ανταπόκρισή του στο σεισμό. Τα σχολικά κτίρια, που υπέστησαν βλάβες γενικού χαρακτήρα στον φέροντα οργανισμό είναι περιορισμένα και κατά πλειονότητα είναι άνω των 25 ετών. Ο καθηγητής του Πολυτεχνείου Θεσσαλονίκης κ. Γ. Πενέλης ασχολήθηκε πρόσφατα με τη δομική αποκατάσταση των εκπαιδευτικών κτιρίων στην Ελλάδα εξετάζοντας παλιότερα και νεότερα σχολικά κτίσματα στην Κοζάνη (σεισμοί του 1995) καθώς και κτίρια όπως το παλιό κτίριο του Πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης και η Εθνική Βιβλιοθήκη.

«Το κτίριο, που στεγάζει την Εθνική Βιβλιοθήκη χρησιμοποιείται καθημερινά από εκατοντάδες πολιτών, οι οποίοι μετά τον πρόσφατο σεισμό κινδυνεύουν πολύ, σύμφωνα με τα συμπεράσματα της παθολογίας», σημειώνει στην εργασία του ο κ. Πενέλης. Οπως τόνισε στην «K» ο κ. Πενέλης όσο πιο πρόσφατα κατασκευασμένο είναι το σχολικό κτίριο τόσο πιο καλά ανταποκρίνεται σ’ ένα σεισμό. Στη χώρα μας υπάρχει όμως μεγάλος αριθμός παλιών σχολικών κτιρίων (κυρίως στην περιφέρεια) και σ’ αυτά πρέπει να δοθεί η προσοχή.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή