Οι πεζοί, που δεν έχουν πάντα δίκιο

Οι πεζοί, που δεν έχουν πάντα δίκιο

1' 43" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Η ανοχή, που δείχνουν οι άνδρες της Τροχαίας στους πεζούς, οι οποίοι παραβιάζουν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας είναι κακή. Θα είχαμε πολύ λιγότερες παρασύρσεις πεζών, εάν εφαρμοζόταν ο νόμος και επιβάλλονταν οι καθορισμένες κυρώσεις». Ο υποδιευθυντής της Τροχαίας Αττικής κ. Παναγιώτης Γώγουλος είναι κατηγορηματικός όσον αφορά το γεγονός ότι πολλές φορές και ο πεζός έχει ευθύνη σε ένα ατύχημα. Οταν ακούμε για τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, οι περισσότεροι από εμάς αυτομάτως σκεπτόμαστε ένα σύνολο κανόνων, που αφορούν τους οδηγούς πάσης φύσεως τροχοφόρων. Κι όμως, ο ΚΟΚ περιέχει ένα ολόκληρο κεφάλαιο με διατάξεις, που αφορούν τις υποχρεώσεις των πεζών και τον τρόπο, με τον οποίο θα πρέπει να κινούνται στους δρόμους ώστε να μην θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή τους αλλά, ενδεχομένως και τη ζωή άλλων.

Το πόσο σημαντικό είναι αυτό το κεφάλαιο αλλά και τη σημασία που έχει να εφαρμόζονται τα όσα ορίζονται σε αυτό, γίνονται εμφανή με μια ματιά στα στατιστικά στοιχεία της Τροχαίας, Σύμφωνα με αυτά, στο διάστημα Ιανουάριος-Ιούλιος του 2001, το 9,19% των ατυχημάτων οφείλονται σε λάθη των πεζών. Σε απόλυτους αριθμούς, από τα 6.517 ατυχήματα, που συνέβησαν στην Αττική σε αυτό το χρονικό διάστημα, τα 599 είχαν αιτία παράβαση του ΚΟΚ από πεζούς. Από αυτά, τα 172, δηλαδή το 28,7% συνέβησαν διότι οι πεζοί δεν διέσχισαν το δρόμο από διάβαση αλλά από κάποιο τυχαίο σημείο. Είναι και η πιο συνηθισμένη παράβαση και αρκετά συνηθισμένη εικόνα στους δρόμους. Συχνά οι πεζοί κρίνουν άσκοπο να περπατήσουν μερικές δεκάδες μέτρα μέχρι την πλησιέστερη διάβαση και προτιμούν, με μεγάλο ρίσκο είναι αλήθεια, να διασχίσουν το δρόμο στο σημείο που θα βρεθούν. Το ίδιο ισχύει ακόμη και με τις υπόγειες διαβάσεις δρόμων ταχείας κυκλοφορίας.

Οι υπόλοιπες αιτίες ατυχημάτων, που αναφέρονται σε πεζούς, είναι ανυπακοή σε σήμα τροχονόμου ή σε σηματοδότη, βάδισμα στο οδόστρωμα και όχι στο πεζοδρόμιο, απότομη και απερίσκεπτη διάσχιση οδού. Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τον ΚΟΚ, οι παραβάτες πεζοί τιμωρούνται με πρόστιμο 10.000 δρχ. Ωστόσο, η σχετική διάταξη έχει μείνει στα χαρτιά, καθώς πολύ σπάνια τροχονόμος βγάζει το μπλοκάκι για να κόψει κλήση σε πεζό. Συνήθως αρκούνται σε προφορική παρατήρηση.

«Λύση Μπίστη»

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή