Νέο σύστημα επιλογής εκπαιδευτικών

Νέο σύστημα επιλογής εκπαιδευτικών

2' 21" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ενα νέο σύστημα επιλογής των εκπαιδευτικών που θα στελεχώσουν τις διοικητικές θέσεις προετοιμάζει η καινούργια ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Θα είναι το έκτο στη σειρά σύστημα από το 2006 έως σήμερα. Την ίδια στιγμή, 2.500 αναπληρωτές δεν αποδέχθηκαν την πρόσληψή τους σε σχολείο, και σε αυτό τον λόγο αποδίδει η αρμόδια υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη τις έως τώρα ελλείψεις στα σχολεία.

Ειδικότερα, η κ. Ζαχαράκη, μιλώντας σε μέλη του κυβερνώντος κόμματος σε εκδήλωση της  ΝΟΔΕ Φθιώτιδας, ανέφερε ότι περί τα τέλη Ιανουαρίου θα κατατεθεί νομοσχέδιο που θα ορίζει νέο σύστημα επιλογής στελεχών εκπαίδευσης. Πρόκειται για το σύστημα με το οποίο θα καλυφθούν οι περίπου 20.000 θέσεις διοικήσεως στην εκπαίδευση, δηλαδή από τη διεύθυνση των σχολείων έως τις επιτελικές διοικητικές θέσεις ανά Περιφέρεια.

Το νέο σύστημα θα είναι το έκτο στη σειρά που θεσμοθετείται από το 2006. Ουσιαστικά, μέσω των συνεχών αλλαγών υποδεικνύεται η απουσία συναίνεσης των κομμάτων στον τρόπο επιλογής των στελεχών, και ευλόγως, υπολανθάνει μία προσπάθεια ποδηγέτησης της διαδικασίας. Χαρακτηριστικά, όπως δήλωσε μιλώντας στην «Κ» ο πρώην περιφερειακός διευθυντής Αττικής κ. Ιωάννης Κουμέντος, το κρίσιμο στοιχείο κάθε συστήματος είναι σε ποιο κριτήριο θα δίνεται βάρος: στην επιστημονική και παιδαγωγική συγκρότηση του υποψηφίου (δηλαδή, στα πιστοποιημένα πτυχία), στην προϋπηρεσία του ή στη συνέντευξη ενώπιον επιτροπής. Ανάλογα με το ανώτατο όριο μορίων που μπορεί κάθε υποψήφιος να συγκεντρώσει σε κάθε κριτήριο, διακρίνεται και ποιοι υποψήφιοι μπορεί να ευνοηθούν (π.χ. οι νεότεροι συνήθως έχουν περισσότερα πτυχία και οι παλαιότεροι μεγαλύτερη προϋπηρεσία). Μάλιστα, η ηγεσία του υπουργείου το 2015 (Α. Μπαλτάς και Τ. Κουράκης) εισήγαγε και την ψηφοφορία των υφιστάμενων (π.χ. των δασκάλων για τη θέση διευθυντών σχολείων), αλλά αυτό ακυρώθηκε στο ΣτΕ.

Στο ίδιο νομοσχέδιο, σύμφωνα με την κ. Ζαχαράκη, θα υπάρχει πρόβλεψη για την επιμόρφωση και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. «Δεν μιλάμε για τιμωρητική αξιολόγηση, αλλά για αποτύπωση και εντοπισμό των αναγκών που έπειτα από 10 και 20 χρόνια στην τάξη έχουν προκύψει».

Η κ. Ζαχαράκη είπε επίσης ότι η «προηγούμενη κυβέρνηση και ο τέως υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου φρόντισαν να εκτοξευθούν φέτος οι ανάγκες στα σχολεία. Ο κ. Γαβρόγλου έκοψε τη διπλή μοριοδότηση έτσι ώστε να έχουμε αυτή τη στιγμή πάνω από 2.500 εκπαιδευτικούς που παραιτήθηκαν ή δεν παρουσιάστηκαν ποτέ για να αναλάβουν υπηρεσία».

Να σημειωθεί ότι η διπλή μοριοδότηση της υπηρεσίας σε απομακρυσμένες περιοχές ήταν ένα κίνητρο για τους εκπαιδευτικούς να αποδεχθούν τη θέση αναπληρωτή, βελτιώνοντας έτσι τη θέση τους στους πίνακες για διορισμό σε θέση μονίμων.

Επίσης, η κ. Ζαχαράκη πρόσθεσε ότι «υπήρχαν 4.500 καταγεγραμμένα κενά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, και μόνο 1.700 πιστώσεις. Αυτή τη στιγμή έχουν πάει πάνω από 37.000 αναπληρωτές στα σχολεία. Η μέριμνά μας είναι σε δύο μέτωπα: πρώτα να δούμε ακριβώς τις ανάγκες και να πιέσουμε και τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και Περιφερειακές Διευθύνσεις να μετρούν σωστά τα κενά, να χρησιμοποιούν σωστά το myschool και συγχρόνως να δούμε ποιες είναι οι ανάγκες για τα επόμενα χρόνια».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή