ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Μισό τρισ. μοιράστηκαν το 2000 από διαφήμιση τα κανάλια

Στη χώρα μας λειτουργούν σήμερα 9 ιδιωτικοί τηλεοπτικοί σταθμοί πανελλήνιας εμβέλειας, ενώ υπερβαίνουν τους 100 οι περιφερειακής ή τοπικής εμβέλειας τηλεοπτικοί σταθμοί, που στο σύνολό τους δεν επηρεάζουν την κατανομή της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης λόγω χαμηλών ποσοστών τηλεθέασης. H τηλεθέαση είναι συγκεντρωμένη σε 6 ιδιωτικούς σταθμούς (Mega Channel, Antenna TV, Star, Alpha, Alter και Tempo) και δύο κρατικούς σταθμούς (ET-1 και NET), οι οποίοι κατέχουν αθροιστικά μερίδιο τηλεθέασης σχεδόν 85%.

Ειδικότερα, αξίζει να αναφέρουμε ότι το 2000 -σύμφωνα με τα στοιχεία από τη Media Services- το μερίδιο της διαφημιστικής δαπάνης που απορρόφησαν τα τηλεοπτικά κανάλια, ήταν τα εξής: Mega 69,4 δισ. δραχμές έναντι 65,5 δισ. δραχμών την προηγούμενη οικονομική χρήση, σημειώνοντας μερίδιο αγοράς 30,9%, ο Antenna TV απορρόφησε διαφήμιση της τάξης των 61,4 δισ. δραχμών έναντι 60,7 δισ. δραχμών την προηγούμενη οικονομική χρήση με μερίδιο 27,3%, το τηλεοπτικό κανάλι Star είχε απορροφήσει πέρυσι 44,7 δισ. δραχμές από 37,8 δισ. δραχμές το 1999 και μερίδιο 19,9%.

Μερίδια

Ακόμη η εταιρεία Alpha πέτυχε, το 2000, μερίδιο στη διαφημιστική δαπάνη σε ποσοστό 15,4%, απορροφώντας διαφημιστικά κονδύλια ύψους 34,5 δισ. δραχμών από 31,1 δισ. δραχμές την προηγούμενη οικονομική χρήση, ενώ οι δύο κρατικοί σταθμοί ET-1 και NET είχαν μερίδιο στη διαφημιστική αγορά το 2000 σε ποσοστό 4,7%, απορροφώντας κεφάλαια 10,6 δισ. δραχμών έναντι 7,4 δισ. δραχμών το οικονομικό έτος 1999.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Media Services, η συνολική διαφημιστική δαπάνη στο χώρο της τηλεόρασης την τελευταία πενταετία έχει ως εξής: το 1996 δαπανήθηκαν 282,1 δισ. δραχμές, το 1997 το ποσό ανήλθε στα 328,9 δισ. δραχμές, το 1998 στο ύψος των 371,9 δισ. δραχμών, το 1999 στα 446,5 δισ. δραχμών, ενώ το 2000 η διαφημιστική δαπάνη ξεπέρασε το μισό τρισεκατομμύριο δραχμές και διαμορφώθηκε στα 512 δισ. δραχμές, σημειώνοντας αύξηση 14,7% σε σύγκριση με την προηγούμενη οικονομική χρήση.

Στο Χρηματιστήριο

Οι μετοχές των δύο καναλιών Mega Channel (Τηλέτυπος) και Alter είναι εισηγμένες στο ελληνικό Χρηματιστήριο, ενώ οι μετοχές του Antenna TV έχουν εισαχθεί στο Χρηματιστήριο του Nasdaq στη Νέα Υόρκη. Παράλληλα, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η εταιρεία Alpha έχει ήδη καταθέσει ενημερωτικό δελτίο στη διοίκηση του Χρηματιστηρίου για την εισαγωγή των μετοχών της στην Κύρια Αγορά.

Η Τηλέτυπος (Mega Channel) αποτελεί την εταιρεία-leader του κλάδου, παρουσιάζοντας τα μεγαλύτερα αποτελέσματα για το 2000, καθώς ο κύκλος εργασιών ανήλθε στα 39,9 δισ. δραχμές από 35,2 δισ. δραχμές το 1999, ενώ τα καθαρά προ φόρων κέρδη της εταιρείας διαμορφώθηκαν στο ύψος των 3,23 δισ. δραχμών έναντι 4,011 δισ. δραχμών την προηγούμενη οικονομική χρήση.