Κρίσιμα ερωτήματα για το χάος στο «Ελ. Βενιζέλος»

Κρίσιμα ερωτήματα για το χάος στο «Ελ. Βενιζέλος»

2' 16" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την ίδια στιγμή που ο υπουργός Μεταφορών κ. Χρίστος Βερελής ζητούσε τη διενέργεια έρευνας με στόχο «να αναζητηθούν τα αίτια και θα αποδοθούν ευθύνες» χωρίς να… περιορίζει τον κύκλο των υπευθύνων, ο γενικός διευθυντής του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών κ. Ματίας Μίτσελριχ αποποιήθηκε πλήρως των όποιων ευθυνών, «δείχνοντας» ως αποκλειστικούς υπεύθυνους για το χάος του αεροδρομίου τις αεροπορικές εταιρείες και τους φορείς επίγειας εξυπηρέτησης. Βέβαια, μπορεί το πρωτοφανές κύμα κακοκαιρίας να δίνει ένα ισχυρό άλλοθι, δεν αρκεί, όμως, για να καλύψει τις τεράστιες ανεπάρκειες του (υπερσύγχρονου) αεροδρομίου και την έλλειψη συντονισμού των ιθυνόντων.

Ειδικότερα, ως κύριο πρόβλημα ο κ. Μίτσερλιχ χαρακτήρισε την πολύπλοκη διαδικασία αποπαγοποίησης των αεροσκαφών, υπογραμμίζοντας ότι τόσο ο εξοπλισμός και το απαιτούμενο υλικό όσο και το προσωπικό αποτελούν αποκλειστική ευθύνη και συμβατική υποχρέωση των αεροπορικών εταιρειών και των εταιρειών handling. Ταυτόχρονα, εμφανίστηκε ικανοποιημένος από το γεγονός ότι το κέντρο του αεροδρομίου δέχθηκε περισσότερα από 10.000 τηλεφωνήματα μέσα σε 24 ώρες, εκ των οποίων, όπως δήλωσε, απαντήθηκαν οι 7.000 κλήσεις.

Και, όμως, τα ερωτήματα για την κατάσταση στο νέο αεροδρόμιο παραμένουν. Ειδικότερα:

Β Από την πλευρά της διεύθυνσης του Διεθνούς Αερολιμένα επιχειρήθηκε το αεροδρόμιο να μείνει σε επιχειρησιακή λειτουργία, προφανώς μόνο και μόνο για λόγους εντυπώσεων. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα με πληροφορίες της «K», η κατάσταση του διαδρόμου χαρακτηριζόταν οριακώς μέτρια. Το Σάββατο η δυνατότητα προσαπογειώσεων μετρήθηκε στους 30-31 βαθμούς (στην κλίμακα του 100), δηλαδή λίγο πάνω από το τελευταίο και χειρότερο επίπεδο (έως τους 29 βαθμούς κρίνεται ως «φτωχή»). Την Κυριακή ο ίδιος δείκτης έπεσε στους 20 βαθμούς, δηλαδή ουσιαστικά το αεροδρόμιο έκλεισε. Και, όμως, ταυτόχρονα, μετεδίδετο ότι το αεροδρόμιο ήταν ανοιχτό.

Β Το πρόβλημα λόγω της χιονόπτωσης ήταν ιδιαίτερα οξύ. Είναι ενδεικτικό, σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή εξυπηρέτησης πελατών της O.A. κ. Αλέξανδρο Αραβανή, ότι τα αεροπλάνα έπρεπε να αναχωρήσουν αμέσως μετά την αποπαγοποίηση, αφού υπήρχε κίνδυνος άμεσα να ξαναπαγώσουν. Το χιόνι στα φτερά έφθανε τους έως και τους 30 πόντους και ο πάγος τους 20!

B Και, όμως, δεν υπήρχε ο απαραίτητος αριθμός αποπαγοποιητικών μηχανημάτων. Οπως ανέφερε στην «K» ο πρόεδρος της Ενωσης Χειριστών Πολιτικής Αεροπορίας κ. Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, η Ολυμπιακή Αεροπορία διέθετε ένα μηχάνημα το οποίο εξυπηρέτησε όλες τις εταιρείες.

Β Στο έργο της αποπαγοποίησης του αεροδρομίου επιστρατεύτηκε, επίσης, ένα μηχάνημα του Γενικού Επιτελείου της Αεροπορίας, και ένα της εταιρείας handling Goldair.

B Το χάος μεταφέρθηκε και στα γκισέ της Ολυμπιακής Αεροπορίας, όπου ουδείς ενημέρωνε το κοινό για την ακύρωση των πτήσεων.

Β H πρωτοφανής κακοκαιρία ανέδειξε και τις «παράπλευρες» ελλείψεις του αεροδρομίου των Σπάτων. Ειδικότερα, αποδείχθηκε ότι το μοναδικό ξενοδοχείο της περιοχής δεν επαρκεί να καλύψει τις ανάγκες στέγασης των ταξιδιωτών σε έκτακτες περιστάσεις.

Β Επίσης, έγινε ορατή η απουσία «εναλλακτικού» αεροδρομίου για την Αττική, κάνοντας πολλούς να απορήσουν γιατί το αεροδρόμιο του Ελληνικού οδηγήθηκε σε πλήρη επιχειρησιακή αχρησία…

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT