ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Μπουλντόζες στο Ελληνικό – Φωτογραφίες από τις προκαταρκτικές αποψιλώσεις

mpoylntozes-sto-elliniko-amp-8211-fotografies-apo-tis-prokatarktikes-apopsiloseis-2385899

Σε εξέλιξη βρίσκονται οι προκαταρκτικές αποψιλώσεις στο πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού ώστε να προετοιμαστεί το εργοτάξιο για να αρχίσουν επίσημα και οι κατεδαφίσεις την Παρασκευή.

Η τελετή εγκαινίων για την εμβληματική επένδυση, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη έχει προγραμματιστεί για τις 8.30 το πρωί της Παρασκευής.

mpoylntozes-sto-elliniko-amp-8211-fotografies-apo-tis-prokatarktikes-apopsiloseis0

Η πρώτη φάση του έργου αφορά τον καθαρισμό του χώρου και τις κατεδαφίσεις και θα κρατήσει περίπου 3,5 χρόνια.

mpoylntozes-sto-elliniko-amp-8211-fotografies-apo-tis-prokatarktikes-apopsiloseis2

Σε αυτό το διάστημα, σύμφωνα με το «master plan», θα χτιστεί το καζίνο, τα δύο ξενοδοχεία και κάποιοι ουρανοξύστες με γραφεία.

Πρόκειται για πρόδρομες εργασίες του κυρίως έργου της ανάπτυξης, οι οποίες χρηματοδοτούνται από τη Lamda Development, την παραχωρησιούχο της έκτασης του Ελληνικού.

mpoylntozes-sto-elliniko-amp-8211-fotografies-apo-tis-prokatarktikes-apopsiloseis4

Η λύση αυτή υιοθετήθηκε προκειμένου να κερδηθεί χρόνος όσο εξελίσσεται η διαδικασία ανάθεσης άδειας λειτουργίας καζίνο. Η τελευταία καθυστέρησε εξαιτίας προσφυγών της Hard Rock International κατά της απόφασης της αρμόδιας Επιτροπής Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων (έπειτα από επίσης ομόφωνη εισήγηση της επιτροπής διενέργειας του διαγωνισμού) να την αποκλείσει εξαιτίας προβλημάτων με τον φάκελο της προσφοράς της και να προκρίνει την κοινοπραξία Mohegan/ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Οι προσφυγές αυτές δεν κατάφεραν να σταματήσουν τη διαδικασία που διενεργεί η Επιτροπή Παιγνίων, η οποία αξιολογεί στην παρούσα φάση την τεχνική προσφορά της Mohegan και πιθανολογείται πως εκτός απροόπτου έως τα τέλη του έτους θα έχει υπογραφεί και η σχετική σύμβαση για το καζίνο και θα έχει κυρωθεί και από τη Βουλή.

mpoylntozes-sto-elliniko-amp-8211-fotografies-apo-tis-prokatarktikes-apopsiloseis6

Οι κατεδαφίσεις αφορούν κτίρια και δομές που προσεγγίζουν τα 900 και δεν έχουν χαρακτηριστεί διατηρητέα από τη σύμβαση παραχώρησης και το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων. Αδεια κατεδαφίσεων και άλλων εκσκαπτικών έργων για τη διαμόρφωση του χώρου δόθηκε βάσει νομοθετικής ρύθμισης που ψηφίστηκε από τη Βουλή νωρίτερα φέτος, στη διαπιστωτική πράξη (προβλεπόμενη από το άρθρο 67 του νόμου 4663/2020) για την έναρξη των εργασιών κατεδάφισης κτιρίων που βρίσκονται εντός του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού – Αγίου Κοσμά, από το Αυτοτελές Γραφείο Ελληνικού της Γενικής Γραμματείας Φορολογικής Πολιτικής και Δημόσιας Περιουσίας.

mpoylntozes-sto-elliniko-amp-8211-fotografies-apo-tis-prokatarktikes-apopsiloseis8

Υπενθυμίζεται ότι την περασμένη εβδομάδα, ο διευθύνων σύμβουλος της Lamda Development, Οδυσσέας Αθανασίου, μιλώντας στην ετήσια γενική συνέλευση της εταιρείας, ανέφερε ότι οι πρόδρομες εργασίες με τις αποψιλώσεις στην έκταση του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού έχουν ξεκινήσει, προκειμένου να ακολουθήσουν οι κατεδαφίσεις.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της εταιρείας, Τάσος Γιαννίτσης δήλωσε ότι το έργο αστικής ανάπλασης στο Ελληνικό βρίσκεται πλέον στο σημείο εκκίνησης. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, το Ελληνικό έχει αρχίσει ήδη έστω και εάν τα πρώτα έργα δεν είναι «θορυβώδη», επισημαίνοντας επίσης ότι εδώ και αρκετούς μήνες έχουν ξεκινήσει οι μελέτες ώστε να ξεκινήσουν άμεσα τα έργα υποδομών.

mpoylntozes-sto-elliniko-amp-8211-fotografies-apo-tis-prokatarktikes-apopsiloseis10

Εξάλλου, ο κ. Αθανασίου προανήγγειλε την πρώτη συνεργασία με ξένο επενδυτικό όμιλο για την ανάπτυξη τμήματος στην έκταση του Ελληνικού.

«Διαπιστώνουμε πλέον μεγάλο ενδιαφέρον από ξένους επενδυτές για να συμμετάσχουν στο έργο. Στο πλαίσιο αυτό, εκτιμώ ότι μέχρι το τέλος του 2020 θα είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε την πρώτη τέτοια συνεργασία, καθώς όλο το προηγούμενο διάστημα φροντίσαμε να θέσουμε σε ισχύ και τη διαδικασία που θα ακολουθείται για την επιλογή των καταλληλότερων συνεργατών σε όλο το φάσμα της επένδυσης», ανέφερε.

Σημειωτέον ότι για τα πρώτα πέντε χρόνια της επένδυσης τα έργα υποδομής θα κοστίσουν 400 εκατ. ευρώ.