ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Αθήνα: Ανάπτυξη τοπικών αγορών του κέντρου

athina-anaptyxi-topikon-agoron-toy-kentroy-2389867

Τη δημιουργία συνεργατικών επιχειρηματικών σχημάτων (clusters) στην Αθήνα με στόχο την προώθηση της επιχειρηματικότητας και την ανάπτυξη του κέντρου της πόλης σε συνδυασμό με την ανάπλαση «Μεγάλος Περίπατος» προωθεί ο Δήμος Αθηναίων. «Δεν μιλάμε για ένα ακόμα έργο που θα κόψουμε την κορδέλα και θα το αφήσουμε στην τύχη του», τόνισε ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης μιλώντας χθες στους εκπροσώπους του εμπορικού και επιχειρηματικού κόσμου, με τους οποίους είχε συνάντηση στο πλαίσιο της διαβούλευσης για τις παρεμβάσεις που προωθούνται. «Δεν πρόκειται απλώς για μια ανάπλαση αλλά για ένα προϊόν που θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε» τόνισε ο δήμαρχος αναφερόμενος στον «Μεγάλο Περίπατο», συμπληρώνοντας: «Δεν θέλουμε ένα κέντρο “θεματικό πάρκο” και γι’ αυτό θα προωθήσουμε τις μεικτές χρήσεις». Σε αυτήν την κατεύθυνση ανέφερε, προβλέπονται ειδικές ρυθμίσεις για την ηλεκτροκίνηση στο κέντρο οι οποίες αναμένεται να ανακοινωθούν την επόμενη εβδομάδα.

Αύξηση της αξίας των επιχειρήσεων και των ακινήτων και προσέλκυση νέων επενδύσεων είναι μερικά από τα εκτιμώμενα οφέλη που αναμένεται να φέρουν οι παρεμβάσεις, σύμφωνα με τη μελέτη που παρουσίασε χθες ο Δήμος Αθηναίων.

Η ανάπτυξη επιχειρηματικών clusters με τη σύμπραξη επιχειρήσεων, οι οποίες θα πληρούν συγκεκριμένα και καθορισμένα κριτήρια δίνει τη δυνατότητα να λαμβάνονται αποφάσεις σε επίπεδο περιοχής με στόχο την ανάπτυξη αλλά και να πραγματοποιούνται στοχευμένες επενδύσεις από τις ίδιες τις επιχειρήσεις. Επισημαίνεται επίσης ότι τα clusters έχουν τη δυνατότητα χρηματοδότησης από ευρωπαϊκά προγράμματα. Από την πλευρά του ο Δήμος Αθηναίων θα λειτουργήσει ως ο Initiator του κάθε cluster και θα θέσει το γενικό πλαίσιο θεσμοθέτησης και λειτουργίας τους. 

Στη μελέτη αναφέρεται ότι έχουν εντοπιστεί έξι περιοχές-στόχοι για την ανάπτυξη συνεργατικών σχημάτων μεταξύ των επιχειρήσεων. Σε κάθε μία από αυτές «ανθούν» συγκεκριμένες επιχειρηματικές δραστηριότητες, αλλά γειτνιάζουν και με συγκεκριμένες περιοχές δημοσίου χώρου (πάρκα, πλατείες) και πολιτιστικές δράσεις (θέατρα, κινηματογράφοι, εκθεσιακοί χώροι). Οι περιοχές-στόχοι είναι το Κολωνάκι (καταστήματα ένδυσης-υπόδησης και πολλές επιχειρήσεις εστίασης), η Ομόνοια (εξειδικευμένα καταστήματα γαστρονομίας και τροφίμων), η Πλάκα και το Μοναστηράκι (είδη λαϊκής τέχνης, ταβέρνες και εστιατόρια), τα Εξάρχεια (μεγάλος αριθμός καταστημάτων εμπορίας βιβλίων και ειδών για φίλους της μουσικής και των τεχνών και επιχειρήσεις εστίασης), το εμπορικό τρίγωνο (δερμάτινα είδη και υπόδηση και πολλά μπαρ και εστιατόρια), και η οδός Πατησίων και η Κυψέλη (ένδυση – υπόδηση επιχειρήσεις εστίασης).

Οι εκπρόσωποι της αγοράς εμφανίστηκαν στο σύνολό τους θετικοί σε σχέση με την αστική ανάπλαση «Μεγάλος Περίπατος» που προωθείται στο κέντρο της πόλης. Τόνισαν επίσης ότι οι όποιες αντιδράσεις είναι αναμενόμενες όπως συμβαίνει σε κάθε αλλαγή. Ζήτησαν, ωστόσο, να εξασφαλιστεί η εύκολη πρόσβαση των πολιτών και τουριστών στο κέντρο της πόλης με τη δημιουργία πάρκινγκ για αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες αλλά και να ληφθεί ιδιαίτερη μέριμνα για την καθαριότητα και την ασφάλεια στο κέντρο της πόλης. Προτάθηκε επίσης να αξιοποιηθούν με τη συμβολή του δήμου άδεια κτίρια τα οποία υπάρχουν στην Αθήνα ώστε να δοθεί κίνητρο σε επιχειρήσεις να δραστηριοποιηθούν.