Mitsubishi Carisma 1.3: ζήτημα τιμής

1' 36" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

To να βλέπουμε μεγάλα οικογενειακά αυτοκίνητα να κινούνται με, αναλογικά, μικρού κυβισμού κινητήρες είναι ένα φαινόμενο που δεν συνηθίζεται πλέον στα σύγχρονα αυτοκινητιστικά δρώμενα. Να, όμως, που η Mitsubishi διεύρυνε τις εκδόσεις του Carisma με το γνωστό μηχανικό σύνολο των 1.300 κ.εκ. από τα Colt, Lancer και Spacestar. Οι 82 ίπποι με τα 12,2 χλγμ. μέγιστης ροπής επαρκούν για τους ρυθμούς μετακίνησης που αναζητάει ένας «ήρεμος» οικογενειάρχης. Βέβαια, τα πράγματα δυσκολεύουν για τον κινητήρα όταν το αυτοκίνητο μεταφέρει πέντε επιβάτες, σε συνδυασμό με τα 1.170 κιλά του αμαξώματος. Για την επιτάχυνση από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα το μικρό Carisma χρειάστηκε 14,9΄΄, ενώ για να καλύψει το πρώτο χιλιόμετρο πέρασαν 36,1΄΄, χρόνοι που θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν μέτριοι, αν και η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός είναι σαφώς καλύτερη. Αντίστοιχα, στις επιταχύνσεις εν κινήσει, η αραιή κλιμάκωση των σχέσεων του κιβωτίου ταχυτήτων δυσκόλεψε την «εργασία» του μικρού κινητήρα.

Ασφαλής συμπεριφορά

Να θυμίσουμε ότι το Carisma κατασκευάζεται στην Ολλανδία, στην ίδια βιομηχανική μονάδα με τα Volvo S40 και V40, με τα οποία μοιράζεται το ίδιο δάπεδο. Στο εσωτερικό, τα υλικά είναι καλής ποιότητας, αλλά η σχεδίαση δείχνει πλέον τα χρόνια της. Από πλευράς χώρων, το Carisma τα καταφέρνει αρκετά καλά, παρότι τα 2,55 μέτρα του μεταξονίου δεν προδιαγράφουν περίσσεια χώρου. Εργονομικές ατέλειες δεν υφίστανται και η θέση οδήγησης είναι καλή. H ανάρτηση του Carisma (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω) εξασφαλίζει ασφαλή οδική συμπεριφορά, όμως στον τομέα της άνεσης θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί σφιχτή.

Το ατού του Carisma 1,3 (το οποίο σημειωτέον διατίθεται μόνον με τετράθυρο αμάξωμα) είναι αναμφίβολα η χαμηλή τιμή του. Στα 12.476 ευρώ, ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει κλιματισμό, υδραυλικό τιμόνι, αερόσακο οδηγού, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρομαγνητικές κλειδαριές και ραδιοκασετόφωνο.

Το συνολικό αυτό πακέτο εξοπλισμού και χώρων είναι ιδιαίτερα δελεαστικό, συγκρινόμενο όχι μόνο με τα αυτοκίνητα της κλάσης του (σε σχέση με τα οποία όμως υστερεί στον τομέα των επιδόσεων) αλλά και με τα δεδομένα της μικρομεσαίας κατηγορίας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή