Εαρινά θαύματα στη Γενεύη

5' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αυτό που κάνει την έκθεση της Γενεύης να ξεχωρίζει είναι η παραδοσιακή… ελβετική ουδετερότητα, αφού η χώρα αυτή δεν διαθέτει μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες κι έτσι κανείς κατασκευαστής δεν έχει το πλεονέκτημα της έδρας. Το άλλο της πλεονέκτημα είναι ότι είναι η μόνη ευρωπαϊκή έκθεση που διοργανώνεται σε ετήσια βάση (οι εκθέσεις του Παρισιού και της Φρανκφούρτης γίνονται εναλλάξ κάθε δύο χρόνια) κι έτσι, μόνο σ’ αυτήν όλοι οι κατασκευαστές έχουν την ευκαιρία να δείξουν στο κοινό την… ανοιξιάτικη κολεξιόν τους. Σήμερα παρουσιάζουμε μερικές μόνον από τις, περίπου εκατό, νέες παρουσίες στον κόσμο του αυτοκινήτου, ο οποίος γίνεται κάθε χρόνο και πιο συναρπαστικός!

Αudi Α3

Οκτώ χρόνια επιτυχημένης πορείας στην αγορά χρειάστηκαν για την εκκόλαψη του αντικαταστάτη του πρώτου μικρομεσαίου Audi. Η αισθητική του νέου Α3 είναι συγκρατημένη και σχεδιαστικά αποτελεί συνέχεια του προηγούμενου μοντέλου. Με μόνη διαφορά πως το καινούργιο Α3 είναι λίγο μεγαλύτερο σχεδόν σε όλες του τις διαστάσεις. Εχει μεγαλύτερο μεταξόνιο και πλάτος, κάτι που τονίζει ακόμα περισσότερο τον σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου. H θέση οδήγησης βρίσκεται χαμηλότερα από το προηγούμενο μοντέλο, ενώ οι πίσω επιβάτες θα αισθανθούν πιο άνετα. Ο κατάλογος του εξοπλισμού αναμένεται να είναι ιδιαίτερα μακροσκελής με στάνταρ το ABS, το σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ESP) αλλά και τους μεγάλους τροχούς των 16 ή 17 ιντσών. Οι κινητήρες που θα χρησημοποιεί το νέο Α3 θα είναι κατά βάσιν οι ίδιοι με τους σημερινούς (δηλαδή, η γκάμα θα ξεκινά από τον γνωστό μας 1600άρη των 102 ίππων) με την προσθήκη στις κορυφαίες εκδόσεις και μιας με τον V6 των 3,2 λίτρων/241 ίππων που λανσαρίστηκε πέρυσι στο επετειακό VW Golf R32. Στις μεσαίες εκδόσεις του Α3, εκτός από τις διάφορες παραλλαγές του υπερτροφοδοτούμενου 1800άρη, θα περιλαμβάνεται κι ένα μοντέλο που θα φέρει ένα δίλιτρο κινητήρα άμεσου ψεκασμού ισχύος 150 ίππων. Το νέο Α3 αναμένεται να έρθει στη χώρα μας στο τέλος του τρέχοντος έτους.

Ρeugeot 307 CC

Αυτό που είχαμε δει σαν πρωτότυπο στην περυσινή έκθεση του Παρισιού απέκτησε την πραγματική μορφή παραγωγής του ανοιχτού 307, του δημοφιλούς μικρομεσαίου μοντέλου της Peugeot. Τα αρχικά CC σημαίνουν Coupe-Cabrio και ο διττός χαρακτήρας είναι το κύριο χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου αυτού, όπως και του μικρότερου, ομόσταυλου Peugeot 206 CC. Σχεδιαστικά δεν διαφέρει και πολύ από εκείνο το πρωτότυπο, πολλά από τα χαρακτηριστικά του οποίου πέρασαν και στο μοντέλο παραγωγής, όπως τα πίσω φώτα που, αντί για λαμπτήρες, διαθέτουν φωτοεκπέμπουσες διόδους (LED’s). Οι πωλήσεις του αυτοκινήτου θα αρχίσουν φέτος το καλοκαίρι και θα διατίθεται (αρχικά) με δύο κινητήρες, ένα 1,8 λίτρων/138 ίππων και ένα 2,0 λίτρων/180 ίππων. Στη χώρα μας αναμένεται στο τέλος του έτους. Στη Γενεύη η Peugeot παρουσίασε και το Ηοggar, του οποίου οι διαστάσεις και οι αισθητικές επιλογές παραπέμπουν σε buggy. Το διθέσιο αυτό όχημα σχεδιάστηκε σαν ένα όχημα ελεύθερου χρόνου, με πιο ενδιαφέροντα στοιχεία τις πόρτες, που ανοίγουν προς τα πάνω, καθώς και το κινητήριο σύνολο, που αποτελείται από δύο κινητήρες Hdi (έναν μπροστά και έναν πίσω) με συνολική απόδοση 360 ίππους και 81,5 χλγμ. ροπής.

Μazda MX Sportif

Το πρωτότυπο αυτό βρίσκεται πολύ κοντά στην παραγωγή και στην ουσία πρόκειται για το νέο μικρομεσαίο Mazda-3. Αυτό, άλλωστε, είναι φανερό από την εμφάνισή του. Η αισθητική του ΜΧ Sportif ακολουθεί τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Mazda που έχουμε δει ήδη στα Mazda 6, Mazda RX8 και στο άρτι αφιχθέν μικρό Mazda 2. Αν και οικογενειακό, το Mazda-3 έχει δυναμικό παρουσιαστικό που χαρακτηρίζεται από καθαρές μυώδεις γραμμές, ενώ ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί και στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς του, ώστε να είναι ευχάριστη και ενδιαφέρουσα στους απαιτητικούς οδηγούς.

Οpel Speedster Τurbo

Το υπερτροφοδοτούμενο Speedster είναι πλέον δίλιτρο και η ισχύς του έχει εκτοξευθεί στους 200 ίππους οι οποίοι, σε συνδυασμό με το μικρό του βάρος (μόλις 930 κιλά), του χαρίζουν πραγματικά εκρηκτικές επιδόσεις. Για τα 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται μόλις 4,9΄΄, ενώ η τελική του ταχύτητα ξεπερνά τα 240 χλμ./ώρα. H εταιρεία παρουσίασε και το νέο Vectra GTS Turbo, η ισχύς του οποίου εμφανίζεται ελαφρώς μειωμένη προς όφελος της χρηστικότητας και της ροπής, η οποία έχει τη μέγιστη τιμή της, των 27 χλγμ., σε ένα φάσμα από τις 2.500 σ.α.λ. έως τις 3.800 στροφές ανά λεπτό.

Subaru Β11S

Πρόκειται για ένα τετραθέσιο πρωτότυπο με μέγεθος ανάλογο του σημερινού Impreza, αλλά με σαφώς πιο ριζοσπαστικό σχεδιαστικό χαρακτήρα. Το πρωτότυπο αυτό δείχνει με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο το πόσο σοβαρά προσπαθεί η Subaru να ενδυναμώσει την εταιρική της ταυτότητα. Πάντως, το συγκεκριμένο πρωτότυπο δεν είναι έργο του Ελληνα σχεδιαστή Ανδρέα Ζαπατίνα, ο οποίος πρόσφατα ανέλαβε επικεφαλής του σχεδιαστικού τμήματος της ιαπωνικής εταιρείας. Το Β11S είχε δημιουργηθεί πριν από την έλευσή του, ωστόσο ο κ. Ζαπατίνας ενέκρινε την περαιτέρω εξέλιξη και την παρουσίασή του στην έκθεση.

Ford StreetΚa

Το StreetKa αποτελεί, ουσιαστικά, εξέλιξη του πρωτοτύπου της Ghia που είδαμε στο Σαλόνι του Τορίνο το 2000. Ο σχεδιασμός του αυτοκινήτου παραγωγής έγινε σε συνεργασία με τον οίκο Pininifarina, στις εγκαταστάσεις του οποίου και θα κατασκευάζεται. Το αυτοκίνητο θα κινείται από ένα 8βάλβιδο κινητήριο σύνολο 1,6 λίτρων με απόδοση 95 ίππων. Στη χώρα μας αναμένεται μέσα στους επόμενους μήνες.

Ενα αληθινό (αν και εξαιρετικά σπάνιο) αυτοκίνητο παραγωγής, το οποίο για πρώτη

Ρorsche Carrera GΤ

φορά στην ιστορία διαθέτει δομικά στοιχεία του αμαξώματός του (πλαίσιο και υποπλαίσιο) κατασκευασμένα από ανθρακονήματα. καταδεικνύοντας πόσο στενή συγγένεια έχει με τις καθαρόαιμες αγωνιστικές κατασκευές, αφού οι ομοιότητές του με αυτές δεν σταματούν στο πλάισιό του. Τα φρένα και ο συμπλέκτης του είναι κατασκευασμένα από κεραμικά υλικά, ενώ οι τροχοί του από κράμα μαγνησίου. Ο κινητήρας της Carrera GT προέρχεται και αυτός από τον στίβο των αγώνων αυτοκινήτου: είναι 10κύλινδρος σε διάταξη V, με κυβισμό 5,7 λίτρων και ισχύ 612 ίππων! Οι επιδόσεις ταιριάζουν περισσότερο σε… αεροπλάνο, αφού χρειάζεται μόλις 3,9΄΄ για τα 0-100 χλμ./ώρα, ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 330 χλμ./ώρα!

Lamborghini Gallardo

Η νέα Lamborghini είναι μόνον μικρή το δέμας, αφού αν και διαθέτει ένα αμάξωμα λίγο μικρότερο από τη μεγαλύτερη Murcielago, το μέγεθος του κινητήρα της δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητο, καθώς φτάνει τα 5,0 λίτρα με ισχύ 500(!) ίππων. Η παραγωγή του νέου κινητήρα έχει ήδη ξεκινήσει στο εργοστάσιο της εταιρείας στην Μπολόνια, ενώ η νέα «μικρή» Lamborghini αναμένεται να είναι αντάξια του ένδοξου ονόματός της σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις της. Αξίζει να σημειώσουμε πως οι δουλειές πάνε μάλλον καλά, αφού είναι η πρώτη φορά την τελευταία δεκαετία που η ιταλική φίρμα θα έχει στην γκάμα της δύο μοντέλα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή