Εκπτώσεις: μόνο διερεύνηση τιμών την πρώτη ημέρα

Εκπτώσεις: μόνο διερεύνηση τιμών την πρώτη ημέρα

3' 15" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ωρα 12 το μεσημέρι. Οδός Ερμού. Κοσμοσυρροή. Δρόμος και καταστήματα γεμάτα καταναλωτές, που εξόρμησαν για να… τιμήσουν την επίσημη πρεμιέρα των εκπτώσεων με σύμμαχο την άτακτη υποχώρηση του καύσωνα.

Ωστόσο, δεν φαίνεται να φύσηξε και τόσο αυτός ο ούριος άνεμος που περίμεναν οι επιχειρηματίες, καθώς η πρώτη ημέρα της «εκστρατείας» των καταναλωτών είχε μάλλον ανιχνευτικό χαρακτήρα. Ελάχιστοι ήταν εκείνοι που έβγαιναν από τα μαγαζιά με σακούλες ανά χείρας, καθώς, όπως ομολογούν εκείνοι που δεν ψώνισαν, η βόλτα στην αγορά έγινε περισσότερο για διερευνητικούς λόγους.

Στην τυπική ερώτηση «πώς σας φαίνονται οι τιμές;», η μεσόκοπη κυρία απαντά ότι «δεν σκοπεύει να αγοράσει προς το παρόν κάτι. Απλώς κοιτάζει μέχρι να αποκρυσταλλώσει άποψη και να αποφασίσει αν οι εκπτώσεις αξίζουν τον κόπο»…

Τις πρώτες διαφορές τις εντοπίζει κανείς χωρίς δυσκολία. Τα επώνυμα και επομένως ακριβά καταστήματα ρούχων και υποδημάτων δεν προσελκύουν ιδιαίτερα τους υποψήφιους αγοραστές και οι ιδιοκτήτες τους διαμαρτύρονται με το καθιερωμένο πλέον μότο «κάθε πέρυσι και καλύτερα». Αντιθέτως, εκείνα που καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς πωλούσαν τα είδη τους σε προσιτές τιμές διατήρησαν την πελατεία τους, με τις εκπτώσεις τους να κυμαίνονται από 10% – 40%. «H διάθεση του καταναλωτικού κοινού είναι καλή. Είμαι αρκετά ευχαριστημένη από την κίνηση της πρώτης ημέρας», αναφέρει στην «K» η υπεύθυνη καταστήματος κ. Καίτη Πέσσα.

Ως μάννα εξ ουρανού, για να αναπληρώσουν τα τεράστια κενά της προηγούμενης περιόδου έντονης εμπορικής ύφεσης περίμεναν τις θερινές εκπτώσεις οι περισσότεροι επιχειρηματίες, υποστηρίζει ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών κ. Νίκος Γιαννέτος. «Οι φετινές εκπτώσεις έρχονται για να καλύψουν την ανάγκη για τόνωση της αγοράς και ελπίζουμε θα επαληθευθεί αυτή η προσδοκία των εμπόρων. Οσον αφορά στα ποσοστά των εκπτώσεων, αυτά εφαρμόζονται συνήθως με δύο στρατηγικές: των εμπόρων που επενδύουν πολλά στην περίοδο των εκπτώσεων, οπότε ρίχνουν αρκετά τις υψηλές τιμές, και εκείνων που πωλούν τα προϊόντα σε ανταγωνιστικές τιμές όλο τον χρόνο, οπότε δεν έχουν τη δυνατότητα να κάνουν υψηλές εκπτώσεις. Σε κάθε περίπτωση, εκείνο που πρέπει να μετράει κανείς είναι η τελική τιμή».

Υπάρχει βέβαια και η περίπτωση των καταναλωτών – πελατών, που διατηρούν σταθερούς δεσμούς με ορισμένα καταστήματα, οπότε πραγματοποιούν τις αγορές τους με ασφάλεια και εμπιστοσύνη, έχοντας την εγγύηση ότι η νέα τιμή που προκύπτει μετά την έκπτωση είναι όντως καλή.

Από την αγορά δεν λείπουν τα φαινόμενα των πλασματικών εκπτώσεων, που κινούνται στο πλαίσιο της στρατηγικής των υπερβολικά υψηλών τιμών καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, οι οποίες ξεφουσκώνουν εντυπωσιακά, για να φθάσουν στα φυσιολογικά επίπεδα αυτή την εποχή. «Δυστυχώς, υπάρχει ένα τμήμα του εμπορικού κόσμου που ακολουθεί αυτήν την πρακτική του αθέμιτου ανταγωνισμού. Ως σύλλογος δεν μπορούμε να κάνουμε και πολλά για να την καταπολεμήσουμε, καθώς δεν έχουμε τη δυνατότητα ελέγχου και παρεμβάσεων. Μόνο με παραινέσεις και συστάσεις απευθυνόμαστε σ’ αυτούς τους επιχειρηματίες και επαφιέμεθα στην καλή τους πρόθεση», καταλήγει ο κ. Γιαννέτος.

Συμβουλές για καλύτερες αγορές

Για καλύτερες αγορές και για να μειώσετε τις πιθανότητες εξαπάτησης, το Κέντρο Προστασίας Καναταλωτών (ΚΕΠΚΑ) συμβουλεύει τα ακόλουθα:

– Μην παρασύρεστε από τις μεγάλες εκπτώσεις. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της σεζόν και σπανίως υπερβαίνουν το 10%. Για τις προσφορές, η έκπτωση μπορεί να φτάσει και το 60% αλλά αφορούν είδη παρωχημένης εποχής.

– Προσέξτε τυχόν αλλαγή της βιτρίνας. Πιθανότατα να έχουν τοποθετηθεί υποβαθμισμένα προϊόντα ή να έχουν αλλάξει οι θέσεις των εμπορευμάτων, ώστε να μην υπάρχουν σημεία αναφοράς.

– Κάθε είδος πρέπει να φέρει και τις δύο τιμές (πριν και μετά την έκπτωση) και το ποσοστό της έκπτωσης πρέπει να αναγράφεται στο καρτελάκι κάθε προϊόντος.

– Συγκρίνετε τις τιμές κάνοντας έρευνα αγοράς.

– Προσέξτε τις ενδείξεις ενιαίας έκπτωσης στις βιτρίνες, διότι συχνά χρησιμοποιούνται ως «κράχτες» και εντός του καταστήματος, ως διά μαγείας τα ποσοστά των εκπτώσεων μειώνονται.

– Αποφύγετε τον συνωστισμό και τις ώρες αιχμής. Ανάμεσα στον πολύ κόσμο υπάρχουν και ορισμένοι, που δεν προτίθενται να ξοδέψουν αλλά να… ελαφρύνουν το πορτοφόλι σας.

– Αν αγοράζετε με πιστωτική κάρτα ή με δόσεις, καλό είναι να προσέχετε κάθε λεπτομέρεια στους όρους, που διέπουν αυτήν τη συναλλαγή.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή