Daewoo Kalos: καλύτερες επιδόσεις

Daewoo Kalos: καλύτερες επιδόσεις

3' 30" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ευτυχώς, η συνεργασία της Daewoo με την GM δεν έμεινε στάσιμη και περιορισμένη μόνο στη… διαιώνιση της παραγωγής κάποιων παλιών μοντέλων της Opel. H δημιουργία σχεδιαστικής παράδοσης από το μηδέν δεν είναι εφικτή κι έτσι η ανάθεση του σχεδιασμού κάποιων μοντέλων σε αναγνωρισμένα γραφεία -όπως αυτό του Τζουτζάρο- ήταν η πλέον ενδεδειγμένη λύση. Ετσι, μετά το πετυχημένο παράδειγμα του Matiz, ήταν αναμενόμενη η ανάθεση της σχεδίασης και του Kalos σε αυτόν.

Χαριτωμένο

Η εμφάνιση του μικρού Daewoo θα μπορούσε να χαρακτηριστεί χαριτωμένη. Το αυτοκίνητο καταφέρνει να ξεχωρίζει κυρίως από το ρύγχος του αλλά αυτό γίνεται χωρίς αισθητικές υπερβολές. Το προφίλ του είναι αρκετά κομψό, αφού το ύψος του αμαξώματος δεν είναι μεγάλο, όπως συμβαίνει με ορισμένα αυτοκίνητα της κατηγορίας, που για να κερδίσουν εσωτερικό χώρο, είναι σχετικώς ψηλότερα θυμίζοντας μικρά πολυμορφικά. Οπως και να ‘ναι, πάντως, το Kalos είναι… όνομα και πράγμα σε σχέση με τους προκατόχους του, σε ό,τι αφορά τον αισθητικό τομέα!

Περνώντας στο σαλόνι του, παρατηρούμε πως ο διάκοσμος είναι ένα μείγμα σύγχρονης σχεδίασης με σκληρά στην αφή πλαστικά, που δείχνουν φτηνά. Το ανοιχτό γκρίζο χρώμα κυριαρχεί και η συναρμογή των εσωτερικών επενδύσεων είναι καλή. Το ταμπλό είναι καλοσχεδιασμένο με στρογγυλούς αεραγωγούς, ενώ ο πίνακας οργάνων έχει κι αυτός στρογγυλά όργανα με ένα μικρό «γείσο» στο πάνω μέρος τους. Το επίπεδο του εξοπλισμού είναι ικανοποιητικό στο Kalos 1.4, αλλά για το σαλόνι του μικρότερου Kalos 1.2 ο ορισμός… «σπαρτιάτικο» είναι ο πλέον κατάλληλος! Το μικρό Kalos, λοιπόν, δεν διέθετε παρά υδραυλικό τιμόνι και αερόσακο οδηγού μαζί με αιρ κοντίσιον. Παρά το ότι διαθέτει αρκετά μεγάλο (για την κατηγορία) μεταξόνιο, το Kalos δεν διακρίνεται για το ευρύχωρο σαλόνι του, αφού οι πίσω επιβάτες θα βρουν απλώς επαρκή το χώρο για τα γόνατά τους. O χώρος αποσκευών, πάντως, έχει ικανοποιητικό όγκο, αλλά το σχετικά ψηλό κατώφλι του δυσκολεύει τη φόρτωση.

Καλές επιδόσεις

Μέχρι τώρα το Kalos διετίθετο μόνο με έναν 1400άρη κινητήρα 83 ίππων. Στην γκάμα των κινητήρων που χρησιμοποιεί το μικρό Daewoo προστέθηκαν δύο νέα σύνολα τα οποία και χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητα της δοκιμής μας. Πρόκειται για μια βελτιωμένη έκδοση του προαναφερθέντος συνόλου με 16βάλβιδη κυλινδροκεφαλή και ισχύ, που τώρα φτάνει στους 94 ίππους/6.200 σ.α.λ. και για ένα μικρότερο κινητήρα με κυβισμό 1.150 κ. εκ. ισχύος 72 ίππων/5.400 σ.α.λ. Στον τομέα των επιδόσεων, το 16βάλβιδο μοντέλο είναι οπωσδήποτε και το πιο ενδιαφέρον, αφού επιτυγχάνει χρόνους απόλυτα ικανοποιητικούς για την κατηγορία: Με 11,8΄΄ για τα 0-100 χλμ./ώρα και 33,8΄΄ για το πρώτο χιλιόμετρο, το Kalos 1.4 SX τοποθετείται ανάμεσα στα καλύτερα μικρά 1.400άρια. Καλές, για το πλαίσιο της κατηγορίας, κρίνονται και οι επιδόσεις του Kalos με τον κινητήρα των 1.2 λίτρων (0-100 χλμ: 14,4΄΄ και 0-1.000 μ.: 36,0΄΄), αλλά αυτή είναι μόνον η μία όψη του νομίσματος.

Η οδική συμπεριφορά του Kalos είναι πάντα ασφαλής και προβλέψιμη, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν θα εμπνεύσει τον ενθουσιώδη οδηγό να κινηθεί γρήγορα. Γέρνει αισθητά και υποστρέφει προοδευτικά, ενώ στο ταξίδι παρουσιάζει χαμηλό επίπεδο θορύβου, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά το 1.4 το οποίο είχε σωστή κλιμάκωση κιβωτίου και ικανοποιητικά αποθέματα δύναμης. Αντίστοιχα, το Kalos 1.2 είναι αρκούντως ελαστικό σε αστικό περιβάλλον, αλλά στο ταξίδι η έλλειψη δύναμης και αμεσότητας στο προσπέρασμα είναι εμφανείς.

Οφείλουμε, πάντως, να πούμε πως σε γενικές γραμμές, το Kalos υπολείπεται των Ευρωπαίων ανταγωνιστών του, από πλευράς αίσθησης. Το τιμόνι του παρέχει ελάχιστες πληροφορίες στον οδηγό, ενώ παρά τις μεγάλες διαδρομές της ανάρτησής του, οι ανωμαλίες του οδοστρώματος δεν αποσβένυνται αποτελεσματικά και γίνονται περισσότερο απ’ όσο πρέπει αισθητές στους επιβάτες. Τουλάχιστον, το σύστημα πέδησης επέδειξε ικανοποιητική αντοχή και το ποδωστήριο είχε καλή αίσθηση.

Ελκυστική τιμή

Το μικρό Daewoo καταφέρνει να στέκεται αξιοπρεπώς απέναντι στον ανταγωνισμό της μικρής κατηγορίας. Είναι ευπαρουσίαστο και σχετικώς καλοφτιαγμένο, αλλά η τιμή του δεν αποτελεί πια πλεονέκτημα, όπως μέχρι τώρα είχαμε συνηθίσει από τα κορεατικά αυτοκίνητα. Το Kalos 1.2 S έχει πραγματικά ελκυστική τιμή, αλλά αυτή δεν απέχει και τόσο από αυτές των βασικών εκδόσεων αξιόλογων ευρωπαϊκών μοντέλων, όπως το VW Polo 1.2, το Skoda Fabia 60 ή το Ford Fiesta 1.3, τα οποία είναι οπωσδήποτε καλύτερα εξοπλισμένα. Από την άλλη πλευρά, το Kalos 1.4 16V κοστίζει το ίδιο (ή και λίγο περισσότερο) από τις εκδόσεις των 1.4 λίτρων των προαναφερθέντων ευρωπαϊκών μοντέλων, χωρίς όμως να διακρίνεται στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς και αίσθησης, όπως αυτά…

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή