Λάθη και αβλεψίες χειριστών τζετ σκι αλλά και κολυμβητών

Λάθη και αβλεψίες χειριστών τζετ σκι αλλά και κολυμβητών

2' 36" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τραγικός είναι ο απολογισμός που αφορά σε άτομα που έχασαν τη ζωή τους ή τραυματίσθηκαν στη θάλασσα από διάφορα θαλάσσια μέσα αναψυχής, επειδή οι χειριστές τους παραβίασαν τους βασικούς κανόνες ασφαλούς πλεύσης. Ορισμένες, όμως, φορές το μοιραίο οφείλεται και σε λαθος των κολυμβητών, οι οποίοι υπερεκτιμούν τις ικανότητές τους…

Στοιχεία του ΥΕΝ

Βάσει των επίσημων στοιχείων του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας από το 1997 έως και χθες, από θαλάσσια μέσα αναψυχής έχουν καταγραφεί: 36 θάνατοι και 50 τραυματισμοί λουομένων, ατόμων που ασχολούνται με το υποβρύχιο ψάρεμα, καθώς και επιβαινόντων στα θαλάσσια μέσα. Ειδικότερα, έχουν καταγραφεί οκτώ θάνατοι και 18 τραυματισμοί λουομένων, 12 θάνατοι και επτά τραυματισμοί ατόμων που ασχολούνται με το υποβρύχιο ψάρεμα και 16 θάνατοι και 25 τραυματισμοί ατόμων που επέβαιναν στα θαλλάσσια μέσα αναψυχής.

Σύμφωνα με αξιωματικούς του Λιμενικού τα αίτια που προκαλούν τα ατυχήματα ή τα δυστυχήματα στη θάλασσα οφείλονται κυρίως σε ανθρώπινο λάθος και από την πλευρά των «θυτών» αλλά και από την πλευρά των «θυμάτων».

Οι ίδιοι ανέφεραν στην «K» ότι «πολλές φορές οι χειριστές των σκαφών αναψυχής δεν γνωρίζουν τους βασικούς κανόνες ασφαλούς πλεύσης ή τους παραβιάζουν, θεωρώντας ότι στη θάλασσα τα πάντα επιτρέπονται και ότι δεν μπορεί να συμβεί το κακό». Επίσης, οι ίδιοι αξιωματικοί υπογράμισαν ότι «ευθύνη φέρουν -εάν επιτρέπεται να χρησιμοποιηθεί αυτός ο όρος- και τα θύματα που πολλές φορές απομακρύνονται από την ακτή και φθάνουν σε απόσταση που πλέουν τα σκάφη ή κάνουν υποβρύχιο ψάρεμα χωρίς να λαμβάνουν μέτρα αυτοπροστασίας, όπως να χρησιμοποιούν την ειδική σημαδούρα για να προειδοποιούν τους χειριστές σκαφών ότι βρίσκονται στο συγκεκριμένο σημείο».

Συστηματικοί έλεγχοι

Τα τελευταία χρόνια, που ο αριθμός των σκαφών αναψυχής έχει αυξηθεί κατακόρυφα, οι Λιμενικές Αρχές έχουν προχωρήσει σε συστηματικούς ελέγχους, προκειμένου να εντοπίσουν τους χειριστές – παραβάτες. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΥΕτα Σαββατοκύριακα των μηνών Ιουνίου, Ιουλίου και Αυγούστου 2002 πραγματοποιήθηκαν 23.298 έλεγχοι και εντοπίσθηκαν 1921 παραβάτες διαφόρων κανονισμών, ποσοστό 8,25%. Επίσης, πραγματοποιήθηκαν και 1.580 αλκοτέστ από τα οποια προέκυψε ότι μόνο πέντε χειριστές «οδηγούσαν» το σκάφος τους έχοντας κάνει χρήση αλκοόλ. Εφέτος, τα Σαββατοκύριακα των μηνών Ιουνίου και Ιουλίου (έως 20/7/03) έχουν πραγματοποιηθεί 13.010 έλεγχοι και έχουν εντοπισθεί 1.203 παραβάτες. Επίσης, έχουν γίνει 505 αλκοτέστ και έχουν εντοπίσθεί 7 παραβάτες.

Για διακοπές χωρίς απρόοπτα, τόσο για όσους έχουν σκάφη αναψυχής όσο και για τους κολυμβητές, από το ΥΕέχουν δοθεί σγκεκριμένες οδηγίες, όπως:

– Οι λουόμενοι να μην κολυμπούν πέραν τον ορίων που υπάρχουν και ορίζονται με συγκεκριμένες σημαδούρες. Οταν δεν υπάρχουν αυτές τότε να μην απομακρύνονται περισσότερο από 100 μέτρα από την ακτή.

– Οσοι κάνουν υποβρύχιο ψάρεμα θα πρέπει να χρησιμοποιούν πάντοτε την ειδική σημαδούρα εντοπισμού τους και επιπλέον δεν θα πρέπει να βρίσκονται σε σημεία που αποτελούν διαύλους για σκάφη και θαλάσσια μέσα αναψυχής.

– Οι χειριστές των ταχύπλοων και των θαλάσσιων μέσων αναψυχής θα πρέπει να πλέουν σε απόσταση μεγαλύτερη των 100 μέτρων από την ακτή. Οταν, όμως θέλουν να προσεγγίσουν τότε θα πρέπει να μειώνουν την ταχύτητά τους στο ελάχιστο και να υπάρχει άτομο στην πλώρη του σκάφους για να προειδοποιήσει για την ύπαρξη κολυμβητή.

– Οι χειριστές των θαλάσσιων μέσων αναψυχής θα πρέπει επίσης να μην προσεγγίζουν ποτέ στα σημεία που χρησιμοποιούν τα μεγάλα σκάφη της ακτοπλοΐας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή