Αττική Οδός: εισαγγελέας για το κόστος

Αττική Οδός: εισαγγελέας για το κόστος

2' 22" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στο μικροσκόπιο της Δικαιοσύνης βρίσκονται από χθες οι όροι με τους οποίους κατασκευάστηκε η Αττική Οδός και κυρίως αυτοί που αφορούν το συνολικό κόστος του έργου. H κατασκευή της Αττικής Οδού καθώς και η προέλευση των κονδυλίων που διατέθηκαν έχουν κατά καιρούς έρθει στο προσκήνιο της επικαιρότητας, ενώ πολύς λόγος έχει γίνει για υπέρβαση του κόστους. Πριν από περίπου ένα χρόνο, την ίδια ημέρα που η «Καθημερινή» και ο «ΣΚΑΪ 100,3» αποκάλυπταν ότι η Αττική Οδός αποτελεί κραυγαλέα περίπτωση διαπλοκής, καθώς το κόστος κατασκευής της έχει τριπλασιαστεί αγγίζοντας το 1,4 τρισ. δρχ., ο πρωθυπουργός κ. Κώστας Σημίτης, απευθυνόμενος στους εμπλεκόμενους φορείς, ζητούσε να μην υπάρξουν υπερβάσεις στους προϋπολογισμούς των μεγάλων έργων. Από την πλευρά του ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κ. Χρήστος Πρωτόπαπας παραδεχόταν την ίδια εποχή τις υπερβάσεις που έχουν γίνει στον προϋπολογισμό του έργου, αποδίδοντάς τις ωστόσο στο αυξημένο κόστος των απαλλοτριώσεων και στην κατασκευή των αντιπλημμυρικών έργων.

Το θέμα ήρθε και πάλι χθες στη δημοσιότητα καθώς με αφορμή επερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή (την περασμένη Πέμπτη) οι βουλευτές της Ν.Δ. κ. Ηλ. Καλλιώρας και Νικ. Νικολόπουλος, που μεταξύ άλλων κάνουν λόγο για υπέρβαση του κόστους κατασκευής της Αττικής Οδού, ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών κ. Δημήτρης Παπαγγελόπουλος διέταξε τη διενέργεια προκαταρκτικής έρευνας, προκειμένου να διαπιστωθεί η βασιμότητα των όσων υποστηρίζουν οι δύο βουλευτές καθώς και αν έχουν διαπραχθεί αδικήματα. H διενέργεια της έρευνας ανετέθη στην εισαγγελέα Πρωτοδικών κ. Ελένη Τουλουπάκη, ενώ την ίδια ώρα το ΥΠΕΧΩΔΕ με δελτίο Τύπου, σχολιάζοντας τις εξελίξεις και την επερώτηση των βουλευτών της Ν.Δ., έκανε λόγο για «ανακρίβειες και ψέματα»  που εντάσσονται «στην προσπάθεια της Νέας Δημοκρατίας για δημιουργία κλίματος μικροπολιτικών εντυπώσεων εν όψει των επερχόμενων εκλογών».

Στην επερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή οι κ. Καλλιώρας και Νικολόπουλος υποστηρίζουν ότι «η Αττική Οδός, που πλειστάκις έχει εγκαινιασθεί από τον πρωθυπουργό, αποτελεί ίσως ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ». OI ίδιοι καταγγέλλουν ότι το συγκεκριμένο έργο κάθε άλλο παρά αυτοχρηματοδοτούμενο είναι και από την κατασκευή του πλούτισαν οι κατασκευάστριες εταιρείες, ενώ συν τοις άλλοις από τον Μάρτιο του 2002 το Δημόσιο καταβάλλει ρήτρα στην ανάδοχο του αεροδρομίου των Σπάτων λόγω μη ολοκλήρωσης της περιφερειακής λεωφόρου Υμηττού.

ΟΙ δύο βουλευτές της Ν.Δ. στην επερώτησή τους παραθέτουν σειρά στοιχείων επισημαίνοντας την καταβολή ρήτρας από πλευράς του Δημοσίου στην ανάδοχο του αεροδρομίου των Σπάτων, ενώ παράλληλα η χώρα μας εγκαλείται από την E.E., επειδή οι αρμόδιοι δεν προέβλεψαν την τιμολόγηση των διοδίων της Αττικής Οδού ανάλογα με τη διανυόμενη χιλιομετρική απόσταση.

Σε αυτά τα δύο σημεία το ΥΠΕΧΩΔΕ τοποθετήθηκε ως εξής: Οσον αφορά την ποινική ρήτρα, υποστηρίζει ότι δεν καταβάλλεται εκ μέρους του Δημοσίου στο «Ελ. Βενιζέλος» ούτε και υπήρξε τέτοιας μορφής απαίτηση εκ μέρους της εταιρείας, ενώ όσον αφορά την έγκληση από την E.E., υποστηρίζει ότι δεν υφίσταται, αφού η σχετική κοινοτική νομοθεσία για την τιμολόγηση των διοδίων αφορά αποκλειστικά και μόνο οχήματα μικτού βάρους άνω των 12 τόνων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή