Οι σχολάρχες ιδρύουν φροντιστήρια

Οι σχολάρχες ιδρύουν φροντιστήρια

2' 53" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Φροντιστήρια και από ιδιωτικά σχολεία. Απόφαση – «βόμβα» του Συμβουλίου της Επικρατείας αναμένεται να δρομολογήσει ριζικές αλλαγές στο τοπίο της ιδιωτικής εκπαίδευσης αλλά και στον χώρο των φροντιστηρίων. Ειδικότερα, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της «K», το Ανώτατο Δικαστήριο δικαίωσε προσφυγή γνωστών ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων, με την οποία ζητούσαν να έχουν δυνατότητα ίδρυσης φροντιστηρίων για όλη τη διάρκεια του έτους (όχι μόνο θερινά τμήματα).

Ηδη, μάλιστα, η απόφαση έχει γνωστοποιηθεί στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, ενώ το προβλεπόμενο ντόμινο των εξελίξεων διαφαίνεται από την πρώτη αντίδραση ιδιοκτήτη μεγάλου φροντιστηρίου, που δήλωσε στην «K» «φαντάζεσθε τι θα γινόταν εάν και εμείς αρχίζαμε να κάνουμε πραγματικές τάξεις μέσα στα φροντιστήριά μας;».

Πιο συγκεκριμένα, η απόφαση δημιουργεί ένα νέο καθεστώς στον χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, καθώς διευρύνει τις εκπαιδευτικές υπηρεσίες που μπορεί να παρέχει ένα ιδιωτικό σχολείο.

Εκτός από τις ώρες του αναλυτικού προγράμματος, για το οποίο όλα -δημόσια και ιδιωτικά- τα σχολεία ακολουθούν τις επιταγές του υπουργείου Παιδείας και του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, τα ιδιωτικά σχολεία έχουν τη δυνατότητα για μία άκρως επιχειρηματική δραστηριότητα, αυτή της παροχής ωρών φροντιστηρίου. Ενώ ο ρόλος του σχολείου είναι μορφωτικός, ο στόχος του φροντιστηρίου είναι ακριβώς να προετοιμάσει τους μαθητές να χειρισθούν την ύλη ως όχημα για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Τι πρόκειται να συμβεί; Μπορούν μέσα από τις φροντιστηριακές μονάδες -που τυχόν θα ιδρύσουν- τα ιδιωτικά σχολεία να καταστρατηγήσουν το 6,5% της αύξησης των διδάκτρων; Πόσο τα ιδιωτικά σχολεία θα εκμεταλλευτούν την προωθούμενη απελευθέρωση των διδάκτρων στα φροντιστήρια και τα κέντρα ξένων γλωσσών; Θα υπάρξει μεγαλύτερη πίεση στους μαθητές των ιδιωτικών σχολείων να παρακολουθούν και τα φροντιστήρια; Ποιος θα επιλέξει να απευθυνθεί και σε μαθητές εκτός σχολείου; Θα πληγούν τα υπόλοιπα φροντιστήρια, που ήδη λειτουργούν, αλλά και τα ιδιαίτερα μαθήματα;

Σήμερα, σε όλη τη χώρα υπάρχουν περίπου 2.600 φροντιστήρια με περίπου 250.000 μαθητές. Αντίστοιχα, υπάρχουν 200 ιδιωτικά Γυμνάσια και Λύκεια με συνολικά 36.000 μαθητές (όπου και το κύριο ενδιαφέρον για φροντιστηριακά μαθήματα). Πολλά από αυτά, μάλιστα, έχουν ήδη οργανώσει ατύπως φροντιστήρια για τους μαθητές τους. Εχουν δηλαδή δημιουργήσει τις σχέσεις αυτές ώστε να επεκταθούν στην ευρύτερη αγορά του φροντιστηρίου.

Οι αντιδράσεις στην απόφαση ποικίλλουν. O πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων κ. Αθανάσιος Ζαχόπουλος ανέφερε στην «K» ότι τα σχολεία του συνδέσμου δεν θα αποδεχθούν ξένους μαθητές στα φροντιστήριά τους, χωρίς πάντως να αποκλείονται εξαιρέσεις. Οξύς ήταν ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδος κ. Μιχάλης Κουρουτός. Δήλωσε στην «K»: «H ΟΙΕΛΕ είναι αποφασισμένη να αντιδράσει προς όλες τις κατευθύνσεις.

Οι εξελίξεις αυτές μας βρίσκουν αντίθετους. Νομίζω ότι αντίθετοι θα είναι όλοι οι φορείς της εκπαίδευσης, εκτός από τους ιδιοκτήτες. Ομως, εδώ σήμερα, αποδεικνύεται ότι ο τρόπος που χειρίστηκε το θέμα των διδάκτρων η κυβέρνηση και συγκεκριμένα ο υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Ιωάννης Παπαθανασίου έκρυβε -το λιγότερο- σκοπιμότητα. Αφήνοντας ελεύθερα τα δίδακτρα στα φροντιστήρια, εάν γνώριζε την απόφαση, εξυπηρετούσε και τα ιδιωτικά σχολεία. Ομως και στην περίπτωση που δεν γνώριζε την απόφαση, είναι τεράστια η πολιτική του ευθύνη γιατί χρησιμοποίησε στοιχεία για μας ψευδή αντί να συνεργασθεί με το υπουργείο Παιδείας για να δώσει λύση στο θέμα των διδάκτρων.

Ελπίζουμε ότι άμεσα θα ανακληθεί η απόφαση περί απευλευθέρωσης διδάκτρων και θα αρχίσει διάλογος με την συμμετοχή του υπ. Παιδείας». Τέλος, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος, κ. Γεώργιος Χατζητέγας, εκτίμησε στην «K» ότι -αντίθετα με τα ιδιαίτερα μαθήματα- δεν θα πληγούν τα φροντιστήρια, που απευθύνονται στα μεσαία οικονομικά στρώματα. «Παρατείνεται το ωράριο του σχολείου, οι φροντιστηριακές ώρες γίνονται από τους ίδιους καθηγητές, υπάρχει κόπωση. Εως τώρα ανάλογα εγχειρήματα μέσα στα σχολεία δεν έχουν αποδώσει» κατέληξε.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή